K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2008, 15:01   #1
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Question timeløn ved afholdelse af ferie

Tjah, så kostede det over 8.000 kr at afholde 5 x 6 timers ferie.

Hvordan kan min timeløn være godt 270 kr når jeg skal afholde ferie.....så har jeg jo en løn på 270 x 37 x 4= ca 39.000 kr om måneden, men nej, den er sørme da kun: 20.795 kr.
Sygehus Syd i Ålborg, har hver gang jeg har afholdt ferie trukket mig udfra effektive arbejdstimer pr uge, men jeg er ansat 37 timer/ uge i flexjob med 2/3-dels kommunalt tilskud. Jeg har prøvet HK, jeg har sloges med lønkontor på højeste niveau. Hvem kan hjælpe? Tager jeg en enkelt feriedag får jeg ca 350 kr fra kommunen, men bliver trukket godt 1600 kr på min lønseddel. Hvor er lige det logiske i det?
Målløs.......
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2008, 16:29   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg kan ikke liiiige finde ud af den beregning, de har lavet på jeres lønkontor mht. din lønseddel... hmmm
Jeg har også selv måttet sige til lønkontoret på min arbejdsplads et par gange, fordi der var fejl, når jeg havde holdt ferie. De trak kun de timer fra, som jeg havde arbejdet for og ikke for 37 timer ugentligt.... Dvs. jeg egentlig fik mere i løn, end jeg burde havde fået...

Men 8000 trukket fra lyder da vanvittigt....

Mon du kan kontakte din jobkonsulent, hvis du har sådan en, når det bliver svært at få løst problemet?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2008, 16:54   #3
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Jeg vil godt lige ha' uddybet, hvordan kommunen beregner din ferie....... kan ikke helt forstå det du skriver. Jeg har i min tidligere beskæftigelse beregnet løn, så måske kan jeg hjælpe.

Mange hilsner

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 12:49   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af laicapigen Se meddelelser
Tjah, så kostede det over 8.000 kr at afholde 5 x 6 timers ferie.

Hvordan kan min timeløn være godt 270 kr når jeg skal afholde ferie.....så har jeg jo en løn på 270 x 37 x 4= ca 39.000 kr om måneden, men nej, den er sørme da kun: 20.795 kr.
Sygehus Syd i Ålborg, har hver gang jeg har afholdt ferie trukket mig udfra effektive arbejdstimer pr uge, men jeg er ansat 37 timer/ uge i flexjob med 2/3-dels kommunalt tilskud. Jeg har prøvet HK, jeg har sloges med lønkontor på højeste niveau. Hvem kan hjælpe? Tager jeg en enkelt feriedag får jeg ca 350 kr fra kommunen, men bliver trukket godt 1600 kr på min lønseddel. Hvor er lige det logiske i det?
Målløs.......
Hmm den er jo altså lige lidt svær og underlig den her

Det jeg kan komme frem til og det er ikke engang sikkert at det er rigtigt , er alt efter hvor mange timer du er ansat (hvis feks 15 timer) så tager de din ugeløn og regner den ud på timer ergo bliver din timeløn meget højre end den reelt er...

hmm prøver lige igen...

de ser på dine papir at du er der 15 timer om ugen (du får løn for 37) de regner så din løn ud ved at dividere den ugeløn du får ud på 15 i stedet for 37 og kommer frem til den høje timeløn, det er den eneste måde jeg kan se at de kommer frem til det (og har hørt om det før)

Hvis jeg var dig så ville jeg ringe til min jobkonsulent og forklare ham/hende hvad der sker , det er deres opgave at sørge for sådan noget...

du kan også gå til lønningskontoret med en lønseddel hvorpå der står hvad du får om måneden og hvor det fremgår at du lønnes for 37 timer og evt et billag hvor det fremgår fra kommunen at du får 350 kr for en feriedag (er det ledighedsydelse fordi du ikke har nogen feriepenge ? )

Det burde ikke være så svært at opklare hverken for lønningskontoret eller HK eller din jobkonsulent, det er ikke dig der skal bøvle med sådan noget, så prøv at ringe til jobkonsulent , og Hk igen og bed dem om at gøre noget ....
  Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 00:05   #5
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 54
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
Hej....ved ikke om den her er helt ude af billedet da der jo ikke er skrevet i den i lang tid - fandt den da jeg googlede noget om feriepenge og fleksjob.

Kunne ikke lade være med at regne på den.

månedløn på 20.795:4,3 (4,3 er det antal uger der i gennemsnit er på en måned) = 4836 kr. pr. uge - det er det beløb arbejdsgiveren må modregne i din løn for en uges ferie.

HVIS de så regner det ud på timeløn og dagene vil den så sådan her ud: 20.795:160,33 = 129,7 (timeløn) x 7.5 (timer pr. dag)x5=4863 kr. pr. uge.

Hvis du får ledighedsydelse under din ferie vil beløbet du får udbetalt være mindre, men husk at tjekke din lønseddel om din arbejdsgiver huske at sætte penge af til ferie.

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ferie Afholdelse MortenF88 Spørgsmål ang fleksjob 12 06-03-2013 07:12
ferie holze Spørgsmål ang fleksjob 5 15-07-2012 15:02
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 23 10-10-2008 14:50
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 1 30-07-2008 12:08
Ferie Hansen Spørgsmål ang fleksjob 1 24-06-2008 11:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension