K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2008, 23:14   #1
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
timeglasset udløber

Hej,jeg har til september været sygemeldt et år.

Var til samtale ang. resourceprofil i marts,fik at vide jeg ville modtage den ugen efter.Jeg har ikke set skyggen af den endnu.

Jeg blev ringet op i starten af juli af min sagsbehandler som skulle på ferie 14 dage efter hun ringede.Hun lovede at vende tilbage inden ferien,men hørte aldrig fra hende.

Jeg har nu ringet i 2 dage for at få hende i røret,men det er desværre ikke lykkedes endnu.

Skal jeg udfylde nogle papirer af en slags for at søge flex???
Kan jeg søge flex uden at ha modtaget min resourceprofil???
Kan de stoppe mine sygedagpenge,eller kan jeg få dem forlænget???
Det er jo dem som forhaler mit forløb.

Vh Søs
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 00:13   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Skriv en klage til sagsbehandlerens chef eller evt. til borgmesteren over ventetid siden marts på RP, Du skal have den lavet for at de bare vil tænke på at Du kan få fleksjob, eller andet, da det er grundlaget for vurdering og tilkendelse. Hvis Du forventes at kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet på fuld tid, kan sygedagpengene forlænges med 2 x 26 uger, ved fleksjob ved jeg det faktisk ikke, menb det ved nogen af flekserne herinde, jeg er selv ftp'er

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 01:01   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af søs Se meddelelser
Hej,jeg har til september været sygemeldt et år.

Var til samtale ang. resourceprofil i marts,fik at vide jeg ville modtage den ugen efter.Jeg har ikke set skyggen af den endnu.

Jeg blev ringet op i starten af juli af min sagsbehandler som skulle på ferie 14 dage efter hun ringede.Hun lovede at vende tilbage inden ferien,men hørte aldrig fra hende.
Søs hvis jeg var dig så ville jeg stoppe med at ringe til den sagsbehandler, jeg ville sætte mig den dag i morgen og skrive til hende ..

skriv til hende at du i marts måned var til samtale omkring ressourceprofilen og at du der blev lovet at den ville blive fremsendt inden for en uge, skriv dernæst at du ikke har hørt fra dem af siden den gang, men at du igen blev kontaktet af sagsbehandleren i juli månede inden hun tog på ferie og at hun her igen lovede at vende tilbage , inden hun tog på ferie og igen uden at det blev gjort...

skriv dernæst at du gerne vil have noget afklaring i din sag og at du forventer hurtigst muligt at blive kaldt til møde , med henblik på opdatering af din ressourceprofil samt partshøring på samme og at du stiller dig uforstående overfor den manglede opfølgning af din sygedagpenge sag , som der i følge loven skulle have været lavet ....



Jeg ved godt at det kan være fjollet at skrive disse ting til din sagsbehandler som jo allerede ved det i forvejen, men på den måde sørger du for at alle relevante oplysninger ligger i din sag hvis de skulle gå hen og få den tåbelige ide at stoppe dine sygedagpenge (hvad jeg ikke lige umiddelbart tror at de vil gøre ) der er procedure for hvordan en sygedagpengesag skal forløbe før end de kan stoppe den, og er det kommunen der forhaler sagen så er det deres ansvar...

Men uanset hvad så er det altid en god ide at give lyd fra sig selv så man senere kan dokumentere at man selv har gjort alt hvad der står i ens magt for at få gang i sagen ...

Jeg ville når jeg har skrevet et brev til sagsbehandleren til sidst skrive at jeg forventede at den blev lagt ind i min sag ...

og medsend en aktindsigts erklæring (der findes en under nyttige link )
Citat:
Jeg har nu ringet i 2 dage for at få hende i røret,men det er desværre ikke lykkedes endnu.
Drop at ring skriv i stedet for så er du mere sikker ...

men skriv gerne i et evt brev at du har forsøgt at nå hende flere gange over telefonen men forgæves

Citat:
Skal jeg udfylde nogle papirer af en slags for at søge flex???
Kan jeg søge flex uden at ha modtaget min resourceprofil???
Kan de stoppe mine sygedagpenge,eller kan jeg få dem forlænget???
Det er jo dem som forhaler mit forløb.
Der er så vidt jeg ved ikke nogen papir der skal udfyldes for at søge fleks men du kan evt skrive i brevet at du forventer at få lavet din ressourceprofil færdig og at det er med henblik på fleksjob,, og nej man kan ikke bevilliges fleks uden at have fået lavet en ressourceprofil ..

Hvis de forsøger at stoppe dine sygedagpengen så skal du med det samme klage over afgørelsen , da der skal ligge en handleplan for hvordan de mener at du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet for at stoppe dine sygedagpenge og da det er dem der ikke opfylder deres del af loven , så er det deres ansvar , dermed ikke sagt at de ikke kan finde på at prøve at stoppe dem, men den tid den sorg, du skal varsles om det 14 dage inden og du skal have en ankevejledning ...

men foreløbigt skal du have gang i din sag, og som nerousmølf også skriver så kan det også være en god ide at klage til borgmester og leder af afdelingen over sagsbehandlingen , men få sparket din sagsbehandler i gang samtidig det er altid en god ide at give dem et signal om at nu skal der ske noget..

Det her er skrevet ud fra som jeg umiddelbart læser det du skriver men jeg ved ikke nok til at kunne sige 110% hvad du skal gøre, men læs under nyttige link og find der loven om sygedagpenge og se om din sag er behandlet som den skal (opfølgning hver tredje måned ressourceprofil, lægeerklæringer osv ) eller skriv igen om hvordan dit forløb har været
MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 16:18   #4
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Jeg har haft held med at få fat i min sagsbehandler ved at skrive mail til hende. Så har man også bevis for de svar hun giver (husk og gem)

Du kan ikke få fleks uden og have været i arbejdsprøvning osv. Jeg har haft "held" med at have en advokat og en fagforening på nakken af kommunen, da kommunen har været så langsomme i min sag og har trukket tiden ud.
Så hvis du ikke har haft fat i din fagforening ville jeg tage fat i dem . Det er det du betaler dem for.

Du kan få sygedagpenge i 52 uger. og derefter få dem forlænget 2x13 uger.
jeg har snart været sygemeldt i 2 år, og har fået sygedagpenge lige siden. Hvis de mener der er et arbejdsmarkedsperspektiv, så kan det lade sig gøre, hvis sagsbehandleren finder de rigeligt og du skal i praktik, prøvning osv.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 20:27   #5
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Hej igen,mange tak for hjælpen

Jeg havde selvfølgelig prøvet at ringe igen i dag,inden jeg læste jeres svar.Fik endnu en gang ikke fat på hende,men en kollega som ville ligge en besked om at hun skulle ringe til mig.

Men vil alligevel lytte til jeres råd om at gøre/få ting på skrift.

Vh søs
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 21:31   #6
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Marolle.

Jeg undrer mig over du skriver sygedp. kan forlænges med 2x13 uger.

Som Neurosmølf mener jeg helt bestemt det er 2x26 uger..Det var det sidste år da jeg var i systemet.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 22:08   #7
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Der står i sygedagpengeloven, at der kan forlænges med op til 26 uger......

Selv har jeg fået sygedagpenge i 52 uger og fået forlænget med først 26 uger og nu indtil der foreligger en afgørelse i arbejdsskadestyrelsen eller der træffes en anden afgørelse i sygedagpengeteamet om hvad der skal ske i min fremtid.......

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 17:51   #8
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Hej igen,ja så har jeg endelig fået min sagsbehandler i tale.
Nåede ikke at skrive,da hun ringede dagen efter jeg havde lagt en besked.

Jeg brokkede mig så til hende over telefonen,at jeg ikke havde hørt som hun havde lovet.
Hun var flink og undskyldte.Men det skulle vise sig,at hun havde noget skidt at fortælle.

Min sag er vækkk..........hvordan ka det lade sig gøre??? har i hørt om det før???

Hun sagde hun havde lagt min sag til lægekonsulenten...og nu er den pist forsvundet.De har INTET.Nu skal der indhentes nye papirer fra min læge...jeg skal endnu en gang indkaldes så der kan bli lavet en ny resourceprofil.....alt skal startes på ny.

Om 3 uger har jeg så været sygemeldt 1 år,uden der er sket noget som helst.Så de SKAL forlænge mine sygedagpenge,da det er dem der er skyld i al det her.

Jeg spurgte om,ikke de sørger for jeg blir indkaldt til undersøgelse hos en reumotalog,så jeg ka blive undersøgt for mine muskel/ledsmerter.
Nej det skal du selv sørge for sagde hun.Du må gå op til din læge.
Jamen kan det være rigtigt???
Det er jo dem der vil ha alt på papir,så skal de vel også sende mig til undersøgelse eller hvad???
Skal jeg selv ha papirer klar på forhånd,jeg ved jo ikke præsis hvad de vil ha af dokumentation.

Håber i har nogle gode råd.

Vh søs
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 18:13   #9
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Det lyder som en gang løgn og latim for mig. Din ressourceprofil skal ligge i EDB systemet, og modtagne dokumenter/post bliver indscannet på de fleste kommuner. Jeg ville sende ansøgning om aktindsigt som kan findes her på K10 til EDB afdelingen, så finder Du ud af hvad de har og ikke har. Er papirerne i systemet så, er din sagsbehandler fuld af løgn, men Du har det desværre kun mundtligt, såvidt jeg kan forstå.
Bed hende om at få en skriftlig bekræftelse på at "DE" har fået hele din sag til at forsvinde, og spørg hvad de vil gøre for at overholde sagsbehandlingsfristen for fleksjob. Du har jo tidligere fået (skriftlige) oplysninger om at de var igang med en indstilling til fleksjob ?
Se at få aktindsigt hurtigst muligt (husk de har 10 dages frist til det ), og ikke igennem Din sagsbehandler, nærmere den EDB ansvarlige i stedet.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 18:22   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kan kun tilslutte mig neurosmølf

SKYND dig at søge aktindsigt m.m. så du snarest muligt kan se hvordan alting forholder sig

Og kan også kun råde dig til: ALT PÅ SKRIFT -også når du stiller spørgsmål om nogle ganske "banale" ting.

Det er din ENESTE sikkerhed for at du har dine ting i orden og rent retsmæssigt kan bevise at du har gjort dit og at det er kommunen som exempelvis smøler.

ALT PÅ SKRIFT


buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
dagpenge udløber og dernæst evt. bistandshjælp enborger Dit og Dat 6 29-01-2012 11:52
SDP-udløber om lidt hjælp! mitte87 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 13-09-2011 21:40
førtids pension udløber om 6 dage susu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 16-08-2011 15:27
gode råd søges...sygedagpengeperioden udløber masoud Din historie 5 13-05-2010 18:02
Når forlængelsen af sygedagpenge udløber Cillenolle Alt det andet 6 05-03-2010 16:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension