K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2010, 22:48   #11
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Der er intet forkert i

At sige at det er skammeligt at man vil bede om kontanthjælp når man har 200.000 kr i banken

Men holdningen er måske at vi skal hjælpe og støtte hinanden i, at rage til os og gemme kontanter i madrassen - ja jeg kan bedre forstå hvorfor der sættes ind over for socialt bedrageri

- den slags støtter jeg i hvert fald ikke- om tråden lukkes eller ej

Og ja du bød velkommen og kom med dit gylle bagefter - du er absolut ikke bedre - du fordømmer selv - du har lige fordømt mig for min holdning- og min holdning er endda inden for lovens grænser
ADHD- er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 22:48   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
at vi taler ikke om sygdom vi taler om ledighed - to år på dagpenge uden at få noget i 15 måneder - ja, hvllken branche er det?
det er alså ikke ret lidt at finde arbejde generalt indefor alt ok sygeplejeke osv kan man blive

uden jeg er sikker så må han ikke sætte/give dig pengene for de skla betale skat osv af dem så svaret er nej

kan skam godt se nogen bliver sure over man har 200.000 + stående når kopntanthjælp er tiol folk der ikke kan forsørge sigselv
men må også sigek an skam også godt forstå hvis man ikke vil leve af dem
men ja der er snakke om ledighed

Citat:
selvfølgelig altid en mulighed for ham at hæve pengene og gemme dem "i madrassen
så skal det være nu får hæver han den en måned før han måske er uheldig at komme på kontanthjælp vil de undre sig ok hvor er 200.000 kroner blevet af en md før du søger om kontanthjælp

men desvære selvom du vil det bedste må du ikke tage imod de 200.000 kr bemindre du betaler skat af dem

Citat:
Jeg er kommet i den situation, at min ældste søn mister sin dagpengeret om ca 14 måneder
jeg undre mig lidt det er næsten 1.5 år til inu ok du er tidligt ude men udnre bare mig lidt

Citat:
Tænk hvis alle med ´penge og værdier kunne modtage kontanthjælp og så gemme deres opsparing ..... det synes jeg faktisk er skræmmende at man kan tænke i de baner.
tja i teori kan det ladesig gøre

og de 200.000 er sparet op for en grund lige som nok mangeh er inde/mig selv harvde gjort hvad nu hvis jeg msitede mit arnejde blev arbejdeløs/skade osv osv så jeg kunne beholde bil ogs
superkok er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 22:51   #13
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
ja

Det kan lade sig gøre - men det gør endnu værre

Der er ikke noget at sige til, at der ikke er penge til at hjælpe de reelt behovsramte......
ADHD- er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 22:51   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-Skynder mig lige at kaste en pose Matatormix ind i denne diskussion

-og så vil jeg sige som Florken, velkommen til k10

Nægter at udtale mig om det rigtige eller forkerte i nogle af udtalelserne -blot kan jeg sige til Beliras at HVIS din søn har denne formue registreret nogen som helst steder, altså på konto/ti ja, så er denne jo også registreret i systemet.

(Bankerne har jo pligt til at opgive disse oplysninger)

HVIS din søn så risikerer at ende på kontanthjælp ja, så er det klart som lovgivningen er pt at kommunen vil undersøge alle økonomiske muligheder og ja, hvis formuen stadig figurerer ja, så må han pænt spise pengene op før hjælp, om man så er enig eller ej i denne lovgivning!

Kan kommunen så se at denne formue lige pludselig er væk, ja, så er de faktisk i deres gode ret til at spørge ind til hvad han har gjort med denne.

Man må forære en hvis sum væk(kan ikke erindre hvor meget) fuldt legalt
men alt udover dette kan han risikere at skulle give en forklaring på.

Håber du/i kan bruge det til noget
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 22:53   #15
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Til ADHD
Citat:
Oprindeligt indsendt af ADHD- Se meddelelser
Tænk at man med en formue på 200.000 kr og en bil, kan tillade sig at tænke på at lade samfundet forsørge een......

Kontanthjælp er en ydelse man får, når man ikke kan klare sig selv... Det er da ikke noget man skal have hvis man kan forsørge sig selv for sine egne penge.

Tænk hvis alle med ´penge og værdier kunne modtage kontanthjælp og så gemme deres opsparing ..... det synes jeg faktisk er skræmmende at man kan tænke i de baner.
Sikke en holdning du har ADHD, at du mener een person der hårdt har opsparet lidt formue på 200.000 kr ved at leve på en sten, skal ødsle sin formue op til samfundet, hvorimod dem der har levet over evne, ikke sat tæring efter næring, stiftet gæld, skal have kontanthjælp Føj siger jeg bare.

Tror mig at ødsle sin formue væk, fordi man ikke kan få kontanthjælp, mens man er dybt syg og ikke kan få livsindhold for sine opsparede penge, men blot overleve, er bestemt en meget dårlig vej/løsning.
Den vej tærer hårdt på en psykisk, og kan føre til førtidspension.

At sønnen IKKE har fundet arbejde på 15 mdr., er måske netop fordi han er fysisk eller psykisk syg og burde have tilkendt flexjob eller fp. Indtil sønnen beder Jobcenter om at blive afklaret, om han burde have flex for at kunne fastholde job, er han henvist til at klare sig på det ordinære jobmarkeded uanset om han er syg eller ej.

Til Beliras
Citat:
Jeg er kommet i den situation, at min ældste søn mister sin dagpengeret om ca 14 måneder. Han har været ledig og meget ivrig jobsøgende i 15 måneder. Han har altid været meget sparsommelig og har derfor efterhånden fået oparbejdet en formue på > 200.000 kr plus at han har en bil på knap 2 år. På kontanthjælp er det jo ikke tilladt hverken at have formue eller bil, men for min søn vil det være en katastrofe uden lige, hvis han skal spise sin store formue op. Derfor er det jeg gerne vil vide, om jeg evt. har lov til at "opbevare" pengene for ham, uden nogen af os bliver straffede? Og hvordan gør vi evt. det? Det er selvfølgelig altid en mulighed for ham at hæve pengene og gemme dem "i madrassen", men det er jo en rimelig usikker fremgangsmåde. Er der nogen, der har gode forslag?
Fald nu lidt ned, ikke lade jer stresse, når sønnen har 14 mdr. til dagpengestop

Håber det lykkedes sønnen at finde et job snart, så i ikke går til i stress.

Du skriver "Formuegrænse på fp"?. Der er ingen formuegrænse på fp, men der bevilges kun fp hvis personer har NUL arbejdsevne.

Det er ingen god løsning at gemme hans kontanter i madressen eller overføre hele saldo til dig. Skete det, ville sønnen få problem med at fortælle skat hvor pengene er blevet af, og den dag han vil have dem tilbage til konto, vil SKAT have han skal betale skat af den pludselige indtægt.

Men hvis du forventer at leve en del år endnu, er løsningen måske din søn forærer dig julegave i år og gave næste år.

Dør du inden du har givet din søn pengegaver, vil han skulle betale arveafgift på 15%

Skattefri gave til forældre http://www.business.dk/diverse/skatt...-til-foraeldre Bemærk det er fra 2006, så ved ikke om den mulighed findes endnu.

Det er ikke strafbart at give gaver


Ang. bilen husker jeg fra et indlæg på K10, at en havde en bil over 10.000 kr., men da han kun havde fået afbetalt mindre end hvad restgælden endnu, blev han godkendt til kontanthjælp, trods en høj bilværdi.


Sidst redigeret af ABC; 10-11-2010 kl. 23:12.
ABC er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 22:57   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Sikke en holdning du har ADHD, at du mener een person der hårdt har opsparet lidt formue på 200.000 kr ved at leve på en sten, skal ødsle sin formue op til samfundet, hvorimod dem der har levet over evne, ikke sat tæring efter næring, stiftet gæld, skal have kontanthjælp Føj siger jeg bare.
tja der står jo får at få kontanthjælp er det forde man ikkek an forsørge sigselv så han har jo endeligt ret om det så er rimeligt osv vil jeg ikke være herre over

Citat:
Men hvis du forventer at leve en del år endnu, er løsningen måske din søn forærer dig julegave i år og gave næste år.

Dør du inden du har givet din søn pengegaver, vil han skulle betale arveafgift på 15%
det er hvis 50.000 årligt man må give som gave hvis jeg hsuke rigtigt

Citat:
Tror mig at ødsle sin formue væk, fordi man ikke kan få kontanthjælp, mens man er dybt syg og ikke kan få livsindhold for sine opsparede penge, men blot overleve, er bestemt en meget dårlig vej/løsning.
Den vej tærer hårdt på en psykisk, og kan føre til førtidspension
så ville AP møller jo også søge kontanthjælp ik lmao lol kunne ikke ladevære griner

Citat:
Dør du inden du har givet din søn pengegaver, vil han skulle betale arveafgift på 15%
så er problemet vel jo abre hvis han modtager kontanthjælp så må han vel ikke modtage de 50.000 årligt so mgave uden der sker noget hvis alså det er 50.000
superkok er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 22:58   #17
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
ØHH

Dybt syg - der er IKKE nogen der er dybt syg... det er en ledig mand, hvor mor 1½ år før spekulerer i at fritages for at bruge opsparet penge

At leve på en sten det er åbenbart kun de syge der skal det- fordi at dem med penge uanset de er hårdt tjent eller ej, de vil gemme penge i en madras - og tage af statskassen i form af kontanthjælp

De 200.000 han har skal ikke gå til samfundet, det skal gå til ham selv og forsørgelse af ham selv.....

Men du kan da være sikker på,- at landet går fuldkommen bankerot hvis det er den tankegang der er udbredt. . .

så kan du lave som du vil -

Jeg gad stadig godt kende den brance og den alder den mand har,- som har knoklet og levet på en sten.....
ADHD- er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 23:00   #18
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Det er sønnen der har penge ikke moren

Så gad vide om man kan 'arve den anden vej'

Sønnen er IKKE syg....- men ledig

Jeg tænker om indlæg egentlig blir læst og forstået.
ADHD- er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 23:01   #19
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg tænker om indlæg egentlig blir læst og forstået
der har du ret
superkok er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2010, 23:08   #20
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Godnat og sov godt
ADHD- er ikke logget ind  
Lukket emne

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formuegrænse gælder ved ? Mr x Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-07-2012 00:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension