K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2010, 21:21   #1
Beliras
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Beliras er ny på vejen
Formuegrænse på fp

Jeg er kommet i den situation, at min ældste søn mister sin dagpengeret om ca 14 måneder. Han har været ledig og meget ivrig jobsøgende i 15 måneder. Han har altid været meget sparsommelig og har derfor efterhånden fået oparbejdet en formue på > 200.000 kr plus at han har en bil på knap 2 år. På kontanthjælp er det jo ikke tilladt hverken at have formue eller bil, men for min søn vil det være en katastrofe uden lige, hvis han skal spise sin store formue op. Derfor er det jeg gerne vil vide, om jeg evt. har lov til at "opbevare" pengene for ham, uden nogen af os bliver straffede? Og hvordan gør vi evt. det? Det er selvfølgelig altid en mulighed for ham at hæve pengene og gemme dem "i madrassen", men det er jo en rimelig usikker fremgangsmåde. Er der nogen, der har gode forslag?
Beliras er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 21:25   #2
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Helt ærligt

Tænk at man med en formue på 200.000 kr og en bil, kan tillade sig at tænke på at lade samfundet forsørge een......

Kontanthjælp er en ydelse man får, når man ikke kan klare sig selv... Det er da ikke noget man skal have hvis man kan forsørge sig selv for sine egne penge.

Tænk hvis alle med ´penge og værdier kunne modtage kontanthjælp og så gemme deres opsparing ..... det synes jeg faktisk er skræmmende at man kan tænke i de baner.
ADHD- er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 21:45   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Beliras

Velkommen til k10.

Modsat ADHD- vil jeg ikke komme med moralske opstød !

Generelt er det min holdning, at har man ikke noget positivt at møde de nye med,

skal man hellere afholde sig fra at svare.

Jeg kan godt forstå at din søn kvier sig ved at skulle opbruge sin formue,

som jo ikke er kommet af sig selv, vel ?

Han har arbejdet for de penge, og har sikkert lidt nogen afsavn

i forhold til sine jævnaldrende kammerater, der måske har brugt alle deres penge

på byture og andre ikke nødvendige ting.

DE vil kunne få, men han kan ikke !!!???

Han skal nok overveje at købe en lejlighed ?

Andre kommer nok til med flere råd.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 21:47   #4
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Enig med ADHD! Det er en uforskammet holdning at have. Selvf skal han bruge sine penge, som ALLE ANDRE i Danmark skal! -Jeg blir helt vred over at nogle mennesker kæmper for at få hverdagen til at hænge sammen og andre sviner med skattekronerne på den måde!
Flower er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 21:55   #5
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Køben en lejlighed

Ja det får man altså ikke kontanthjælp af - det er i øvrigt ret uspekuleret

Og nu siger jeg såmænd lige det som det passer mig - jeg opfatter ikke mit indlæg morals eller surt, jeg opfatter trådopretters indlæg som Amoralsk.

- den frihed har vi vel.

Mange andre har også lidt afsagn, - og mange har knoklet siden de var 15 år - og betalt skat, således at 'nogen' har kunne læse på gratis uddannelser og få SU for så at tjene de gode penge - og sætte dem i ejendom og pensioner og opsparing - og gud hjælpe mig om så det også skulle være i orden, at gemme kontanter for at få kontanthjælp

Jeg ville nok opfordre din søn til at læse videre måske - hvorfor bruge tiden på at gå og vente til jobbet kommer - når man med en opsparing som den han har, kan læse og blive klogere.....

Ja det er for mig ubegribeligt
ADHD- er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 21:59   #6
Beliras
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Beliras er ny på vejen
@ ADHD og Flower: Jeg kan sagtens følge jer, men har svært ved at være enig, når jeg jo står midt i det hele.

Så svar mig i stedet på flg: Jeg køber en lottokupon, vinder 250.000 kr, betaler gevinstafgiften på 15%, og sætter de resterende godt 200.000 ind på en bankkonto, hvor der ikke bliver tilskrevet renter (sådan nogle findes faktisk, har selv en af slagsen). Er der nogen, der kan straffe mig økonomisk for det?
Beliras er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 22:01   #7
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Nej

muligvis ikke - du kan måske få det at vide din kommune - eller måske svarer andre


Men din søn må ikke bare sætte sine penge over på din konto - det er jo en 'reel foræring' til dig - og derfor skal du beskattes af dem - og så kunne det måske nok godt gå ud over din pension

Og hvad mener du med at 'stå midt i det' - det er da langt ude at man synes noget er ok, når bare det ikke går ud over een selv - fordi man står midt i det så skal det ikke være ok
ADHD- er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 22:10   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Thjaeee.....

Hvis det er den generelle holdning her på siden, så må jeg sgu melde PAS !!!

Jeg har knoklet i 43 år, har hus og bil, som jeg snart ikke har råd til at have mere.

Har ALDRIG været på ferie, og har ikke anden opsparing end en spinkel friværdi i mit hus.

JEG har IKKE bedt om at blive syg og ude af stand til at arbejde.

Jeg kunne have haft over 40.000 kr. om måneden nu, og gode opsparinger til pension.

Hvad tror I ikke jeg har betalt i skat i alle de år ?

Hvis jeg skulle havne på kontanthjælp, og dermed blev tvunget til at sælge mit hus,

Så ville jeg da hellere sikre mine børn den arv, der dog trods alt er,

samt de pensionsudbetalinger, de så kan nå at få ( inden jeg er 65 år ),

ved simpelt hen at lægge mig til at dø i min egen baghave!!!

K10 er efter min mening et rigtigt godt sted, hvor der skal være plads til alle,

men hvis folk er ved at dø i deres eget opkast og moralske opstød,

så er dette IKKE stedet for mig længere.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 22:14   #9
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen

Og så skal andre makke ret fordi du ikke ønsker være her, fordi man ikke mener som du gør?

Dit valg- Farvel !

På vejen kan du jo tænke over - at vi taler ikke om sygdom vi taler om ledighed - to år på dagpenge uden at få noget i 15 måneder - ja, hvllken branche er det?

Har man fået sine 6 ugers selv valgte uddannelse i AMU?

Har man evt. overvejet at læse videre

Vi taler om en mand der har 200.000 kr i banken og en bil - og er ledig IKKE SYG......
ADHD- er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 22:29   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:

Og så skal andre makke ret fordi du ikke ønsker være her, fordi man ikke mener som du gør?
Overhovedet ikke !

En ny bruger stiller et spørgsmål, jeg byder vedkommende VELKOMMEN!!!

Jeg svarer ud fra de givne oplysninger.

Jeg kunne ikke drømme om at svare,

hvis jeg bare ville smide egne fordomme og opstød lige i hovedet på den nye.

Almindelig anstændighed, såmænd.

I den tid jeg har været her på k10, har jeg kun 1 gang oplevet noget tilsvarende.

Den tråd blev lukket !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formuegrænse gælder ved ? Mr x Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-07-2012 00:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension