K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2018, 19:56   #1
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
en lille historie om min venlige bank

Gik den dødssynd og overtrak mit dankort med 51 kroner i går, flyttede her til morgen straks de manglende penge tilbage, blev dog 10 minutter efter ringet op af min altid så flinke bankrådgiver som stolt fortalte at hun hade spærret mit dankort pga 51 kr ( første overtræk i 10 år tænker jeg ) og i øvrigt var det en fejl at med min indtægt overhovedet at have dankort ( pensionist) selv om jeg aldrig har misbrugt dette

min bankrådgiver har været efter mig lige siden jeg blev pensionist, har bla fået en kommentar som ,,tror du virkelig vi låner penge ud til en førtidspensionist,,

så hvem kan anbefale en godt bank ??

ps stavefejl gratis
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2018, 20:32   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henningv Se meddelelser
Gik den dødssynd og overtrak mit dankort med 51 kroner i går, flyttede her til morgen straks de manglende penge tilbage, blev dog 10 minutter efter ringet op af min altid så flinke bankrådgiver som stolt fortalte at hun hade spærret mit dankort pga 51 kr ( første overtræk i 10 år tænker jeg ) og i øvrigt var det en fejl at med min indtægt overhovedet at have dankort ( pensionist) selv om jeg aldrig har misbrugt dette

min bankrådgiver har været efter mig lige siden jeg blev pensionist, har bla fået en kommentar som ,,tror du virkelig vi låner penge ud til en førtidspensionist,,

så hvem kan anbefale en godt bank ??

ps stavefejl gratis
Jeg har ALDRIG haft problemer med hverken bank eller kreditforening.
Som de begge siger, er pension så sikker en indtægt som det overhovedet kan blive.

Kreditforeningen har enda bevilliget mig lån hvor mit rådighedsbeløb ville være tvivlsomt for folk i arbejde.
Men da de kan se at jeg har ALT med i mit budget, siger de at jeg er forberedt på hvad som helst, og så 0tør de godt spille med på mine lån.

Jeg fandt mig ikke i en opringning over et lille beløb, så skiftede jeg øjeblikkelige bank.
Jeg har jyske bank og totalkredit.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2018, 20:48   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Har både arbejdernes landsbank og vestjyske bank og har dankort/ visa til begge

Har aldrig hverken før eller efter jeg blev førtidspensionist haft problemer og kun få gebyrer
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2018, 21:57   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg har ikke det ultimative tip til en bank, jeg har selv nordea , men har aldrig kontakt med dem...............men

i dit sted ville jeg straks sende en skriftlig klage til bankdirektøren, over helt umanerligt dårlig og diskriminerende behandling af din bankrådgiver, det hører ingen steder hjemme.

held og lykke
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2018, 22:19   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Klage afsted.

Hvis det er en konto der er gratis, kan du endda vælge en bankchikane, ved at oprette en konto i en anden bank, og så blot overføre dertil, når der kommer penge ind. På den måde slipper de ikke af med dig, men tjener ikke på dig, tvært imod.
Det er jo tydeligt at de har prøvet at presse dig ud, og bare ventet på en undskyldning.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2018, 22:32   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Synes bestemt du skal klage over den bankrådgiver.
En lille oplevelse jeg havde i min bank:
Efter flere år med kun mastercard, valgte jeg at få dankort. Min kats dyrlæge tager kun dankort, og når jeg i starten af året skal købe medicin, kan det sagtens løbe op i +1000 kr.
De penge har jeg stående på min budgetkonto, som jeg ikke har kort til.
Så jeg brugte dankortet, det gik til tider i minus, men jeg flyttede pengene tilbage via netbank SAMME dag.
Jeg ringer så til banken, af ren nysgerrighed, for at høre hvordan det egentlig er med renterne, ved en enkelt dags overtræk. Her bliver jeg mødt af en kvinde, der uden tvivl må have fået kaffen galt i halsen. Hun mener at hvis jeg ikke kan finde ud af at ikke at trække over, så skal jeg nok slet ikke have dankort!
Det skal siges at jeg aldrig har været i minus, jeg har altid haft pengene på en anden konto. Tror endda jeg havde +8000 kr på min budgetkonto der, + opsparingskonto.
Og så vil nogen nok diagnosticere min økonomi OCD. Jeg har ting som kattemad, kats dyrlæge, medicin, tandlæge, tøj/sko, som poster på budgetkontoen, og noterer i et skema jeg har i regneark.

Et par dage senere snakker jeg med banken igen. Snakken falder på det her med overtræk, og vedkommende jeg så snakker med denne gang siger: "jamen hvad med en kassekredit?" Jeg tænker super, det bliver jeg sikkert ikke godkendt til. Jeg bliver stillet om til en der kan foretage kreditvurdering. Jeg forklarer om mit meget omhyggelige budget-system, og får at vide, at jeg godt kan få kassekredit.
Dette er altså imens jeg er på ressourceforløbsydelse!
Normalt laver de dem på mindst 5000 kr, men jeg fik overtalt dem til at lave den på 2000 kr.
Så vupti, nu må jeg godt lave overtræk uden banken brokker sig. Og da jeg fører pengene tilbage samme dag, er det gratis for mig.

Det jeg vil frem til med min lange forklaring er: det lyder som om hende du har fået som bank-rådgiver, er typen der har et kronisk tilfælde af kaffe-galt-i-halsen. Hun repræsenterer ikke nødvendigvis bankens holdning.
Så få kontakt til bankdirektøren, og hør om det virkelig er bankens generelle holdning til din kundegruppe. Det tror jeg næppe bankdirektøren mener, da de så ret hurtigt vil miste kunder
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2018, 08:01   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Vi fik også en dårlig behandling da vores indtægt ned, de var ellers meget venlige da vi tjente godt, vi skiftede til coop, hvor vi fik et lån efter kort tid til at flytte for, min mand fik ægtefælle kh, så pengende var små
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2018, 10:59   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af henningv Se meddelelser
Gik den dødssynd og overtrak mit dankort med 51 kroner i går, flyttede her til morgen straks de manglende penge tilbage, blev dog 10 minutter efter ringet op af min altid så flinke bankrådgiver som stolt fortalte at hun hade spærret mit dankort pga 51 kr ( første overtræk i 10 år tænker jeg ) og i øvrigt var det en fejl at med min indtægt overhovedet at have dankort ( pensionist) selv om jeg aldrig har misbrugt dette

min bankrådgiver har været efter mig lige siden jeg blev pensionist, har bla fået en kommentar som ,,tror du virkelig vi låner penge ud til en førtidspensionist,,

så hvem kan anbefale en godt bank ??

ps stavefejl gratis
Hold da op for en kost du har været i kontakt med.

Som andre skriver, så klag over hende, og bed om en anden bankrådgiver.

For nogle år siden ville jeg låne lidt i banken, i forb. med flytning. Først snakkede jeg med en anden rådgiver end min sædvanlige, og hold da op for en gang bøvl.
Pludselig vendte hun på en fem-øre, fordi hun havde snakket med min gamle rådgiver.

Et stykke tid efter blev jeg ringet op af en i banken, en leder af en slags. Han ringede fordi de var igang med at undersøge kundernes tilfredshed, og den dag var jeg heldigvis rimelig frisk og skarp, så han fik hele historien, og en besked om, at hvis jeg oplever noget lignende igen, så vil jeg straks skifte bank.

Jeg er iøvrigt også fp'er, og har haft visa/dankort i mange år.
Jeg har Danske Bank, men jeg er ikke sikker på, at de er ret meget anderledes end andre banker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2018, 12:05   #9
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
jeg har også med fruens hjælp sat en klage sag i gang ja dengang jeg stadig tjente rigtig gode penge var der jo ingen grænser for bankens venlighed
min store fejl var selfølgelig at jeg ikke sparrede nok op, men ingen af os regner jo med at blive syg

Sidst redigeret af henningv; 24-01-2018 kl. 12:08.
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2018, 13:07   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af henningv Se meddelelser
jeg har også med fruens hjælp sat en klage sag i gang ja dengang jeg stadig tjente rigtig gode penge var der jo ingen grænser for bankens venlighed
min store fejl var selfølgelig at jeg ikke sparrede nok op, men ingen af os regner jo med at blive syg
Husk at på denne måde får pågældende ansatte nok en påtale (som minimum), og så kan vi håbe at andre ikke bliver ofre for samme behandling
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension