K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2015, 07:57   #1
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
LÆGER se her

Kære Læger som forhåbentlig kigger forbi dette forum, og hvis du kender en læge så kan du jo opfordrer din lægebekendt til at kigge forbi herinde.....

Der sker et massivt overgreb på jeres patienter, som bla. sendes i sengepraktik for at dokumentere en ubetydelig arbejdsevne. se denne artikel

http://www.avisen.dk/kronisk-syge-ha...gt_339217.aspx

Jeg mener der er brug for at I kaster Jer ind i kampen for at forsvarer jeres patienters ve og vel, overfor kommunerne.

dette kunne gøres ved at I står frem i pressen og rejser en debat om problemet, for I står med jeres patienters helbred mellem hænderne.

alene det at kommunerne overtager jeres fagområde ved at lege at de er læger, alene det at det at kommunerne er helt ligeglade med hvad I skriver i jeres patienters journaler om evt. forværring af helbred ved fortsat pres fra kommunerne i forbindelse med jobprøvninger, det burde få jer op af stolene.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2015, 08:26   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Trist, men...

Når man, som mange på k10, har fuldt udviklingen bliver man trist til mode når man ser på status på, hvordan vi behandler hinanden.

Når man bliver oplyst om:

"Hanne Frederiksen var nødt til at tage morfin for at kunne klare arbejdsprøvningen, der også betød, at hun måtte bevilges ekstra hjemmehjælp for at kunne klare hverdagen i sit eget hjem."

... så er det meget let, at fortælle sine omgivelser, at man ikke må stige i sit medicinforbrug for at klare en praktik.

Det minut-antal denne arbejdsprøvning er jo ikke korrekt. Fordi, Morfinen bliver jo stoppet på et tidspunkt og hvor er de ulykkelige patienter så henne?

Men det er jo svært, i situationen, at sige fra når man bliver udsat for pres fra omgivelserne.

Men at øge sin ordineret medicinering under en arbejdsprøvning er kun til skade.

Men dette vanvid stopper ikke, tværtimod.... når borgerne stemmer som de gør.

Man kan undre sig om, hvor læger, ungdommen og fagforeningerne er henne.

Hanne kan arbejde i 20 minutter om ugen. http://www.avisen.dk/trods-laegens-a...in_339219.aspx

Men Ankestyrelsen har foreløbig fastsat en grænse på 15 minutter, 900 sekunder om ugen. Det er et faktum. Så Hanne må stoppe med at indtage Morfin under sin arbejdsprøvning. Desværre.

Bedste og triste hilsner til dig, Sortepigen og alle andre

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-08-2015 kl. 08:29.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-08-2015, 08:47   #3
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Bare det faktum at der skal være en seng til stede for at man kan være arbejdsmarkedet, kan gøre arbejdsmarkedet u-tilgængeligt.
Begrebet om at man skal kunne være selv forsørgede gennem fleksjob, bliver jo noget udvandet hvis man fantaserer om fleksjob der reelt ikke eksisterer.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2015, 00:18   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Når man, som mange på k10, har fuldt udviklingen bliver man trist til mode når man ser på status på, hvordan vi behandler hinanden.

Når man bliver oplyst om:

"Hanne Frederiksen var nødt til at tage morfin for at kunne klare arbejdsprøvningen, der også betød, at hun måtte bevilges ekstra hjemmehjælp for at kunne klare hverdagen i sit eget hjem."

... så er det meget let, at fortælle sine omgivelser, at man ikke må stige i sit medicinforbrug for at klare en praktik.

Det minut-antal denne arbejdsprøvning er jo ikke korrekt. Fordi, Morfinen bliver jo stoppet på et tidspunkt og hvor er de ulykkelige patienter så henne?

Men det er jo svært, i situationen, at sige fra når man bliver udsat for pres fra omgivelserne.

Men at øge sin ordineret medicinering under en arbejdsprøvning er kun til skade.
Hvis man, i en arbejdsprøvning ell.l., oplever at få at vide, at man skal tage mere smertestillende, så må og skal borgerens reaktion være, at drøfte det med sin læge.

Min egen reaktion i en sådan situation var, at "det vil jeg snakke med min læge om".
Jeg kendte min læges holdning, at det kan være i orden at tage mere smertestillende i en kort periode, men for god ordens skyld vendte vi det lige i en telefonkonsultation.
Derpå øgede jeg dosis i nogle få dage, og beskrev bivirkningerne/konsekvenserne meget nøje i min dagbog. Så var den ged barberet.
For, hvad pokker nytter det, at behandle smerterne hvis det medfører, at man bliver træt og falder over sine egne ben.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension