K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2008, 17:38   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fleksjob i offentlig regi

Jeg fandt lige noget interessant til alle os der søger fleksjob ..

Jeg kan ikke lige gennemskue hvilke institutioner det drejer sig om , men det kan man måske finde ud af ..
Det jeg tænker på er hvis man søger arbejde i børnehave, sfo, plejehjem osv så er der jo en mulighed for at de kan få ekstra tilskud ud over den almindelige refusion hvis de er på listen over statslige fleksjob ordninger, og så holder den besked mange får om at det er der ikke råd til måske ikke så længe mere..

Jeg vil prøve at undersøge om man kan få en liste over hvem der kan få den ekstra håndsrækning men kan man ikke det må man kunne få besked om specifikke arbejdspladser ..
Jeg tror i hvert fald at det er nemmere for en statslig arbejdsgiver at sluge en flekser hvis de ved at de ud over refusionen som alle får også kan få refunderet 50% af resten af lønudgiften, lad os sige at en arbejdsgiver skal betale 6000 kr når refusionen er givet, så vil de med det de kan få refunderet fordi de er en statsvirksomhed nøjes med at betale en løn på 3000 kr det må de sgi da have råd til …

Jeg prøver at undersøge mere omkring det og stiller nogle spørgsmål til dem jeg nu kan finde og stille spørgsmål til , men hvis du allerede er ansat i feks børnehave så er det måske en god ide lige at tjekke op på at de ikke snyder sig selv på din arbejdsplads
Citat:
Den statslige fleksjobordning
Offentlige og private institutioner kan ansætte personer i fleksjob efter reglerne i kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Kommunen refunderer en del af lønnen til fleksjobansatte.

Institutioner, der er omfattet af den statslige fleksjobordning, er berettiget til at søge refusion for en del af den resterende løn til personer ansat i fleksjob.

Alle institutioner, der er omfattet af den statslige fleksjobordning er forpligtet til at betale bidrag til den statslige fleksjobordning, uanset om institutionen har personer ansat i fleksjob. Små institutioner, der modtager driftstilskud fra staten og har mindre end 5 årsværk er dog fritaget for bidragsbetaling.

Bidraget bliver beregnet på grundlag af det antal lønnede ansatte institutionen har, omregnet til fuldtidsansatte (årsværk).

Bidragssatsen var for 2007 270 kr. pr. årsværk pr. måned. Bidragssatsen for 2008 er ikke endeligt fastsat, da FL 2008 ikke er vedtaget. I FFL 2008 er bidragssatsen foreslået til 262 kr. pr. årsværk pr. måned.Refusionen beregnes som en %-sats af den del af lønnen, som ikke refunderes af kommunen. Refusionssatsen afhænger af, hvornår personen er ansat i fleksjobbet.

Reglerne for den statslige fleksjobordning findes i tekstanmærkning 105 på § 7.13.05 på finansloven samt i cirkulære nr. 10120 af 12. december 2006 om fleksjobordning i staten og bekendtgørelse nr. 474 af 25. maj 2007 om fleksjobordning for ikke-statslige tilskudsmodtagere.





Omfattede institutioner
Statsinstitutioner, der er opført på finansloven med driftsbevilling eller som statsvirksomhed, selvejende institutioner, der er opført på finansloven på lige fod med statsinstitutioner og institutioner under universitetslovgivningen (statsinstitutioner) er omfattet af ordningen efter reglerne i cirkulære om fleksjob i staten.

Institutioner, der modtager driftstilskud fra staten på mindst 50 % af de ordinære driftsudgifter eller modtager driftstilskud efter anden lovgivning (tilskudsmodtagere) er omfattet af ordningen efter reglerne i bekendtgørelse om fleksjobordning for ikke-statslige tilskudsmodtagere

For tilskudsmodtagere er det ministeriet/styrelsen (tilskudsyder), der yder driftsstilskuddet, som afgør, om en tilskudsmodtager er omfattet af fleksjobordningen. Tilskudsyder indberetter til Økonomistyrelsen om din institution er omfattet af fleksjobordningen. Økonomistyrelsen sender meddelelse til din institution om, at den er omfattet. Hvis du ikke mener, at din institution er omfattet, skal du klage til tilskudsyder
.


kilde http://www.oes.dk/sw221.asp
  Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 21:41   #2
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Lille rettelse:
Alle de institutions typer du nævner er typisk ikke statslige men kommunale.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 22:17   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det tænkte jeg nok

og derfor jeg lige vil prøve at undersøge noget om det, men kan du komme op med nogle eksempler på statslige (og hvorfor er det mon lige at de skal slippe billigere )
de betaler øjensynligt ind til en eller anden fond , men kunne man ikke praktisere det for de kommunale også , det ville der vel være logik i .
  Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 22:34   #4
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Feks ASK eller Ankestyrelsen
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 22:57   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
he he der søger jeg job så ...eller i beskæftigelse ministeriet jeg kan lave *kaffe* til Hjorten
  Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 23:00   #6
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
med arsenik i , ja bare et forslag ikke
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2008, 06:09   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, da jeg gik i AS3, fik vi også den besked, at statslige arbejdspladser betaler til en fond, så når de ansætter en i fleksjob, får de nogle penge derfra til lønudgiften.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2008, 09:54   #8
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Statslige arbejdspladser: Fængsler, Politi, Domstole, DR, Ministerier,Styrelser,Forsvaret er dem jeg først kommer i tanke om
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 00:42   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
VELKOMMEN TIL STATENS JOBPORTAL

Citat:
Find job i staten En karriere der gør en forskel

Job-i-Staten.dk rummer mere end 500 ledige stillinger på ca. 2.000 forskellige arbejdspladser. På job-i-staten.dk opslås alle ledige stillinger i staten, så der er rig mulighed for at finde netop det job, der gør en forskel for dig.
Find job >>

Oplærings- og integrationsstillinger
Her kan du læse mere om oplærings- og integrationsstillinger og finde en liste over ledige stillinger.
Se stillinger >> Med et job i staten kommer du til at løse en lang række opgaver, der hver især har til formål at drive og udvikle det danske samfund som et af verdens mest velfungerende demokratier. En karriere i staten er en karriere, der gør en forskel.
Mød de ansatte >>
Aktuelle jobopslag:

Citat:
Bygge & anlæg (11)
Energi (0)
Forskning og udvikling (104)
Forsvar, politi, sikkerhed (2)
Human Resources (12)
Håndværk (133)
Ingeniør og naturvidenskab (23)
IT (32)
Jura og retsvæsen (74)
Kontor og administration (168)
Kunst, kultur og sport (17)
Land-, skov- og havebrug (7)
Ledelse (41)
Media (9)
Offentlig administration (78)
Rengøring (121)
http://www.job-i-staten.dk/site/index.asp


Citat:
Fleksjobordningen i staten
For at motivere statsinstitutioner til at ansætte flere personer i fleksjob yder Finansministeriet et tilskud som dækker en del af lønudgiften til personer ansat i fleksjob.

Ordningen administreres af Økonomistyrelsen.
http://www.perst.dk/visArtikel.asp?artikelID=9937

Citat:
Rummeligt arbejdsmarked
De statslige arbejdspladser har en forpligtelse til at udvise social ansvarlighed, ved at skabe mere rummelige arbejdspladser, hvor der er plads til både at forebygge sygdom og nedslidning, fastholde medarbejdere, samt at integrere personer, der har vanskeligt ved at opnå en fast arbejdspladstilknytning.
http://www.perst.dk/visArtikel.asp?artikelID=9857

Husker det ikke helt, men der er vist noget med, at handicappede er sikret at komme til samtale ved jobsøgning i det offentlige. Man afvises ikke bare skriftligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejde i frivilligt regí (Røde Kors) lonsmann Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 19-09-2012 01:23
Reformen og offentlig ansat.... Mor27 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 25 06-03-2012 17:28
Offentlig Retshjælp udhulet... buster Politik og Samfund 5 12-11-2011 17:38
Ansættelse med løntilskud hos offentlig arbejdsgiver Anni_D Alt det andet 3 12-11-2008 11:38
Din arbejdsevne skal afklares i andet regi cherie Det er da strengt ! 2 08-11-2007 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension