K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2008, 21:14   #1
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Smile Pårørende

Hej alle sammen der kommer her på siden.Jeg er jo egentlig ikke en bruger på samme måde som de fleste af jer idet jeg ”bare” er en pårørende til Hyanna, men jeg synes det er enormt vigtigt at vi alle har et forum hvor vi kan mødes, udveksle erfaringer og støtte hinanden.

Dog ville jeg egentlig gerne starte et nyt forum op der hedder pårørende, da jeg ofte føler mig utilstrækkelig i min støtte til Hyanna, og derfor gerne ville høre om andre pårørendes erfaringer på dette punkt.

Ligeså ville jeg meget gerne høre hvad de øvrige brugere har af erfaringer med hensyn til de pårørendes indsats, både ris og ros.Jeg har nemlig den skøre idè at det er lige så vigtigt at vi pårørende er med i hele forløbet, også på denne hjemmeside.

Knus og kram Viper

Sidst redigeret af Viper; 24-09-2008 kl. 21:20.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 10:33   #2
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Viper.

Jeg kan kun give dig ret.

Uden mine pårørende, var jeg ingen vegne kommet. Jeg har ofte henvist til k10 når der er noget vi ikke kan fatte, og det sker jo når man kommer ind i dette mærkelig system.

Jeg har været usat for mange mærkelige oplevelser, efter at jeg blev syg. Mange gange har vi ikke kunne se pointen med den kommunale handling eller mangel på handling. Så har jeg søgt hjælp her på k10.
Jeg ved at min ægtefælle også er bruger her på k10. Han får lige et ordenligt og tak for den store støtte og forståelse.

Når vi har kikket på k10, så kan vi hurtig se, at det ikke er personligt når kommunen fejlbehandler sager. Det er bare sådan det er. En revision har lige vist, at i Hjørring kommune er 17 ud af 18 sager fejlbehandlet. (Hvilke nummer mon min sag er).

Jeg tror godt at pårørende kan have glæde af et forum. Husk at værdsætte de pårørendes hjælp og forståelse. Der er desværre også mange forliste forhold og ægteskaber pga. sygdom.

Tænker: Det kunne jo være omvendt, så det var mig der var pårørende...

Håber Hyanna priser din støtte.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 10:56   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Det kan du tro, jeg gør! Viper er den eneste grund til at jeg er i stand til, ind i mellem, at af mig selv og mit dumme helbred samt af hele det kommunale cirkus, med klager osv. til følge.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 00:08   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, pårørende er gode.. hvis de gider forstå..
her hos os er både min mand og jeg syge, efter hver sin arbejdsskade.
desværre er det lidt læs meget svært for især min familie at forstå vi faktisk har smerter og begrænsede kræfter.
men vi forsøger da at hænge i, men tyndslidt bliver man jo. så faktisk er jeg både syg og pårørende, min mand har været syg 2 år mere end jeg,
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 00:18   #5
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Et ømt område

Hej Huldra.

Jeg må indrømme at jeg bliver meget ked af at læse at I begge er ramt af sygdom, især med tanke på den behandling der bliver jer til del fra det offentlige.

Så meget desto mere er der måske grund til at spørge hvordan den øvrige familie reagerer på jeres sygdom, får I den støtte I har brug for eller mindre og i så fald hvorfor (hvis I da så ved hvorfor)? I behøver ikke at svare på dette spørgsmål hvis I ikke har lyst.

Jeg kan kun sige at I har min fulde støtte og sympati, og hvis jeg kan hjælpe med noget skal jeg gøre mit bedste. Jeg kan selvfølgelig ikke love mirakler, men jeg VIL gøre mit bedste.

Mange Viper
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 01:10   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tak for din omsorg,
vi får såmænd ingen hjælp af kommunen. min sagsbehandler mener ikke jeg er syg. jeg har dog aldrig mødt ham. jeg har været syg i 2 år og 8 mdr.
mon ikke hvis jeg kunne at jeg havde været i job for længe siden, istedet for at komme på kontanthjælp.. heldigvis for mig, har jeg to unger ud af flokken, som min mand ikke er far til, og han får pension så de kan vist ikke bare sige at han skal forsørge mig.
af familien får vi heller ikke rigtig hjælp. de fatter ikke rigtigt noget af vores smerter og begrænsninger.
men vores forældre har såmænd også deres eget at passe, og også nedslidte af deres arbejde.
jeg bor jo som du måske har opdaget i samme kommune som dig... og der rider de sku ikke samme dag de sadler.
jeg har ikke tænkt mig at finde mig i at blive tvangsraskmeldt, for jeg har nærmest aldrig før været syg i mine forskellige jobs. så hvorfor skulle jeg lyve mig syg nu.
udover mine uafklarede sager og fremtid, så skal min mands pension genoptages. papir er videresendt til jobcenter i juli. det ved vi kun fordi vi har fået kopi af sagen fra arbejdsskadestyrelsen. flot...not...
ja, og så vil de også gerne have penge for for meget udbetalt børnepasningshjælp. de mener vi har tjent op til nær 700000 det ene år, og vi tror de har medregnet vores menerstatninger.. og midlertidig erhvervsevnetabserstatninger.. jeg har forsøgt at finde §§ for det, om de må det..
tak fordi du vil hjælpe. det er rart at vide at man ikke er alene, herinde er der altid lidt hjælp at få.
nu skal jeg bare have taget mig sammen til at skrive en klage over afslag på flexjob. inden mandag. puha..
nå det er vist sovetid.. har nogle som skal i skole og børnehave..
knus til jer også.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 01:22   #7
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Hej Huldra.

Jeg kender ikke for nuværende de §§ det drejer sig om, men både Hyanna og jeg er enige om at der vistnok er en regel om at erstatninger ikke kan modregens i jeres overførselsindkómster. Jeg eller Hyanna skal nok finde et eller andet om det.

Til gengæld er jeg ikke i tvivl om at både I og jeres forældre er slidt ned af et langt liv i hårdt arbejde for samfundet og jer selv, hvad der i virkeligheden er en knusende dom over selv samme samfund når de så kan svigte jer sådan.

Nu vil jeg indtil videre ønske dig en god nats søvn og en fornyet styrke til morgendagens udfordringer. Jeg vil i selv samme åndedrag ønske det samme for din mand, og i øvrigt bede dig om at give ham en hilsen fra mig og Hyanna selv om han ikke kender os.

Viper
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 09:04   #8
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Der kan ikke modregnes for engangsudbetaling af erstatning, dvs. mèn eller kapitaliseret erhvervsevnetabserstatning, men kun for løbende udbetalinger. Det vil dog altid være en god ide at holde erstatningsbeløbet på en separat konto, så det er klart det ikke er en løbende udbetaling der foregår.
Se iøvrigt : https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=87006 i §14 stk. 3
Håber det kan give lidt hjælp til opklaring af mysteriet, men der er flere steder her på K10 sådant mht. erstatninger er omtalt.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 09:51   #9
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Vedr. erstatning

"Nøvsen du er et dejligt GENI !!!!!
Måtte gå i seng og sove; men har siddet og rodet her til morgen efter de s.... §§, for der har jo været flere sager, hvor de S kommuner har haft deres små grådige fingre nede i en syg borgers lommer, når der er blevet udbetalt en erstatning. Så ka' de sq godt både ride, sadle og flyve på et split-sekund

Den er god nok Huldra Du skal bare trykke på kapitel 4 og skrolle lidt ned, så får du paragraf og hele molevitten som "Nøvsen" siger.

Jeg må altså i gang med "studierne", for man får ikke en S hælp med mindre man kan de forbistrede §§ på fingrene

Knus Hyanna
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørgsmål til pårørende rdn Dit og Dat 10 13-11-2011 08:02
At være pårørende... PCML Dit og Dat 6 13-09-2011 21:16
Om at være pårørende til en misbruger. Thelma Alt det andet 4 28-10-2010 18:42
Kondolence til Bea's pårørende og venner Neurosmølf Dit og Dat 17 14-05-2008 20:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension