K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2008, 07:46   #11
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Zuza!

Sikke du kan igen, godt vi har dig. Jeg er lidt forvirret over tallene: når du skriver 49.883 LEDIGE kontanthjælpsmodtagere I ALT pr. MARTS 2008, inkluderer det tal så ogå dem på kontanthjælp, som er fritaget for aktivering mv. pga. sygdom og dermed reelt ikke står til rådighed på arbejdsmarkedet?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 09:22   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil tro at de ledige(incl mig selv) der ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet IKKE er blandt tallende.
Dog er man sikkeret medtaget, fra det øjeblik man er i en eller anden form for afklaring.
Og fremgår således af tallende af dem der er kommet i aktivering/job!!!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 12:37   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er også hårdt arbejde, Risa... Det slider og dræner.

Citat:
fritaget for aktivering mv. pga. sygdom og dermed reelt ikke står til rådighed på arbejdsmarkedet?
Det er lige netop det, der er problemet med alle de lorte-statistikker. De er totalt ubrugelige, fordi ingen kan gennemskue noget som helst... heller ikke dem, der laver dem, for de aner ikke, hvad eks. fleksjob er, hvilken ydelse, ledige fleksere er på osv.

Men jeg vil tro, at de 49.000 er de arbejdsmarkedsparate, inkl. aktiverede, mens match-gruppe 5 er blandt de 22.000, som ikke er "ledige".

Men een ting er helt klar og tydelig. Der er laaaaangt flere end 50.000 ledige, og det bliver kun værre af at inddrage ledige a-kasse-medlemmer.

Der er tallet måske også endnu højere, hvis statistikken ikke medregner aktiverede a-kasse-medlemmer i lighed med aktiverede kontanthjælpsmodtagere.

Den såkaldt lave arbejdsløshed bruges udelukkende til at presse befolkningen, hente udenlandsk arbejdskraft ind osv., så lønningerne kan presses og som et "redskab" til at piske de sidste ledige med.

Hjorten kan jo ikke "piske" de ledige, hvis der er høj arbejdsløshed, for så er der jo ingen job at piske med.

Statistik er løgn... husk det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 20:44   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, statistikkerne er nogle underlige størrelser.

Gad vide, HVEM denne stigning handler om.

Der er jo FÆRRE på førtidspension.
Der er jo FÆRRE på ledighedsydelse.
Der er jo FÆRRE arbejdsløse.

Vil det sige, at Hjortens beskæftigelses-hetz er mislykket?

Man har bare gjort folk fattigere, UDEN at de er kommet i arbejde?

Eller er det, fordi der er flere ÆLDRE, flere på SU, som tælles med som "offentligt forsørgede"?

Vi aner det ikke, for det siger artiklen INTET om.


Citat:
Mens ledigheden styrtdykker, ender fle*re og flere på offentlig forsørgelse.

Nye beregninger fra Arbejdsmarkedskom*missionen viser nemlig, at gruppen af danskere med andre problemer end ledig*hed alene er vokset fra 435.000 i 2000 til 481.000 i 2007. Det svarer til næs*ten hver 7. i den arbejdsdygtige al*der. Den stigning forbavser.

"Jeg blev overrasket over, at der er så kraftig en stigning. Det er lidt skræmmende," siger formanden for Arbejdsmarkedskommissionen Jørgen Søndergaard.
Citat:
Ministeren også overrasket
Gruppen omfatter mennesker på sygedag*penge, fleksjob, revalideringsydelse, ledighedsydelse og de svageste kontant*hjælpsmodtagere.
Det må så være gruppen af SVAGESTE kontanthjælpsmodtagere, samt gruppen på sygedagpenge, der er steget... Dem, der er SYLTET og burde have haft pension. Det kommer jo IKKE bag på nogen. Det har vi vidst længe, idet vi har hørt meget om, at der er FLERE på SYGEDAGPENGE, end ledige.

Læs mere her:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11943659.html

Sidst redigeret af zuza; 08-06-2008 kl. 20:55.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 22:14   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
TV2 News... for et øjeblik siden med Søndergaard og Hjort.

Camilla fra Hvidovre er bevilget fleksjob på 12 timer pr. uge.

Camilla har været ledig i 3 år.

Arbejdsmarkedskommissionen kommer med en rapport om et år.

"Man har åbenbart overset en gruppe mennesker med andre problemer end ledighed."

Nå, men Camilla er sikkert OGSÅ ledig om et år.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 01:21   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Grunden til, at der er en stigning i gruppen af Andre problemer ud over ledighed, hænger sammen med NyChance, hvor kommunerne tjener mange penge.
Det er især kontanthjælpsmodtagere(ligesom mig).
Der kan man så stå insplaceret, uden at være til rådighed(match 4+5), komme i en eller anden form for aktivering/afklaring, også selvom det er kort forløb, således, er 1 mere kommet væk fra arbejdsløshedskøen?!!!
Det er klart det bedste bud for god kasseindtjening for kommunerne, og de bruger det fligtigt. du er samtidig IKKE til rådighed, hvorfor de kan filfe med oplysningerne på arbejdsportalen, for den har du IKKE adgang til, som stående"ikke til rådighed".
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsløse fleksjobbere? Munter Politik og Samfund 7 01-11-2012 17:42
Skjulte arbejdsløse = 18.000! buster Politik og Samfund 2 19-09-2011 21:27
Arbejdsløse der ikke har råd til psykologbehandling DWL81 Din historie 2 28-09-2010 15:38
arbejdsløse har fået det værre ! Stella Accept fra vores omgivelser 3 24-01-2007 23:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension