K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2013, 20:50   #1
Smut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
Smut er ny på vejen
Forvirret, kunne bruge nogle råd..

Hej alle..
Ja er helt ny i det her, så ved faktisk ikke om mit indlæg bliver placeret rigtigt..

Kort fortalt,jeg er hunkøn på 26år Jeg er uddannet sosuhjælper, men på grund af eksem på hænderne kan jeg ikke længere arbejde med dette..
Jeg er så kommet på kontanthjælp, og derfor skal jeg enten i ny uddannelse eller finde job er reglerne jo, også fair. Jeg har så i min aktivering været ude i forskellige praktikker, men mit eksem vender tilbage. Det gør så ondt og om aften hæver hænderne op, så det er ikke længere aktuelt og arbejde indenfor noget hvor jeg netop får eksem. Hudlægen har udelukket alt hvor man vasker hænder ofte, alt indenfor sundhedssektoren, og fødevare skal jeg heller ikke have noget og gøre med. Så der er efterhånden lukket af for så mange ting, så ved snart ikke hvad jeg skal stille op. Er pt i praktik i en butik, men dette giver også eksem, ikke så slemt endnu, men det bliver værre og værre.

Så er det jeg spørg, hvad er der af muligheder for man kan få hjælp til job, som man kan tåle? Som det er nu, magter jeg ikke en ny uddannelse når jeg ikke ved hvad jeg kan tåle, og vil for mig være spild af tid og bruge 3år på en uddannelse jeg ikke vil kunne få glæde af.

Her er også et link, til hvor man kan læse om det problem jeg har, og nogle billeder af hvordan det kan se ud.
http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksik...aandeksem.aspx