K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2017, 21:51   #101
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
vasen skriver:

Mit hjem er som et junkie hjem. Jeg har ikke været i bad siden i lørdags og jeg magter stort set intet. Jeg får ikke ordentligt mad og er meget ensom i alt det her og ingen forstår en skid.
Undskyld mit sprogbrug, men jeg er rystet. Jeg havde også de symptomer før, men det har taget kraftigt til.
de medicin producenter burde skamme sig, men det gør de jo ikke, når de tjener penge.


Hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med pt. indkøb, vask tøj, lave mad, en snak eller andet så skriv en privat besked til mig, så må jeg se hvad jeg kan gøre.

Øv øv til din tilstand, føler med dig og det gør ondt at høre du har det sådan, håber du får det bedre, stort til dig
Tak, er overvældet. jeg skriver til dig i morgen,men jeg har meget svært ved at tage imod. Jeg har altid haft den modsatte rolle. du må endelig ikke føle dig forpligtet. Knus
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2017, 15:59   #102
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
En jobkonsulent, en ny forening, en ny advarsel....

Michael Vind Lassen, holder foredrag for Forskningsklinikken for de såkaldte funktionelle lidelser, OG han er ansat på Jobcenter i Århus, hvor han tage sig af dagpenge-sager, så vær på vagt, hvis I får ham som social'rådgiver'..
man har ret til a anmode om at få en anden, hvis man ikke kan samarbejde med den, man har fået tildelt.

Jeg hedder Michael Lassen og var for 6 år siden, alvorligt ramt af en funktionel lidelse. Efter en længere sygemelding og adskillige resultatløse undersøgelser, blev jeg ved en tilfældighed opmærksom på diagnosen funktionel lidelse. Det blev starten på en meget lang genoptræningsproces, til i dag hvor jeg stort set er symptom fri, har fuldtidsarbejde og et meget aktivt liv med sport.

Jeg er uddannet ergoterapeut og har arbejdet mange år i socialpsykiatrien. Lige nu arbejder jeg på Aarhus jobcenter med dagpengeberettigede ledige.

Bente Stenfalk Borgerretsbevægelsen

https://www.facebook.com/groups/7087...MYi-3Mwytj5c38

Ny forening PFFI

Patientforeningen for Funktionelle Lidelser

http://www.pffl.dk/om-pffl/hvem-er-vi/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-11-2017, 19:27   #103
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommuner og Regioner bruger livstruende våben

http://www.livoverlov.nu/2017/11/03/...ruende-vaaben/

Det livstruende våben er, at nogle kommuner henviser og tvangshenviser borgere til Klinisk Funktion med ét eneste formål for øje; nemlig at få en læge fra Klinisk Funktion til at skrive til kommunen, at det ikke vil være lægeligt uforsvarligt (kontraindiceret), og at det ikke vil medføre varig skade på helbredet at iværksætte flere beskæftigelsesrettede indsatser.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-11-2017, 19:52   #104
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Funktionsskade af nakken kunne konverteres til ”funktionel lidelse”.

http://www.specialklinikkenrebild.dk...Content=259495

Bente Stenfalk
34 min. ·
Lyder dette ikke bare VILDT DEJLIGT? <3

Citat: "Aldrig mere skal en funktionsskade af nakken kunne konverteres til ”funktionel lidelse”. Funktionsskader skal behandles som det de er ved at gendanne tabt funktion. Dermed får man livet tilbage."
...
"Vi har chancen nu med regions- og kommunevalg lige for døren. I skal lægge pres på alle kandidater til regionsråd og kommuner her i november, og kræve, at de vil sørge for, at jeres sag bliver ført frem i lyset, og at der bliver afsat de fornødne midler til jeres undersøgelser og behandlinger nu og i fremtiden. Stil skarpe spørgsmål til dem og kræv jeres ret. Skriv læserbreve. Stil op i slutdebatterne med dem. Vil de ikke høre på jer, så drop dem. Giv dem ikke jeres stemme. Støt kun op om dem, som med hjertet vil sikre jeres ret til undersøgelse og behandling. Få dem til at forstå at vi vil holde dem ansvarlige for hvad de gør i deres nye stillinger og vi skal checke op på dem i fremtiden."
...
"Regionerne har pengene til jeres undersøgelse og behandling. De skal ikke gå til psykologiske transformationer af jeres fysiske tilstand til fake hjerneskadede personer, som er stærkt voksende i omfang.
Jeg står bag jer, og vil støtte op om vores ”tilbage til livet projekt” altid. Jeg er klar til at lave DMX centre i alle fem regioner, for mine penge, så vi skal insistere på at regionerne vil tage sig af jeres tarv, og sikre straks- undersøgelse af alle nu og i fremtiden. Jeres stemmer er vigtige for politikerne, for vi er mange. Derfor skal vi nu stå sammen og komme i gang for jeres skyld.
Erling Pedersen-Bach D.C. Specialklinikken Rebild"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-11-2017, 13:53   #105
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Men ved nogen så hvordan det gik. d. 2. november som det omtales? er dmx scanningerne godkendt af sundhedsstyrelsen?

vh sortepigen
nakkepatient
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2017, 20:16   #106
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.specialklinikkenrebild.dk...Content=259495

Bente Stenfalk
34 min. ·
Lyder dette ikke bare VILDT DEJLIGT? <3

Citat: "Aldrig mere skal en funktionsskade af nakken kunne konverteres til ”funktionel lidelse”. Funktionsskader skal behandles som det de er ved at gendanne tabt funktion. Dermed får man livet tilbage."
...
"Vi har chancen nu med regions- og kommunevalg lige for døren. I skal lægge pres på alle kandidater til regionsråd og kommuner her i november, og kræve, at de vil sørge for, at jeres sag bliver ført frem i lyset, og at der bliver afsat de fornødne midler til jeres undersøgelser og behandlinger nu og i fremtiden. Stil skarpe spørgsmål til dem og kræv jeres ret. Skriv læserbreve. Stil op i slutdebatterne med dem. Vil de ikke høre på jer, så drop dem. Giv dem ikke jeres stemme. Støt kun op om dem, som med hjertet vil sikre jeres ret til undersøgelse og behandling. Få dem til at forstå at vi vil holde dem ansvarlige for hvad de gør i deres nye stillinger og vi skal checke op på dem i fremtiden."
...
"Regionerne har pengene til jeres undersøgelse og behandling. De skal ikke gå til psykologiske transformationer af jeres fysiske tilstand til fake hjerneskadede personer, som er stærkt voksende i omfang.
Jeg står bag jer, og vil støtte op om vores ”tilbage til livet projekt” altid. Jeg er klar til at lave DMX centre i alle fem regioner, for mine penge, så vi skal insistere på at regionerne vil tage sig af jeres tarv, og sikre straks- undersøgelse af alle nu og i fremtiden. Jeres stemmer er vigtige for politikerne, for vi er mange. Derfor skal vi nu stå sammen og komme i gang for jeres skyld.
Erling Pedersen-Bach D.C. Specialklinikken Rebild"

Hilsen Peter
tænk sig, at jeg skal bifalde en behandler der stiller op for nye borgerlige.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2017, 16:39   #107
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
fysioterapeuten det en forudsætning for et godt forløb, at mistanken om en funktionel

http://funktionellelidelser.dk/for-f...sioterapeuter/

Diagnosticering

For fysioterapeuten er det en forudsætning for et godt forløb, at mistanken om en funktionel lidelse bliver vakt. Til dette er en grundlæggende viden om funktionelle lidelser nødvendig. Meget af den nødvendige information vil kunne findes på denne hjemmeside og i den anbefalede litteratur.

Fysioterapeuten bør ved undersøgelse og behandling spørge ind til symptomer, som ligger ud over bevægeapparatet. Nogen vil opfylde kriterierne for svær funktionel lidelse, i forskningssammenhænge kaldet Bodily Distress Syndrom, eller forkortet: BDS.


Behandling

Funktionelle Lidelser skal betragtes og behandles ud fra en såkaldt bio-psyko-social model. Udfordringen for fysioterapeuten er med andre ord at arbejde ud over den klassiske tænkning om, at fysiske symptomer udelukkende har en fysisk årsag. Men samtidig bør fysioterapeuten ikke undlade at arbejde med den del af problemet, som handler om bevægeapparatet.

http://funktionellelidelser.dk/for-f...agnosticering/

DIAGNOSTICERING

Det er vigtigt at skelne mellem de to vigtigste undergrupper af funktionelle lidelser:

Bodily Distress Syndrom
Helbredsangst


1. Bodily Distress Syndrom (BDS)

Bodily Distress Syndrom, eller BDS, er en betegnelse, som indtil videre mest benyttes i forsknings*sammenhænge. Der findes ikke nogen officiel dansk oversættelse, men nogle læger, som bruger diagnosen i klinisk sammenhæng, vælger at kalde det ”Kropslig Stress Syndrom.”

BDS er et forsøg på at samle de efterhånden mange syndromdiagnoser, som meget tyder på dækker over den samme grundlæggende tilstand.

Patienter med BDS er plaget af multiple fysiske symptomer, og de vil ofte have en naturlig bekymring for, om symptomerne skyldes en uerkendt somatisk lidelse. Hos patienten med BDS er det sympto*merne og ikke bekymringerne i sig selv, der er problemet. Symptomerne forsvinder ikke på trods af, at patienten får en forsikring om, at de ikke skyldes en alvorlig somatisk lidelse.

For at opfylde de diagnostiske kriterier skal patienten være moderat til svært påvirket af symptomerne i sin hverdag.

Der er evidens for, at Gradueret Genoptræning har en god effekt ved funktionelle lidelser. Denne træningsform vil mange fysioterapeuter kunne varetage.

De overordnede principper er, at træningen skal foregå langsomt og gradueret. Træningen skal udfordre grænserne, men grænserne må ikke overskrides, så patienten oplever symptomforværring dagen efter.

Diagnostiske kriterier for Bodily Distress Syndrom (BDS)
Ja

Nej

Symptomgruppe

? 3 Kardiopulmonale/autonome symptomer

Palpitationer /hjertebanken, trykken i prækordiet, forpustethed uden anstrengelse, hyperventilation, varm- eller koldsveden, rysten eller sitren, mundtørhed, køren i maven / ’sommerfugle i maven’, rødmen eller blussen.

? 3 Gastrointestinale symptomer

Hyppige, løse afføringer, mavesmerter, oppustethed, spændings- eller

tyngdefornemmelse i maven, diarré, opgylpninger eller opstød, forstoppelse, utilpashed eller kvalme, opkastninger, brændende fornemmelse i brystet eller epigastriet.

? 3 Muskuloskeletale symptomer

Smerter i armene eller benene, muskelsmerter eller ømhed, ledsmerter, følelse af lammelse eller lokaliseret kraftnedsættelse, rygsmerter, smerter som flytter sig fra sted til sted, ubehagelig dødhedsfornemmelse eller paræstesier.

? 3 Almene symptomer

Koncentrationsbesvær, træthed, hovedpine, hukommelsessvigt, svimmelhed

? 4 symptomer fra en af de 4 ovenstående grupper.

1-3 ja’er : Moderat eller mono-syndrom bodily distress syndrome
4-5 ja’er: Svær ’bodily disstress syndrome’
Modificeret efter Fink P, Rosendal M, Olesen F. Classification of somatization and functional somatic symptoms in primary care. Aust.N.Z.J.Psychiatry 2005.


phhmw

Hvilken samtale fører du med din fysioterapeut?

Hvad har lægen henvist dig til og hvorfor?


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2017, 23:10   #108
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Alt imellem himmel og jord er Funktionelle Lidelser

..... så nu er alle problemer løst.

De har været dygtige til at sælge ideen, må man sige.

https://dagensmedicin.dk/uforklarlig...ares-hormoner/

Funktionel lidelse kan skyldes hormon-mangel

Epilepsiagtige anfald, som læger har troet udelukkende var psykologisk betingede, kan skyldes et for lavt niveau af et stressbeskyttende hormon, viser ny forskning fra Aarhus Universitet.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-12-2017, 12:18   #109
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
..... så nu er alle problemer løst.

De har været dygtige til at sælge ideen, må man sige.

https://dagensmedicin.dk/uforklarlig...ares-hormoner/

Funktionel lidelse kan skyldes hormon-mangel

Epilepsiagtige anfald, som læger har troet udelukkende var psykologisk betingede, kan skyldes et for lavt niveau af et stressbeskyttende hormon, viser ny forskning fra Aarhus Universitet.


Hilsen Peter
AK, ja.
Hvordan får man adgang til dagens medicin?
Nå jeg har forsøgt kan man kun få adgang, hvis man har en sundedsfaglig uddannelse.
Nu forsøgte jeg igen, og da jeg allerede har forsøgt førhen, og mailadressen genkendes kommer der ingen henvisning. Man lukkes ude.

Sidst redigeret af vasen; 17-12-2017 kl. 12:24.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2018, 17:55   #110
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Artikel om whiplash og funktionelle lidelser bragt i mit helbred

Bør læses af alle med interesse og frygt for "Funktionelle Lidelser"

http://www.tagpiskesmaeldalvorligt.dk/122283627

ÉT FORSKNINGSRESULTAT, DER SKILLER SIG UD

Tretten FORENINGERS SVAR TIL EN REGIONSRÅDSPOLITIKER I REGION MIDTJYLLAND - VEDR. ERFARINGER MED FUNKTIONEL LIDELSE

INDHOLDSFORTEGNELSE:

Høreforeningen
ME-foreningen
Migræne & Hovedpineforeningen
Arbejdsskadeforeningen AVS
Immundefektforeningen
DanInfekt
Whiplashforeningen
Vaccinationsforum
Patientforeningen Danmark
MCS Foreningen
Hypermobile og HMS
Foreningen Det Kardiologisk Syndrom X
Colitis Crohn Foreningen

HØREFORENINGEN
Diagnosekoder: H93.1, DH811, DH810A, DH811, DH812, DH813A, DH 802

Tinnitus og svimmelhed i forhold til funktionelle lidelser

ME FORENINGEN

Diagnosekode: G93.3

MIGRÆNE & HOVEDPINEFORENINGEN
Diagnosekode: G44.2

ARBEJDSSKADEFORENINGEN AVS

IMMUNDEFEKTFORENINGEN

Diagnosekoder: DA800, DG04DA, DM022, DT880, DT880A, DT881, DT881A, DT881B, DT881C

DANINFEKT
Diagnosekoder: A69, A69.2

WHIPLASHFORENINGEN

Diagnosekode: S13.4

VACCINATIONSFORUM

Diagnosekoder: DA800, DG04DA, DM022, DT880, DT880A, DT881, DT881A, DT881B, DT881C

PATIENTFORENINGEN DANMARK

Stigende psykiatrisering koster liv

MCS FORENINGEN


J68.9

HYPERMOBILE & HMS I REGION II
Diagnosekode: M35.7

FORENINGEN DET KARDIOLOGISKE SYNDROM X

Diagnosekode: K74

COLITIS CROHN FORENINGEN

Diagnosekoder: K58.9, K58.9

Pga sygdom har foreningen desværre ikke været i stand til at uddybe problematikken i forhold til deres patienter.

Med venlig hilsen

Colitis Crohn Foreningen


WHIPLASHFORENINGEN HØRINGSSVAR VEDR. NATIONAL KLINISK RETNINGSLINJE FOR UDREDNING OG BEHANDLING AF GENERALISEREDE SMERTER I BEVÆGEAPPARATET

PTU´S SYN PÅ WHIPLASH


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension