K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2010, 11:44   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Danske læger vil operere deprimerede i hjernen

Har du lyst til at stille op til eksperimentet?



http://politiken.dk/videnskab/ECE110...ede-i-hjernen/
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 12:12   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg ved ikke hvor mange af jer har læst Hitlers ”Mein kamph”. Meget af det manden skrev om, handler om hans visioner om den bedste og meget produktive samfund, ifølge ham selv.
Jeg har læst den bog for mange år siden, men oftere og oftere komme jeg i tænkerne om den.

Faktisk så fatter jeg ikke at bogen er blevet forbudt i nogle lande og personligt mener jeg at den burde læses hvis man vil forstår den forkvaklede udvikling i verden og i højt grad i Denmark.

Se Jer rund omkring, har I tillid til jeres naboer, er jeres venner de rigtige venner, hvor ofte hører I grinende mennesker på gaden ( kurser på hvilke man kan lære at grine er også ind i øjeblik, det skal også undervises i at grine, fordi folk fik efterhånden undertrykket den hjernens funktion ).

De danske politiker vil gerne have en homogenmasse som de kan styre ved hjælp af midler som trusler, ved at give folk dårlig samvittighed og hvis det ikke hjælper, ja..., så ved at tage fra dem deres rettigheder via tilpasning af lovgivning og opfindsomme behandlingsformer.

Politikernes immunitet skal væk, først derefter så få I at se, hvor mange af de kujoner vil sætte sig på taburater. De er stærke i flokken og netop i kræft af deres immunitet.

http://da.wikipedia.org/wiki/Parlamentarisk_immunitet

http://da.wikipedia.org/wiki/Josef_Mengele

Sidst redigeret af Karo; 08-11-2010 kl. 12:15.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 12:12   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
nu er jeg jo kun sådanne almnlig dagligdags dripi.

Så jeg kan ikke sige hvad jeg rigtig ville hvis jeg selv sad i et sort hul,lige nu tror jeg at jeg har taget et elastik spring så dybber snuden op og ned i det sorte hul.

Men nej jeg ville ikke være forsøgskanin.
Har i det hele taget noget imod denne her vi skal være så perfekte og ens alle sammen-det er vi ikke og vi bliver det heller aldrig.

Men jeg tror at nogle kan synke i så dyb depration at man ville sige ja til hvad som helst for at få det bedre.men jeg kan være i trivel om at det er det rigtige at gøre.Måske fordi jeg ikke ved nok om den sygdom
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 12:18   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
kan jo være det er en god ide inden vi sige no nej nix biksen osv og ja har også set filmen min kamf vi kan jo altid lave forsøget på hele kristiansborg for de kan sgu da ikke tgae mere skade end de alerede har så prøv på dem først så kan vi se hvad der sker
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 12:53   #5
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Nu er det heller ikke en rigtig nyhed, læste en lignende artikel for et par måneder siden.

Men nej, jeg skulle ikke nyde noget af det. Så vil jeg næsten hellere have ECT, som jeg er stor modstander af.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 13:30   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg har set et dokumenter om undersøgelse af US soldaternes modstandskraft i ekstremer situationer, som varme eller kulde. Man skulle tror at det er løgn, hvor meget et menneske kan klare, men kun med forudsætning, at man er helt rask….

Ved at stimulere hjernens områder med elektroder, i realiteten så man kan fremprovokere hos et menneske alt man kan ønske sig, fks. at elske sin værste fjende eller at hedde sin bedste ven.

Nu skal der eksperimenteres i DK på arbejdsløse syge borger.

Jeg blive slet ikke forundret over, hvis på jobcenter sagsbehandlernes menu kortet findes der snart en behandlingsmulighed – som hedder "hjerne stimulation".

http://www.youtube.com/watch?v=HqjLpTHt9ok

Sidst redigeret af Karo; 08-11-2010 kl. 13:52.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 14:20   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, nu er jeg så en af dem der ikke bare bliver deprimeret, men bliver voldsomt deprimeret, mister funktionsevnen, bliver psykotisk, får forfølgelsesvanvid, hallucinationer og andre vrangforestillinger mm.
Hvis dén tilstand stabilt skulle være mit liv i fremtiden, så ville jeg til hver en tid få de elektroder i hjernen. ALT ville være bedre end den dybeste af mine depressioner og jeg ville gøre hvad somhelst for ikke at komme helt derud igen......

Så for mig lyder det faktisk som et lille håb, et lys som JEG altså gerne ville tage imod, hvis jeg skulle stå på kanten af afgrunden igen.

Så hvis indgrebet (som ikke skader hjernen) ville kunne hjælpe personer der er i den forfærdelige ende af depressionernsskalaen, og som ikke har udsigt til et normalt og værdigt liv, jamen er der så noget at diskuterer?????
Det er jo ikke for alle deprimerede, men KUN for de ganske få, der nærmest ligger som grøntsager med meget ringe udsigter til et bedre liv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 14:46   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Helenekr du har fuldstendigt ret i det du skriver men sagen er bare den at den metode er stadigvæk på forsøgsstadium, og når man ved alt om, hvad mange sagsbehandlere presser folk til, kun for at tjene penge, så er jeg bange for, at den behandlingsform kan blive misbrugt af systemet.

På grund af en dårlig medicinsk behandling og efterfølgende en influenza vaccination fik jeg udviklet epileptiske anfald og jeg lover dig, at hvert gang jeg få sådan en, så ser jeg døden i ansigtet og det har intet med panikangst at gøre, men på tråds for det, så vil jeg aldrig udsatte mig selv for den form for behandling, fordi der er ingen garanti for, at den vil ikke gøre mere skade end gavn.

http://www.youtube.com/watch?v=sNWDU...eature=related

Sidst redigeret af Karo; 08-11-2010 kl. 15:01.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:20   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
lad dem nu bare prøve på alle politiker på kristiansborg de kan jo ikke tgae mere skade så ved vi om det er farligt hvis de bliver bedre
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 19:44   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg sys bestemt det er godt de for en gang skyld er villige til at komme i gang med forsøg, på noget andre steder i verdenen har haft gode resultater med, vi ser altid det modsatte, at de ikke vil, om så der er nok så mange gode resultater andre steder.

Så længe det er på forsøgs basis behøver vi vist ikke være bekymrede.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er blodprop i hjernen at betragte som "kritisk sygdom"? FrkM Alt det andet 11 21-03-2013 17:43
Et stød i hjernen kisser72 Politik og Samfund 11 11-04-2012 12:01
K10 på hjernen, jeg kan ikke finde tråden. Enteneller Alt det andet 2 09-01-2012 18:17
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension