K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2012, 20:13   #1
mortil3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2011
Lokation: Holstebro
Indlæg: 14
Styrke: 13
mortil3 er ny på vejen
Sygedagpenge i afklaring, special lægeerklæring ?

Jeg er lige startet i dag på en virksomhed, mon ikke det er afklaring
Jeg laver noget, som efter min mening, kun er til for at nedværdige folk !
Nå men jeg var af sted i 3 timer, jeg har ondt som ind i hulen, men det var ok at komme ud :-) Folk der ude er rigtig søde og der bliver taget hensyn :-)

Men jeg kan ikke helt forstå at jeg bliver sendt ud inden SB får svar fra lægerne.

Min sagsbehandler var ikke tilfreds med at min reumatolog skrev højt sandsynligt fibromyalgi, så hun havde pludselig bestilt tid hos en gigtlæge i århus (langt væk) for at få lavet en special lægeerklæring...
(Ville helst ned til ham jeg havde været hos før)

Hun(SB) havde pludselig også bestilt tid hos en til en psykiater som jeg dog havde været hos før... (SB har fået kopi af journal og er ikke over et år gammel)
Jeg flippede en krig (her hjemme) da jeg fik brev fra psykiateren, for det havde der slet ikke været snak om....
Jeg kunne ikke forstå hvorfor jeg skulle til psykiater igen... hun ved hvad han har skrevet, men jeg tog dog af sted til begge dele.

Psykiateren har skrevet næsten det samme i den special lægeerklæring !
Han skriver Konklusion :
Jeg finder således (mortil3) lidende af en varig tilstand (ADHD), stressudløst af tilbagevendende depressive episoder.

Jeg vil dog forvente at hun vil kunne profitere i hvert fald livskvalitetsmæssigt af en ADHD behandling enten i form af concerta (som man kunne håbe hun kunne tåle, men det er næppe sandsynligt), men eller i hvertfald ved skift til strattera, som hun bør afprøve og behandles med inden genoptagelse af erhverv.

Man vil så kunne få en reel vurdering af hendes egentlige erhvervsevne.
Under alle omstændigheder vil jeg forvente at hendes livskvalitet vil kunne bedres ved dette.


Som jeg forstår det, så ville det være bedre at sætte mig i medicinsk behandling inden jeg kommer i afklaring ?

Brevet fra gigt lægen kom i dag og i den skriver han :
Konklusion:
Jeg finder ingen tegn på gigtlidelse. PT. har ved dagens undersøgelse kun 7 af 18 smertende tender points og opfylder derfor ikke i dag diagnosekriterierne for fibromyalgi. Smerterne kan muligvis tilskrives forekomst af psoriasis hos hendes søster. Man ser af og til patienter, som ikke selv har psoriasis, men som har udbredte led- og muskelsmerter, hvis der forekommer psoriasis i familien. Den tilstand er svar at behandle, idet kun smertestillende medicin hjælper og det hjælper ofte ikke ret godt.
Til gengæld giver tilstanden ingen varige ledskader, leddene tåler normal belastning og bliver ikke forkrøblede eller stive.
Det er hos den type patienter ofte smerterne som sætter begrænsninger for funktionsniveauet.

Diagnose : Smerter R52.9
Prognose : PT har haft tilstanden i 10-12 år, der findes ingen umiddelbar behandling, så prognosen er formentlig dårlig mht. udsigten til at smerterne forsvinder. Jeg tror PT har et mangeårigt problem med smerter foran sig.
Behandlingsmuligheder: Kun smertestillende ved behov, motion kan nogle gange hjælpe idet det kan øge smertetærsklen.
PT dyrker ca. op til 4 timers motion på fitnesscenter pt.
PT anfører selv at arbejdsevnen er nedsat, fordi belastning øger smerterne.
I hvor stort omfang arbejdsevnen er påvirket, må vurderes ved en arbejdsprøvning.
(læge skriver noget om blodprøver, som er normale, men beder om nogle flere blodprøver)
I forbindelse med at PT har kroniske smerter, synes jeg at denne udredning godt kunne suppleres med flg. blodprøver :
TSH, PTH, D-vitamin, se-jern, transferrin og ferritin.

(Hvad er nu det ?)

Hmm.... den ene gang har jeg 14 ud af 18 punkter, anden gang 18 ud af 18 og denne gang kun 7 punkter.
Jeg er fustreret og fatter ikke helt hvad der foregår.... men jeg ved at jeg har ondt !!!!

Jeg så da helst at blive raskmeldt og komme ud og tjene nogle rigtige penge, med mulighed for at arbejde over = flere penge.
Men kroppen begrænser mig... føler mig som en kriminel... som om de ikke tror på at jeg har ondt...

Sidst redigeret af mortil3; 17-01-2012 kl. 21:24.
mortil3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 22:10   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej mortil3, (nååå, nu har jeg lige fundet ud af hvad det betyder)

Du må have fat i din sagsbehandler omkring hvordan din sag forløber og skal forløbe fremover, dette tillige iht. de nylige rapporter der er kommet til din sag.

Umiddelbart kan du sagtens være i afklaring/arbejdsprøvning selvom du ikke er færdig behandlet, det er dine læger der skal komme med dementi hertil, såfremt du ikke bør arbejdsprøves.

Som du (måske?) ved er der varighedsbegrænsning på sygedagpenge, derfor er det vigtigt at du får en målrettet afklaring både arbejdsmæssigt og helbredsmæssigt. Du er nødt til at få din sagsbehandler til at fortælle hvad der er meningen i din sag, hvorfor du er i praktik pt. og om det er en afklaring af din arbejdsevne der pt. finder sted, altså en såkaldt arbejdsprøvning?

Ligeledes skal du finde ud af om hvorledes afklaringen af dig helbredsmæssigt skrider frem. Der skal jo ikke hentes rapporter i øst og vest hvis det ikke fører til en reel afklaring af dig. Din sagsbehandler må forklare hvorfor hun henter fra ditten og datten.

Før helst din kommunikation med din sagsbehandler og kommunen på skrift, ikke mindst medens du er på sygedagpenge som jo er en meget snæver og kortvarig ydelse.

Kom endelig retur til os, med yderligere spørgsmål på vejen frem mod din afklaring.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 10:31   #3
mortil3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2011
Lokation: Holstebro
Indlæg: 14
Styrke: 13
mortil3 er ny på vejen
Hejsa.

Tak for svar :-)

Jeg har prøvet at få fat på min sagsbehandler og hun er ikke til at komme i kontakt med før d. 25/1...
Jeg har været på arbejde 2 dage ud af 4, og 2dagen fik jeg så ondt i nakke, skuldre og arme af mit arbejde, efter kun 1½ time og turde ikke gå hjem, men det gjorde at jeg måtte melde mig syg fredag og jeg er stadig ikke kommet over det endnu !
Jeg hader at melde mig syg og "chefen" spurgte mig i dag om det ikke bare var fordi at jeg lige var startet med at arbejde igen efter så lang tid at jeg ikke ville på job !?
Når jeg er på job sidder eller står jeg og samler små dimser og putter i poser, jeg ved at det ikke er noget særligt hårdt job, men jeg får ondt af disse bevægelser!
"Chefen" er iøvrigt heller ikke at se andet end om morgenen, så hvordan kan hun så se hvor meget jeg kan holde til ?!
Jeg har MEGET svært ved at sige fra og kunne næsten ikke drive mig selv til at forlade job efter kort tid når jeg kun har 3 timer om dagen.
Kan man evt. godt sige til JK at man vil et andet sted hen ?

Jeg laver dagbog hver dag, tidspunkter, hvad jeg laver, pauser, hvil, og smerter.... tænkte på at JK, chefen, og SB skulle se dem så de kunne se hvordan mine dage egentlig er ! men jeg vil ikke ha at de kopierer dem eller lign.

Vil det være en ide at få snakket med fagforeningen ? Er der noget de kan hjælpe med eller ?

Vh Mortil3
mortil3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 13:03   #4
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortil3 Se meddelelser
Hejsa.

Tak for svar :-)

Jeg har prøvet at få fat på min sagsbehandler og hun er ikke til at komme i kontakt med før d. 25/1...
Jeg har været på arbejde 2 dage ud af 4, og 2dagen fik jeg så ondt i nakke, skuldre og arme af mit arbejde, efter kun 1½ time og turde ikke gå hjem, men det gjorde at jeg måtte melde mig syg fredag og jeg er stadig ikke kommet over det endnu !
Jeg hader at melde mig syg og "chefen" spurgte mig i dag om det ikke bare var fordi at jeg lige var startet med at arbejde igen efter så lang tid at jeg ikke ville på job !?
Når jeg er på job sidder eller står jeg og samler små dimser og putter i poser, jeg ved at det ikke er noget særligt hårdt job, men jeg får ondt af disse bevægelser!
"Chefen" er iøvrigt heller ikke at se andet end om morgenen, så hvordan kan hun så se hvor meget jeg kan holde til ?!
Jeg har MEGET svært ved at sige fra og kunne næsten ikke drive mig selv til at forlade job efter kort tid når jeg kun har 3 timer om dagen.
Kan man evt. godt sige til JK at man vil et andet sted hen ?

Jeg laver dagbog hver dag, tidspunkter, hvad jeg laver, pauser, hvil, og smerter.... tænkte på at JK, chefen, og SB skulle se dem så de kunne se hvordan mine dage egentlig er ! men jeg vil ikke ha at de kopierer dem eller lign.

Vil det være en ide at få snakket med fagforeningen ? Er der noget de kan hjælpe med eller ?

Vh Mortil3
Hvis du beder om at komme et andet sted hen så siger du indirekte at der måske findes arbejde som du kan klare.
Sig fra hvis helbredet forhindrer dig i at passe jobbet og prøv at snakke med fagforeningen.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 21:31   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortil3 Se meddelelser
Jeg har været på arbejde 2 dage ud af 4, og 2dagen fik jeg så ondt i nakke, skuldre og arme af mit arbejde, efter kun 1½ time og turde ikke gå hjem, men det gjorde at jeg måtte melde mig syg fredag og jeg er stadig ikke kommet over det endnu !
Når du er i en afprøvning er der nogle ting der er meget vigtige.

For det første skal du skrive en udførlig dagbog, jeg brugte denne model:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Dagbogen sender du til sagsbehandler og evt. jobkonsulent hver uge, den er din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen.

Hvad chefen og andre på arb.pladsen mener skal du blæse højt og flot på (tilgiv dem, thi de er ikke klogere), når du ikke kan klare mere skal du sige det og gå hjem.

Det er vigtigt, at du møder op hver dag, så vidt du overhovedet er i stand til det, også selvom du evt. bare stikker snuden ind og siger, at du har det rigtigt skridt og går hjem igen.
Hvis du har for meget fravær risikerer du dels, at din afprøvning bliver forlænget og dels, at kommunen ikke vil bruge din afprøvning, p.g.a. for meget fravær.

Hvis du knokler r*ven ud af bukserne, i et forsøg på, at vise, at du både er pligtopfyldende og kan klare det hele, så risikerer du, at ende på en forkert hylde efterfølgende, sådan at du får en tur mere i karrusellen.
Derfor er det pokkers vigtigt, at du passer på dig selv, så din afprøvning kommer til, at give et retvisende billede af hvad du kan klare.

Og husk, du har også ret til, at have et liv efter arbejdstid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 15:29   #6
mortil3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2011
Lokation: Holstebro
Indlæg: 14
Styrke: 13
mortil3 er ny på vejen
Lidt nyt fra mig

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Når du er i en afprøvning er der nogle ting der er meget vigtige.

For det første skal du skrive en udførlig dagbog, jeg brugte denne model:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Dagbogen sender du til sagsbehandler og evt. jobkonsulent hver uge, den er din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen.

Hvad chefen og andre på arb.pladsen mener skal du blæse højt og flot på (tilgiv dem, thi de er ikke klogere), når du ikke kan klare mere skal du sige det og gå hjem.

Det er vigtigt, at du møder op hver dag, så vidt du overhovedet er i stand til det, også selvom du evt. bare stikker snuden ind og siger, at du har det rigtigt skridt og går hjem igen.
Hvis du har for meget fravær risikerer du dels, at din afprøvning bliver forlænget og dels, at kommunen ikke vil bruge din afprøvning, p.g.a. for meget fravær.

Hvis du knokler r*ven ud af bukserne, i et forsøg på, at vise, at du både er pligtopfyldende og kan klare det hele, så risikerer du, at ende på en forkert hylde efterfølgende, sådan at du får en tur mere i karrusellen.
Derfor er det pokkers vigtigt, at du passer på dig selv, så din afprøvning kommer til, at give et retvisende billede af hvad du kan klare.

Og husk, du har også ret til, at have et liv efter arbejdstid.
Hej Vovse.

Jeg ved du har ret ! Jeg har bare så svært ved at sige fra på arbejdspladsen, dels fordi "chefen" ser jeg max 2 gange på de 3 timer og den eneste der ser mig er en anden sygedagpenge modtager, og desværre er jeg utrolig hård og kæmper som død og hel.... for at holde ud.

Jeg var på arbejde i går og jeg havde en god dag, indtil der var gået en god time, så havde jeg lavet for mange af de samme bevægelser og jeg fik mere og mere ondt, men jeg holdt ud....

Jeg har været ved lægen i dag, som synes at jeg skal sygemeldes...
hmm... sygemeldes i en sygemelding ?!
Jeg synes selv det er noget pjat at jeg ikke kan klare sølle 3 timer på et arbejde hvor jeg næsten ikke laver noget, men som lægen sagde, at det er for ensformigt for mig og det ender med at jeg skal melde mig syg 2-3 dage bagefter...

Jeg havde kontakt til min fagforening og de synes jeg skulle gå til lægen og blive henvist til en anden speciallæge for at finde ud af hvad jeg fejler, nu har jeg jo været ved 2 og den ene siger højt sandsynlig fibromyalgi og den anden siger at det ikke er fibromyalgi, men kroniske smerter !? Min læge mener ikke vi behøver at jagte flere læger for de ved jo jeg har smerter.

Fagforeningen bad også om at jeg skulle be om at få agtindsigt hos min SB på jobcenter, men hun har været fraværende i mere end en uge og jeg har slet ikke snakket med hende siden jeg har fået lavet 2 speciallæge erklæringer !

Nu ved jeg ikke om jeg har smidt brænde på bålet, for jeg ringede til jobcenter og spurgte til min SB, men hun kommer tidligst ind mandag, jeg blev stillet om til vagten og hun var rigtig sød, men hun kendte jo ikke til min sag, men hun kiggede lige ind i min journal og der finder hun ud af at jeg aldrig har modtaget en opfølgnings brev ?!!
Nå men det endte med at hun mailer min SB og jobkonsulent, at jeg beder om agtindsigt, og at jeg har været nødsaget pga. smerter at sygemelde mig, og at SB skal kontakte mig således jeg kan få svar på hvad hun mener der skal gøres ud fra speciallæge erklæringerne.

Lige for lidt siden ringede Jobkonsulenten lige, hun havde modtaget mailen fra vagten på jobcenteret og vi fik en snak om at jeg skal prøve at tage på job ugen ud og se hvordan det går og så skal jeg ringe til hende på mandag, og så må vi tage den der fra.

Jeg skriver faktisk dagbog og er rimelig detaljeret....

Min dagbog ser sådan ud :
*************************************
Kl. 6.10 Jeg står op og vækker knægten og vi går ned og får tøj på og han får noget at spise mens jeg pakker hans ting i taskerne. Jeg har vild ondt i nakken, skuldre og arme (4) og er simpelthen så træt.

Kl.7.47 Taxa henter Knægten (special skole 45 km væk - aspergers og tourette)

kl. 7.00 Jeg går op og vækker pigerne, Får dem med ned og de får tøj på mens jeg får børstet tænder, ordnet hår og får sminke på, smører madder og spiser morgenmad med pigerne.

Kl. 7.45 Jeg kører pigerne i skole fordi det hagler og regner.

Kl. 8.15 Min søster kom og fik en hurtig kop kaffe inden jeg skal på job.

Kl. 8.30 Kørte hjemmefra. Er spændt på hvad jeg skal lave i dag på job.

Kl. 8.55 Ankom på job lidt før tid, men går straks i gang, efter damen har fortalt hvad jeg skal. Jeg skulle putte 5 små ting i en lille pose og smide dem i en kasse.

Kl. 10.00 Efter knap en time tager jeg endnu en pause, har skiftet stillinger, løftet og sænket bordet, og det samme med stolen mange gange, men jeg har så ondt i nakke, skuldrene og arme, og det blev endnu værre da jeg fortsatte, jeg gik lidt rundt og kunne slet ikke være nogle steder (7)

Kl. 10.55 Tager 2 Panodiler og sætter mig lidt igen. Kan ikke vente til at få fri, smerterne er uudholdelige. Jeg ved ikke om jeg bare kan tage hjem eller om jeg SKAL blive. Chefen er ikke at se nogle steder.

Kl. 12.00 Endelig fri, kunne næsten ikke bære min taske og taskerne jeg fik på job
Det var virkelig hårdt at køre bil hjemad, kunne næsten ikke bruge arme og skuldrene.

Kl. 12.35 Skynder mig at tage en kop kaffe og smøg

Kl. 13.00 Om til lægen og få taget blodprøver

Kl. 14.10 Færdig ved lægen og fik handlet lidt i netto, pakker varer ud og smider mig på sofaen med computeren, får skrevet lidt i dagbog, men har så ondt at jeg bare må ligge !

Kl. 15.30 Henter den yngste (7år) i passeren, den store pige (8år) er på skøjtetur og kommer senere hjem.

Kl. 16.00 Begynder at skrælle kartofler, Den mindste hjælper mig med at ordne persillen. Jeg har så ondt (7)at jeg ikke kan skrælle kartoflerne. Vi sætter os i sofaen, jeg kan ikke rigtig finde en stilling der er rar at ligge i

Kl. 16.45 Skræller de sidste kartofler. Jeg kan slet ikke overskue at lave mad i dag

Kl. 17.00 Er i gang med at lave sovs, Den store er ikke kommet hjem endnu, så jeg ringer til passeren og de har lige sendt hende, den mindste og jeg hopper i tøjet og går den store pige i møde.

Kl. 17.20 Hjemme igen og fortsætter med at lave sovs og stege kød, Jeg har så ondt at jeg er helt svimmel.

Kl. 17.40 Knægten kommer hjem med taxa

Kl. 18. 20 Spiser jeg sammen med ungerne. Jeg skulle ha ungerne i bad, men jeg magter det simpelthen ikke !

Kl. 18.35 Manden kom hjem, fik noget at spise og han ryddede op efter aftensmaden, jeg var nød til at lægge mig igen da jeg har så ondt (8) Manden henter piller til mig.

Kl. 19.00 Jeg læser lektier med hende den store i sofaen. Manden leger lidt med børnene

Kl. 20.15 Manden børster tænder på børnene og putter dem.

Kl. 21.00 Manden smører madpakker og rydder op, jeg har det rigtig skidt og bliver på sofaen. Overvejer at blive hjemme i morgen, men har virkelig ikke samvittighed til at blive hjemme, selvom jeg har så ondt !

Tallene i parentes er styrken af smerter fra mit eget smerteskema.

Ja det var så en ordentlig smøre fra mig i dag :-)

Knus
mortil3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 18:17   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg havde kontakt til min fagforening og de synes jeg skulle gå til lægen og blive henvist til en anden speciallæge for at finde ud af hvad jeg fejler, nu har jeg jo været ved 2 og den ene siger højt sandsynlig fibromyalgi og den anden siger at det ikke er fibromyalgi, men kroniske smerter !? Min læge mener ikke vi behøver at jagte flere læger for de ved jo jeg har smerter.

det er da en underlig holdning og have
som jeg læser og sikkert også kommunen, så har du ikke nogen sikker diagnose
ergo er en arbejdsprøvning lidt spild
fordi kommunen kan ikke sige om du får det bedre eller der ingen behandlingsmuligheder er.

så kan du komme til en specialist inden for fibromyalgi

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-01-2012 kl. 18:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 18:23   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej mortil3,

Din dagbog er meget detaljeret og det ser ud til at du får kørt dig noget ned i løbet af en sådan dag, pas på at de ikke også giver børnene "skylden" for din belastnings tendens.

For mig at se bør du tage pauser medens du er på arbejde. Som du beskriver det ser du ud til at have brug for et par pauser, du skal jo også kunne "leve" eller overleve om du vil resten af dagen.

Det kan godt være at du syntes at det er pjat at du kun kan arbejde i 3 timer, men din krop syntes vidst ikke at det er så sjovt.

Som Mtv skriver bør du også udredes helbredsmæssigt, din læge kan da ikke bare give op på den konto. Jeg lider selv af smerter, stærke fysiske smerter og spændinger ved forskellige belastninger, men jeg har en psykisk diagnose; generaliseret angst.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 25-01-2012 kl. 18:28.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 21:55   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortil3 Se meddelelser
Hej Vovse.

Jeg ved du har ret ! Jeg har bare så svært ved at sige fra på arbejdspladsen, dels fordi "chefen" ser jeg max 2 gange på de 3 timer og den eneste der ser mig er en anden sygedagpenge modtager, og desværre er jeg utrolig hård og kæmper som død og hel.... for at holde ud.

Jeg var på arbejde i går og jeg havde en god dag, indtil der var gået en god time, så havde jeg lavet for mange af de samme bevægelser og jeg fik mere og mere ondt, men jeg holdt ud....
Hvorfor holdt du ud, for hvis' skyld?

Jeg ved så udmærket, at det kan være svært at sige fra, har selv været der, men dels er det dit helbred det går ud over, og du er vel ikke interesseret i yderligere forværring.
Og dels risikerer du, at lande på en forkert hylde efterfølgende.

Dermed mener jeg, at hvis du f.eks. er berettiget til førtidspension, men knokler r*ven ud af bukserne og "klarer" 3 timer om dagen, så vil du med stor sandsynlighed blive visiteret til fleks, og så får du lige en tur, eller 2, mere i karrusellen.

Det er du vel ikke interesseret i.

Det er så pokkers vigtigt, at du siger fra i tide, så din afklaring kan give et retvisende billede af hvad du kan.

Det er bedre, at du møder op hver dag, om det så kun er for at fortælle, at du har det skidt og går hjem igen, end, at du knokler på og så er nødt til at sygemelde dig.

Min konsulent hos anden aktør sagde en dag til mig, at "nu skal du huske, at du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare, kun hvor meget du kan klare at arbejde".

Tænk lige over den.

Din sb behøver ikke at være der for, at du kan begære aktindsigt.
Du udfylder denne: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Og den afleverer du ved skranken på jobcenteret, og beder om en kvittering for, at de har modtaget den.

I "min" kommune er det pigerne bag skranken der ordner aktindsigt'en.

M.h.t. smerteskala brugte jeg den fra linket til dagbog:

"SMERTESKALA

0. Smertefri

1. Meget lille ubehag. Lejlighedsvise svage stikkende
smerter

2. Lille ubehag. Lejlighedsvise stærke stikkende smerter.

3. Generende nok til at virke distraherende. En næsten
konstant ømhed, med lejlighedsvise jag og en fornemmelse
af, at noget glider/er ustabilt.

4. Generende, kan ignoreres hvis jeg er meget optaget af det
jeg laver. En konstant ømhed, med jævnlige jag af borende
karakter.

5.Smerterne kan ikke ignoreres ret længe af gangen, jeg kan
stadig arbejde og
være social, men i begrænset omfang. Konstante stikkende
smerter, med jævnlige jag (nærmest som et par sko der gnaver
i hælen).

6. Jeg har svært ved at koncentrere mig, jeg laver “det jeg
skal” (mine børn begynder at irritere mig). Konstante
kraftige smerter.
Hvad jeg laver nu skal med stor sandsynlighed rettes,
uanset om det er pc-arbejde eller et strikketøj (jeg laver
fejl og kan ikke huske hvor jeg er nået til.

7. Jeg kan fungere, hvis jeg anstrenger mig. Jeg vil helst
være alene. Jeg har det skidt, og kvalmen begynder.

8. Smerterne er så stærke at de medfører kvalme og svimmelhed.
Smerterne er meget voldsomme og jeg har det rigtig skidt.

9. Ikke i stand til at tale - skriger og jamrer dig
ukontrollabelt - nær “febervildelse”.

10. Bevidstløs. Smerterne får dig til at besvime.
"

Men det vigtigste er, at du sender kopi af din smerteskala sammen med første kapitel af din dagbog, så din sb ved hvad du mener når du f.eks. skriver "7".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 12:18   #10
mortil3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2011
Lokation: Holstebro
Indlæg: 14
Styrke: 13
mortil3 er ny på vejen
Unhappy Fustreret....

Lige nu sidder jeg med så mange smerter i nakken, skuldre og arme... Har en pølsepude i ryggen, en pude oven på i nakken og puder og tæpper til at støtte armen.....

Jeg tog selvfølgelig på arbejde i går og jeg havde det faktisk ok fra morgenen af, men efter knap 2 timer var den gal igen, jeg havde skiftet stillinger, stående og siddende(på en slid og dårlig kontorstol) haft formiddags pause,
Men min nakke, skuldre, arme og halvdelen af ryggen, fra nakken og ned, gjorde så forfærdelig ondt, jeg kunne ikke finde chefen og fabrikken er stor, så jeg blev på min pind.
De andre damer snakkede og hyggede og jeg kunne slet ikke magte at følge med i samtalen.
Da jeg kom hjem indtog jeg en del smertestillende og smed jeg mig på sofaen, og lå der hele dagen, manden sørgede for alt !

I dag da jeg vågnede havde jeg en knaldrende hovedpine, min nakke, skuldre og arme føles som om jeg har hold i ryg, nakke og skuldre, det stråler ud i højre arm, og fingrene føles som om de skal til at sove.
Jeg var og er stadig enorm træt, har vendt og drejet mig rigtig meget i nat.

Jeg stod op og var helt vild svimmel, jeg kunne slet ikke tåle lyset, så jeg tændte kun det der var mest nødvendigt. Tog smertestillende. Sørgede for knægten og fik ham af sted, fik pigerne op og sendt dem af sted.

Jeg prøver på at tage mig sammen til at ringe til Chefen for at melde mig syg, jeg har så ondt i maven over det, jeg har det virkelig skidt over det.
Så jeg gemmer mig inde på mit mørke kontor og Ringer til chefen, og selvfølgelig begynder hun med at snakke om at jeg sikkert har ondt fordi det er noget nyt, jeg er kommet i gang med, og at jeg bare skal i gang igen, jeg forklarer hende hvor ondt jeg har og hvor, og så siger hun : Jamen det er jo ikke til at finde noget arbejde hvor man kun bruger fødderne..... og så spørger hun om jeg havde snakket med lægen og hvad han sagde til det !?

Tror hun måske at jeg bare har lagt på langs i hele min sygemelding.
Jeg bliver sur og meget ked af det, jeg tror slet ikke hun ved noget om mig og hvorfor jeg er sygemeldt.

Hun ved kun at jeg har noget med arme og hænder! Det er for dårligt! Jeg tror ikke hun ved at jeg har ADHD, OCD og kroniske smerter/fib.

Jeg ringede til Jobkonsulenten og vi skal snakke sammen i telefon på mandag og hun skulle vidst komme ud i virksomheden og få en snak i næste uge... Jeg har bare så svært ved at forklare hvordan jeg har det og hvilke problemer jeg har i hverdagen... eller jeg ved hvad jeg vil sige, men kan ikke omsætte det til tale...

Jeg ønsker ikke medlidenhed eller lig. men har bare brug for at komme af med mine frustrationer !
Uhh hvor jeg hader min krop !!
mortil3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en special lægeerklæring?? Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 24-01-2014 07:16
special lægeerklæring karsten31 Spørgsmål ang fleksjob 15 26-01-2012 23:27
special lægeerklæring melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 02-01-2012 22:27
Sygedagpenge, afklaring og nøl... Pingu Spørgsmål ang fleksjob 12 10-12-2010 13:57
Tvivl om konklusion i special lægeerklæring. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 11-06-2009 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension