K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2010, 13:58   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Morfinen vælter over disken i Danmark!

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmo...icle911073.ece

"Kroniske smertepatienter står for størstedelen af forbruget, og en hel del af dem ender med at blive afhængige af stoffet."

-det er jo dét jeg altid har sagt, når nogen spør: Jeg er Statsautoriseret narkoman
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 16:08   #2
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
"Jeg er Statsautoriseret narkoman"

Ja Buster, jeg siger det samme, men smerteklinik har ventetid på 2,5 år.

Efter morfinplaster riger jeg til lægesekretær og hun sender recept på apotek.
Lægen skriver bare højere dosis hver gang jeg klage over smerter. Ved faktisk ikke hvad er højest dosis man kan tage pr. time.

Hilsen
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 17:58   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg har selv samme problem.... men og det er et stort MEN ....

det er et af verdens mest afhænighedsskabende stoffer ... samtidig er det et af de bedst, på visse smerter virkende stoffer....

man skal være uhyggelig varsom med og lade dosis stige, ved godt at jeg nu snakker lidt i tåger, men folk der som jeg, og i andre der er på dette vanedannende stof , ved også vi en gang imellem må tage en "tur ned af bjerget" ellers får du bare 0 virkning til sidst.....

resistens tror jeg ordet hedder.!!!!!!

jeg plejer og sige når jeg bare sidder herhjemme alene med fruen, tjaaa så må jeg lige holde ud en time mere.... og så må jeg lige holde en halv ... osv osv ...desforuden har jeg afprøvet og brække en kvart af hver gang ...( giver en sparret pille på 4 stk) jo jo ... man må virkelig passe på for og få det til og stræææække.....

når det nu er sagt , så har jeg det også sådan , at skal jeg noget, som jeg føler jeg bør deltage i ...( trods man bare har det ad H til) så tillader jeg mig selv og tage 1,5 pille, da jeg .... når jeg alligevel skal tage morfin .. vil have optimalt udbytte deraf.

jeg har vist i et tidligere indlæg herinde, netop beskrevet, at jeg vægter LIVSVÆRDI meget højt.....

og er det = morfin ... so be it.

håber der kunne blive et debatforum med dette som områdestof herinde, mange kunne sikkert drage nytte af andres erfaringer, om hvordan man tackler diverse problemer .. ...
f.eks kan nævnes, at jeg føler pillen virker lidt bedre/ længere hvis jeg tager en alm: smertestillende sammen med morfinen.

håber der bydes ind med gode råd og vejledning.

mvh eders ace dk.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 20:38   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har mofin linde piller,som jeg tager ,men meget sjældent,men som acd DK siger

hvis der er noget jeg virkelig vil/skal ,kan jeg være nød til at tage dem,men bare en

enkel pille giver af hænnings symtoner og bare tre piller til en hel dag så få jeg "myre

kryb" over hele kroppen ,så jeg gruger for den dag hvor jeg er helt slidt ned ...Så

mange perioder bider jeg smerterne i mig og bliver hjmme,og sidder og bliver mere og mere fed.... Ja

det var så ikk noget godt råd,men det sådanne det er herfor tiden...Og jeg er nok

ved at være lidt depri,eller bare møj træt af det hele.Men har også gang i alt for

mange ting fortiden.....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 21:34   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jegh ar morfin pillerj eg tager dem hver dag hvis jeg ikke tager dem så ville jeg ingen gang kunne skrive det her har prøvet sådan set næsten alt hvad der findes.min læge ved jeg har det a h til men jeg får ikke bare stærkere morfin eller andet smertestillende han er nærig selvom jeg kender ham :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 02:09   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
dejligt at se at vi kan starte en lille debat om hvordan det er at være "Statsautoriseret narkoman"

For vores vedkommende -mand og undertegnede -ja da kan jeg kun sige:
Giv os et alternativ til morfinen!

Man kan ikke operere, vi har prøvet ALT(pånær heksedoktor) så vores muligheder for at have en blot nogenlunde hverdag hedder også morfin plus en del andre midler, suk!

Alt dette får vi efter aftale m smerteklinik og jo, alt har en pris.

Det er som at vælge mellem pest eller kolera og kan ganske genkende den med at visse dage, ja, så tar vi en "kold tyrker" simpelthen for at aflaste systemet(skønt lægerne ikke mener det er så god en idé) -og de dage, ja, de er bare revet ud af kalenderen = ikke funktionsdygtige på nogen måde(ofte sengeliggende)

-Men, det er VORES valg

Langt de fleste dage ja, da tar vi medicinen fordi vi ønsker at have en så normal hverdag som muligt, vi har stadig hjemmeboende børn bla -og så må det være sådan.

MEN vores læger kender os og vi dem så der er ikke noget med at vi bare lige kan få ekstra, få sat dosis op eller lign(hm, nok fordi vi desværre allerede efter 10 år er på en ret høj dosis depot medicin!) -for vi vil gerne holde så længe som muligt -både udvendigt og indvendigt

Sker der en ændring, på nogen måde, ja, så taler vi altid med lægen om det(-og skulle da hilse og sige at de sagtens kan være nærige ) -for at finde den bedste løsning.
Oftest ja, så får vi at vide at vi fx godt må tage 3 stk om dagen af den medicin MEN vi starter næsten altid KUN med 1 om dagen -og så ser vi hvordan det går.

Men ALT har en pris og nogen gange er vi villige til at betale den, andre gange ikke

OG igen, HVAD er alternativet, vi har ikke noget(endnu, meeeen håbet er lysegrønt!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 07:38   #7
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg er på syntetisk morfin (maldolgin retard) hver dag, får jeg dem ikke, så får jeg så mange smerter, at hele min krop låser sig, så jeg slet ikke kan rejse mig, har nu alt i alt været på div. mofin præparater i 5 år, så må da være *Statsautoriseret narkoman* som Buster kalder det
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 08:08   #8
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
har været igennem alt det syntetiske morf...tramadol dolol nobligan mandolgin...intet af det har hjulpet en sk..disse, faktisk er det kun heksedoktoren der af og til hjælper når hun får noget brækket på plads
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 12:08   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.791
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
FAKTA om Morfin....

Læs her fra lægernes håndbog: http://www.laegehaandbogen.dk/defaul...document=10456

bemærk venligst at en narkoman er en betegnelse på en person der misbruger bla Morfin UDEN om lægerne, hvorimod en patient der indtager eksempelvis Morfin IKKE er narkoman, hvis lægen har udskrevet det.

Men læs nu om fakta om Morfin som IKKE er sundhedsskadelig.

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 12:21   #10
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hej phhmw.

Tak for oplysningen..den er guld værd når man som jeg er på morfin på
6.år.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det vælter ind med ansøgninger om pension MTVRV1 Politik og Samfund 32 28-12-2012 00:08
Det vælter ind med ansøgninger om førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 23-12-2012 07:50
Sociale klagesager vælter ind buster Politik og Samfund 1 22-11-2010 10:21
Syg i Danmark fuerzzz Alt det andet 5 09-06-2008 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension