K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2010, 19:15   #11
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
Det er besked fra kommunen, vi skal i praktik også selvom der ikke er job bagefter.

Min sag er færdig for et år siden.

Jeg er ikke blevet oplyst nogle paragraffer, eller noget som helst.Ingen oplysninger af nogen art.

Jeg går ved anden aktør og det er der vi har fået beskeden..

Hilsen Pia..
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 19:37   #12
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
I hårdt prøvede flexjobber i Horsens bør følge dette påbud til dørs, dvs. kontakt: fagforening, politikkere og ombudsmand osv.!

Bemærk, man kan - normalt - godt få råd(og handling) i en fagforening selv om man ikke er medlem, det kræver bare det er èn, indenfor området hvor arbejdsprøvningen/praktik skal være...

Det er simpelthen en svinestreg med **arbejdsprøvning/praktik uden mulighed for arbejde**, når man er flexjob visiteret... -for man skal jo - normalt - også arbejde gratis det første stykke tid, når man får et flexjob stillet i udsigt, men det er der jo en mening med
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 20:05   #13
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
har selv være i en arbejdsprøvning da jeg mødte op fik jeg avide jammen de havde sagt at de ikke havde råd til at ansætte mig han var ærlig og sige det som det var blev ofc sur på min sagsbehandler .men alt i alt kan jeg takke han for nogen af de forbindelser jeg har idag der bla har ført til flexjob .så der kan være guldkorn i det desvære sjælden men hvorfor skal man altid give 1 md gratis hvis ikke mere hvis man er visiteret til konto med timer osv ved man jo havd man kan osv og tager ikke en md for at se om man kan klare bossen
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 20:20   #14
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
Jeg også ved at finde ud af om der er nogle paragraffer der kan fortælle om det er lovlige.
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 02:21   #15
mantrordetikke
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
mantrordetikke er ny på vejen
Hej undskyld hvis jeg spørger dumt.
Hvis man er fleksjobber er man så ikke i et reelt flex(job)?
Jeg er overrasket over at høre man render rundt til diverse jobsøgningskurser og blir sendt ud til gøgoggokke arbejde.
Øhh er forvirret
mantrordetikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 02:54   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mikkeline er du på ledighedsydelse ?

I loven om flekser på ledighedsydelse står der intet om aktivering eller at man kan aktiveres ...

Der står at man kan revuderes og at de kan tage din ledighedsydelse hvis og så frem du nægter at tage mod et job fremmende kursus eller andet , men IKKE aktivering ...

Når du sendes i noget skal du altid bede om at få det på skrift det skal fremgå hvad du skal der, hvad det skal munde ud i , hvor længe du skal være der, og ikke mindst efter hvilke love og § det er efter ...

Hvis de siger du skal i aktivering for aktiveringens skyld og du er på ledighedsydelse er det løgn og latin og man skal altid have en afgørelse på skrift en aktivering er en afgørelse og kan dermed ankes ...

læs om uddannelse og rettigheder og pligter her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126443

og læs så her https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=128679#K13

Hvis du er på ledighedsydelse er du § 2 stk 7 og det er så det der gælder for dig er du på kontanthjælp så kan mange kommuner finde på at blande stk 3 ind i det...

Men aktivering når man er § 2 stk 3 det ville jeg klage over
  Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 15:48   #17
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Mantrordetikke ---->

Selvom man har fået bevilget retten til flexjob er det ikke sikkert at man har et job. En arbejdsløs flex'er skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet som alle andre arbejdsløse på overførselsindkomst.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 15:50   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Hvis de siger du skal i aktivering for aktiveringens skyld og du er på ledighedsydelse er det løgn og latin og man skal altid have en afgørelse på skrift en aktivering er en afgørelse og kan dermed ankes
nemlig men komunerne aktivere folk så dek an få flere penge return men når det koster mere pr måned i anden aktør give det da minus efterh vad jeg hkan regne mig frem til
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fagforeninger blåstempler gratis arbejde! buster Politik og Samfund 2 22-02-2012 00:32
Tilbyd praktik, gratis arbejdskraft... Prøver igen Er det overhovdet til at få fleksjob? 27 27-10-2011 09:05
Fyr politikerne og lad dem arbejde gratis Webmaster Politik og Samfund 7 03-01-2011 20:40
Jobcentre sender flere ledige ud i gratis arbejde buster Politik og Samfund 1 29-11-2010 09:52
Gratis praktik??. Tullee Alt det andet 35 26-08-2010 06:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension