K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2013, 20:50   #1
Smut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
Smut er ny på vejen
Forvirret, kunne bruge nogle råd..

Hej alle..
Ja er helt ny i det her, så ved faktisk ikke om mit indlæg bliver placeret rigtigt..

Kort fortalt,jeg er hunkøn på 26år Jeg er uddannet sosuhjælper, men på grund af eksem på hænderne kan jeg ikke længere arbejde med dette..
Jeg er så kommet på kontanthjælp, og derfor skal jeg enten i ny uddannelse eller finde job er reglerne jo, også fair. Jeg har så i min aktivering været ude i forskellige praktikker, men mit eksem vender tilbage. Det gør så ondt og om aften hæver hænderne op, så det er ikke længere aktuelt og arbejde indenfor noget hvor jeg netop får eksem. Hudlægen har udelukket alt hvor man vasker hænder ofte, alt indenfor sundhedssektoren, og fødevare skal jeg heller ikke have noget og gøre med. Så der er efterhånden lukket af for så mange ting, så ved snart ikke hvad jeg skal stille op. Er pt i praktik i en butik, men dette giver også eksem, ikke så slemt endnu, men det bliver værre og værre.

Så er det jeg spørg, hvad er der af muligheder for man kan få hjælp til job, som man kan tåle? Som det er nu, magter jeg ikke en ny uddannelse når jeg ikke ved hvad jeg kan tåle, og vil for mig være spild af tid og bruge 3år på en uddannelse jeg ikke vil kunne få glæde af.

Her er også et link, til hvor man kan læse om det problem jeg har, og nogle billeder af hvordan det kan se ud.
http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksik...aandeksem.aspx

Undskyld for et langt og rodet indlæg, men har brug for at komme ud med det, syns ikke ligefrem kommunen er synderlig samarbejdsvillig til og hjælpe..
Smut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 21:22   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Smut.

Du må hører under revalidering.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...t=revalidering

Du skal tale med din læge om indberettelse til ASK, Arbejdsskadestyrelsen om din eksem kunne være arbejdsrelateret, hvilket kan have store konsekvenser for dig økonomisk.

http://www.ask.dk/


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 21:32   #3
Smut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
Smut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Smut.

Du må hører under revalidering.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...t=revalidering

Du skal tale med din læge om indberettelse til ASK, Arbejdsskadestyrelsen om din eksem kunne være arbejdsrelateret, hvilket kan have store konsekvenser for dig økonomisk.

http://www.ask.dk/


Hilsen Peter
Tak for svar..
Men de siger min eksem er fordi jeg havde børneeksem som barn, og det er derfor det er kommet. Og dengang det kom nævnte de ingenting om det kunne være arbejds relateret, selvom jeg ingen problemer har haft med dette, inden jeg begyndte på uddannelsen til sosuhjælper.
Revildering vil de slet ikke være med til. Jeg skal tage en uddannelse på lige vilkår som alle andre unge..
Smut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 21:53   #4
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smut Se meddelelser
Hej alle..
Ja er helt ny i det her, så ved faktisk ikke om mit indlæg bliver placeret rigtigt..

Kort fortalt,jeg er hunkøn på 26år Jeg er uddannet sosuhjælper, men på grund af eksem på hænderne kan jeg ikke længere arbejde med dette..
Jeg er så kommet på kontanthjælp, og derfor skal jeg enten i ny uddannelse eller finde job er reglerne jo, også fair. Jeg har så i min aktivering været ude i forskellige praktikker, men mit eksem vender tilbage. Det gør så ondt og om aften hæver hænderne op, så det er ikke længere aktuelt og arbejde indenfor noget hvor jeg netop får eksem. Hudlægen har udelukket alt hvor man vasker hænder ofte, alt indenfor sundhedssektoren, og fødevare skal jeg heller ikke have noget og gøre med. Så der er efterhånden lukket af for så mange ting, så ved snart ikke hvad jeg skal stille op. Er pt i praktik i en butik, men dette giver også eksem, ikke så slemt endnu, men det bliver værre og værre.

Så er det jeg spørg, hvad er der af muligheder for man kan få hjælp til job, som man kan tåle? Som det er nu, magter jeg ikke en ny uddannelse når jeg ikke ved hvad jeg kan tåle, og vil for mig være spild af tid og bruge 3år på en uddannelse jeg ikke vil kunne få glæde af.

Her er også et link, til hvor man kan læse om det problem jeg har, og nogle billeder af hvordan det kan se ud.
http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksik...aandeksem.aspx

Undskyld for et langt og rodet indlæg, men har brug for at komme ud med det, syns ikke ligefrem kommunen er synderlig samarbejdsvillig til og hjælpe..

Arbejder du på et hospital, og har du prøvet at undersøge mulighederne for evt. at kunne arbejde som sygeplejesekretær? Mange af sygeplejesekretærerne i dag på hospitalerne er tidligere sosu-assistenter, der har fået behov for en eller anden skånestilling.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 22:03   #5
Smut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
Smut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasv Se meddelelser
Arbejder du på et hospital, og har du prøvet at undersøge mulighederne for evt. at kunne arbejde som sygeplejesekretær? Mange af sygeplejesekretærerne i dag på hospitalerne er tidligere sosu-assistenter, der har fået behov for en eller anden skånestilling.
Nej jeg arbejde på plejehjem.. Er ikke uddannet assistent, kun hjælper. Og jeg kan ikke latin, har forsøgt men det er for svært for mig. Så kan ikke blive lægesekretær, der skal man nemlig kunne latin..
Smut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 22:04   #6
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
eller på en klinik som receptionist (øre.hals.øjen,privat ovs.)



så lige dit nye indlæg ....... jeg er på en privatklinik og jeg kan ikke latin (kun gebroken tysk og lidt engelsk) jeg har "kun" hf og en 10 klasses eksamen.

så det kan du sagtens
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 22:11   #7
Smut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
Smut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
så lige dit nye indlæg ....... jeg er på en privatklinik og jeg kan ikke latin (kun gebroken tysk og lidt engelsk) jeg har "kun" hf og en 10 klasses eksamen.

så det kan du sagtens
Kræver det ikke en kontor uddannelse? Er sgi ikke for god til sprog, jo dansk
Smut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 22:54   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvem siger at..

Kære Smut

... at det er fordi du har haft et eller andet som barn?

Som lønmodtager er du forsikret som en del af din løn. Så du skal tale med din læge om hvorfor denne ikke vil anmelde det til ASK.

Tal omgående med din FAGFORENING omgående.

Det er ASK der fastsætter om det er arbejdsrelateret. Du nævner jo selv at der ikke var noget FØR du begyndte. Du gør fejl hvis ikke du får 100% klarhed om dette.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 23:14   #9
Smut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
Smut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Smut

... at det er fordi du har haft et eller andet som barn?

Som lønmodtager er du forsikret som en del af din løn. Så du skal tale med din læge om hvorfor denne ikke vil anmelde det til ASK.

Tal omgående med din FAGFORENING omgående.

Det er ASK der fastsætter om det er arbejdsrelateret. Du nævner jo selv at der ikke var noget FØR du begyndte. Du gør fejl hvis ikke du får 100% klarhed om dette.

Hilsen Peter
Jeg havde børneeksem som barn, altså kløende udslæt i knæhasserne. Dette forsvandt dog da jeg var omkring 10år og har ikke haft nogen problemer med det siden, da jeg så blev social og sundhedshjælperelev i 2010 fik jeg eksem.. I 2011 kom jeg efter lang ventetid endelig til hudlægen, og fik plaster på ryggen og testet for 40 forskellige ting og blev taget blodprøver, hvori det kunne ses hvis jeg var allergisk overfor latex. Men slog ikke ud på noget som helst, kun pollen og husstøvmider og ja tonsvis af fødevare. Så allergisk overfor selve handskerne er jeg ikke, men derimod kan min hud ikke tåle og blive lukket inde i handskerne, og kan ikke tåle og vaske hænder mere end man nu gør i dagligdagen..
Så fik afvide jeg skulle holde mig fra alt indenfor sundhedssektoren.
Valgte dog og færdiggøre min uddannelse, og var færdig oktober 2012.
Nu kan jeg så heller ikke arbejde i butik uden og få eksem, og alle de problemer var der ikke inden jeg startede på sosuhjælper uddannelsen. Inden da var jeg i praktik i butik, i flere måneder uden der skete noget, nu kommer udslættet efter bare en uge, og det går kun en vej, og det er det bliver værre med tiden hvis man ikke tager hensyn til dette..

Jeg er ikke medlem af en fagforening mere..
Smut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 23:35   #10
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Kender du denne uddannelse? - sundhedsservicesekretær http://www.ug.dk/uddannelser/erhverv...sekretaer.aspx

Måske det kunne være en mulighed for dig?

Pøj pøj med det alt sammen.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske noget i kan bruge.... sisilong Et godt link! 0 01-12-2010 18:31
Vil du med os ud og bruge penge Hejdien Dit og Dat 33 18-05-2010 06:38
Nogle kan måske bruge det ved en klage sane Et godt link! 0 16-04-2010 13:36
er der nogle fra fyn der kunne tænkes at mødes engang imellem ? pjuske Dit og Dat 20 05-07-2009 20:55
Jeg skal bruge hjælp. Maj-Britt De Unge 5 30-10-2008 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension