K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2011, 15:12   #1
imzadi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 14
imzadi er ny på vejen
sygedagpenge og graviditet/barsel

Hejsa

Jeg har gået sygemeldt i et års tid snart, og har fået brev fra kommunen at mine sygedagpenge udløber den 30. november, hvis de ikke vælger at forlænge dem.

Jeg er 1.august startet i arbejdsprøvning og er der pt. 4 timer om dagen i 4 dage om ugen. Meningen er så at jeg langsomt skal op i tid, så jeg ender på 37 timer... Jeg skal starte i noget angstbehandling her d. 22. sept. og 1 dag om ugen i 12 uger. Min chef har fra start sagt at han ikke tror vi kan nå det på de 13 uger som min arb.prøvning er sat til, så han regner med at det bliver forlænget med minimum 13 uger mere. Så håber at kommunen vil forlænge mine sygedagpenge. Tror i de vil det?

Men nu tror jeg måske jeg er blevet gravid (og vil, pga. tidligere problemer med at blive gravid, gerne beholde barnet) men hvad sker der lige mht. mine sygedagpenge så? Er jo vildt nervøs for at kommunen så vil stoppe min arbejdsprøvning og mine sygedagpenge, så jeg ryger på kontanthjælp, hvilket jeg ikke kan få da min mand tjener penge. Nogen med erfaring på området? Og hvad hvis jeg skulle blive sygemeldt pga. graviditeten??

Puha hjælper ikke på min angst at fremtiden er så usikker mht økonomien. Ville allermest ønske at jeg kunne raskmelde mig og så komme på alm. dagpenge...Men det kan min psyke slet ikke klare endnu...

Håber i kan hjælpe mig med alle de uafklarede spørgsmål....

Mette
imzadi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 15:25   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Først et tillykke med den måske lille ny...

Om du er sygemeldt pga risiko under graviditet eller af andre årsager gør vist ikke den store forskel... de regner bare i uger.

Men du burde kunne få den forlænget hvis din afklaring forlænges...



"Hvor længe kan du få sygedagpenge?
Udbetalingen af sygedagpenge ophører den dag, du er arbejdsdygtig igen, også selv om du ikke raskmelder dig.

Du kan som hovedregel højst få sygedagpenge i 52 uger inden for de seneste 18 måneder. Udbetaling af sygedagpengene kan undtagelsesvis forlænges ud over de 52 uger.

Kommunen har pligt til at tage stilling til, om der er mulighed for at forlænge dagpengeperioden efter de særlige undtagelsesbestemmelser:

Når det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at du kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, dvs. til beskæftigelse på normale vilkår.

Det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge din arbejdsevne.

Du er under eller venter på lægebehandling, og der foreligger en lægelig vurdering med en sikker forventning om, at du vil kunne genoptage ordinær erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.
hvor kommunen vurderer, at du ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, men hvor det endnu ikke er fuldt afklaret, om du vil være berettiget til fleksjob eller førtidspension.

Du som sygedagpengemodtager er sygemeldt på grund af en livstruende sygdom, der skønnes uhelbredelig. Sygdommen skal være aktuel livstruende.

Hvis der ved varighedsbegrænsningens indtræden er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade, kan udbetalingen af sygedagpenge fortsætte, indtil Arbejdsskadestyrelsen har truffet (evt. midlertidig) afgørelse om erhvervsevnetabserstatning.

Når der er påbegyndt en sag om førtidspension. En forlængelse er betinget af, at pensionssagen er påbegyndt, inden retten til sygedagpenge ophører."

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-...edagpenge.aspx
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Barsel og sygedagpenge? Kiarra Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 19-12-2012 12:14
Sygedagpenge, ret til barsel? ingen a-kasse sabjohnsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 13-12-2012 22:06
Sygedagpenge/barsel September12 Alt det andet 1 23-09-2012 15:28
Syg+graviditet.. Mejer85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 11-01-2012 15:28
Tæller barsel med i de 52 uger på sygedagpenge? Kvinde30 Alt det andet 6 05-05-2009 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension