K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2010, 18:08   #1
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
hvordan var det nu det var med mødeindkaldelser?

Jeg har i dag fået en mødeindkaldelse til min nye sagsbehandler til om 2 dage. Men til tidligere sagsbehandler har jeg fortalt at jeg er syg fra sygemeldingen, pga. en operation for 14 dage siden.
Dernæst er 2 dage ikke nok. Jeg kan ikke nå at få indkaldt en bisidder.

Sig mig er der ikke en frist de skal overholde?

sidste gang var det med en times varsel. og jeg skiftede sagsbehandler bl.a. pga. det . Men jeg kan jo ikke blive ved....
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:10   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
du kan jo altid ringe og sige jeg kan desvære ikke for de rigner jo ikke og høre om din bisidder kan jo intet andet en at ringe/gå op til dem jeg fik b la selv 2 dage til at møde op hvor jeg skyulle aktiveres ok have vente i ca 2 md på det men nogen geralt lov givning er der vel ikke om det med møder

Sidst redigeret af superkok; 08-11-2010 kl. 18:12.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:10   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvis du er sygemeldt kan de da ikke forlange at du møder op.
Jeg syntes, at du skal bruge dagen i morgen på at få fat i kommunen og sige, at du ikke kan komme til mødet på grund af sygdom.
Og tilføj, at du generelt har brug for minimum x dages frist fra modtagelse af mødeindkaldelse til mødet finder sted.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:13   #4
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tak for svarene. Ja jeg vil bruge dagen på det i morgen.

Men for pokker, det er da utroligt der ikke er regler for det. Der er regler indenfor alle andre områder i lovgivningen.

Og så samme dag som der kommer et brev for skat, der vil have manden til at redegøre for et rentefradrag, de ikke mener han har Heldigvis har jeg styr på det og skal bare fremskaffe beviser. Men for pokker har ikke brug for det lige nu! Alt sammen fordi Handelsbanken ikke fremsender oplysninger på de lån vi har ved dem, til skat
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:15   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
sygemeldt er jo ikke= man er sengeliggende jeg var også til møde da jeg fik operation og det er vel abre med at få det hurtigt overstået når bisidder ikke kankan jo være din nye sagsbehandler ikke aner du normalt har bisidder med kan jo være så er det heldigvis banken der er spader ikke skat den her gang
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 19:56   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
sygemeldt er jo ikke= man er sengeliggende
Næ i dag er det at være syg, heller ikke det at man lige er hevet ud fra en stor OP, dødende kræftpatient os. altså ingen undskyldning, kan man ikke fysisk møde til samtaler, tja så er der sørme da noget der heder telefon (siger vores politikere)

Altså det jo ikke for sjov skyld selv døde mennesker får indkaldelser til personligt fremmøde, vel da?

Og at man kun har 2 dage... jamen du har da ikke andet at få din tid til at gå med, og har så bestemt råd til at betale en besidder som kan komme med selv 1 times varsel, ikke sandt. Og de har jo så travlt så travlt, det da logik, når nu de ikke en gang har tid til at reagere på borgerenes henvendelser før en måneds tid efter modtaget brev.

Jarmen nu MÅ du altså ikke kræve mere af dem end hvad der er rimeligt.


Ironi kan forekomme i små mængder rundt omkring.

Lidt lov findes der faktisk, jeg husker ikke lige hvilken (se forvaltningsloven eller retssikkerheds loven tror jeg) hvor der står noget i retningen af at man kan udskyde ens sag med rimelig frist, og der er det at man skal have en besidder med, en af de ting som anses for rimelig.

At få dem til at fatte at 2 dage er huld i hovedet kan du godt droppe, det har jeg forsøgt på de sidste snart 12 år, de fatter det stadig ikke, du kommer meget længere ved at irritere dem med at bede om udsættelse, pga besidder hver eneste gang du har brug for det.
Der er nemlig det i det, at du har ret til den udsættelse, og nægte det kan de ikke nå, inden mødedagen = de er tvunget til at udsætte mødet, får det konsekvenser anker du naturligvis, og jeg lover du får medhold.

Noget lidt andet i den sammenhæng, er at hvis der står noget et eller andet sted, står der sten sikkert en rimelig frist, men her er det jo så bare sådan at det er sagsbehandler der bestemmer hvad en rimelig frist er, altså er 2 dage en rimelig frist, om så vi andre er enige eller ej.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 20:06   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
14 dage efter en operation så skullem angerne være oppe og gå ok åbenhjerte operation så er man nok senge liggende

har nogen måske tænk over denn ye sagsbehandler intet aner om en bisidder kan jo være

men det er sgu sjov komunerne er sgu nogen langsomme snegle ringede selv idag hvordan og hvorledes ang s'gning af mere udgifter til barn har jo 8 uger ti lat kigge ja ja han skider sgu da stadig så ende med hun gik med til 1-2 uger

Sidst redigeret af superkok; 08-11-2010 kl. 20:09.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 20:31   #8
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tak for jeres svar Det er en meget alvorlig knæoperation. Ikke den almindelige menisk operation, men menisk og ledbånd er faldet helt fra hinanden og det kræver 6 uger uden støtte på benet. Jeg må prøve at ringe til sagsbehandleren. Måske er hun til at snakke med Håber. HUn kan umuligt være lige så ond som den sidste!

og ja tak for "sort" humør, det letter altid på humøret
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 20:56   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
bare høre efter hvad lægerne sige det djorde jeg ikke helt da de lavede næsten det samme med mit knæ kostede en tur mere og måkse en tur nu her igen snart :
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 22:21   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Nilla.

Da jeg for en del år siden blev opereret fik jeg seddel med fra hospital, at jeg var sygemeldt de næste 14 da<ge, dvs. ikke kunne noget. Får man ikke en sådan mere?

Du kunne også ringe til din prak. læge, og lige høre vedkommende om du ikke risikere mén, at du skal stå/gå på dit knæ her og nu.

Når man iflg. loven har ret til, at tage en bisidder med, må det også være sådan, at tiden kan passe ind hos bisidder.

Pøj, pøj med både bedring af knæ og tid hos SB.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er det nu det er?? Sutsko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 31-12-2012 13:17
Hvordan gik det da KatrineB Din historie 2 23-02-2011 19:33
Hvordan ?? Bassemanden Alt det andet 1 29-06-2010 10:47
Hvordan vil jeg stå? mumle_mund At søge førtidspension 17 06-03-2008 23:14
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension