K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2008, 14:42   #1
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Arbejdsevnevurderingsjournal/ressourceprofil

Hej alle.

Det kan godt være at jeg spørg lidt dumt nu, men er der forskel på en arbejdsevnevurderingsjournal og en ressourceprofil??

Jeg spørg fordi at jeg er sygemeldt, fra mit flexjob (er blevet fyret fra den 31/3-2008). Jeg blev bedt af min sagsbehandler om at beskrive hvilke ændringer der er sket, siden den sidste ressourceprofil blev lavet.

Hun kalder den i brevet for en ressourceprofil, men på den kopi jeg har modtaget står der arbejdsevnevurderingsjournal. Men det er måske det samme?? Jeg fortalte hende at jeg gerne ville have førtidspension, og tænker om det kan have noget med det at gøre?? Det skal lige siges at jeg har ikke selv søgt den, og kommunen har heller ikke søgt den for mig endnu. Jeg har kun luftet tanken for min sagsbehandler.

Jeg har også lige et andet spørgsmål, nu hvor jeg er i gang.

Jeg blev af min egen læge henvist til en psykiater. Jeg har været der 3 gange i alt indtil videre. Kommunen har bedt om en udtalelse fra psykiateren. Men sidste gang jeg var hos ham, blev jeg noget så forskrækket over det han sagde til mig. Han sagde direkte til mig, "at jeg skulle tage mig sammen og så dyrke noget motion". Jeg blev så forskrækket, så jeg har glemt alt det andet han sagde til mig den dag.

Men så er det jeg tænker hvad og hvor meget kan psykiateren tillade sig at skrive til kommunen? Jeg tænker lidt, at hvis han skriver det han sagde til mig sidste gang, så står jeg vel ikke særlig godt.. Men jeg tænker også, at han kan jo ikke komme uden om alt det jeg har været igennem af div. Undersøgelser og alle de papirer som er i min sag.

På forhånd mange tak for hjælpen.

MVH. Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 15:48   #2
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
Hej Lene

Det hedder en arbejdsevnevurderingsjournal og dine ressourceprofil er en del af denne journal..

Fra kommunens side, skriver de hvilke ressourcer du har og du har mulighed for at kommentere.. Og husk endelig at kommentere, hvis der er noget der ikke passer. Alt på skrift, så når du længst

kommunen kan ikke ordret få at vide hvad i har talt om, men jeg kunne forstille mig, at psykiateren skriver i grove træk, hvad det handler om.

håber det bedste for dig

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 17:58   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når kommunen indhenter en speciallægeerklæring, så udfærdiger kommunen en række spørgsmål til psykiateren som denne så skal besvare...

Der kan stå Feks
Har XX nægtet behandling?
Har XX en diagnose
- og hvad betyder den i forhold til arbejdsmarked?
Er der tiltag der kan forbedre XX situation?
Hvordan ser fremtiden ud for XX?

Det er sådan nogenlunde hvad man kan forvente sig de spørger om. Og tja, så er det så op til psykiateren at komme med sin uforbeholdne mening. Det er ikke uhørt at mange mennesker må gennem flere psykiatere for at få en passende diagnose. Der er psykiatere der er gode til at lytte, snakke og behandle medicinsk og som lynhurtigt samler op på de ting de fornemmer. Andre opføre sig som små Claus Hjort Frederiksen og mener at arbejde, motion og kildevand er vejen frem....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 18:04   #4
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej Kitter og Helenekr.

Mange tak for jeres svar

Ja jeg bliver jo noget nervøs for hvad psykiateren kan finde på at skrive efter at han lige har smidt sådan noget i hovedet på mig.

Jeg må vente og se hvad han har skrevet til kommunen.

MVH Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 20:45   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej Lenep

Kan du ikke snakke med din læge om du ikke kunne blive henvist til en anden, måske undersøge hvem der er lidt mere interesseret i sit job og sine patienter og foreslå vedkommende til din læge i stedet for, samtidig med at du forklarer ham lidt om situationen så han kan forstå dit problem.

Den psykiater du er henvist til lyder lidt som en fra den ubrugelige ende af skalaen, og som du selv er inde på kan hans udtalelser til kommunen være ret ødelæggende i din sag hos kommunen.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2008, 14:52   #6
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej Hexi.

Mange tak for dit svar.

Jo jeg har selv overvejet det med at blive henvist til en anden psykiater. Jeg skal se psykiateren her den 26/2, og her får jeg også en kopi af det han har skrevet. Jeg venter lige og ser hvad det er for en udtalelse han har sendt til kommunen, og ellers beder jeg bestemt om at blive henvist til en anden psykiater.

Jeg synes bare, at det er for dårligt at der findes sådan nogle psykiatere, som man ikke kan bruge.. Når man er syg i forvejen, så er det ikke lige det man har brug for. Men hvis han har skrevet noget dårligt om mig til kommunen, så må jeg op på hesten igen, og finde en anden psykiater, som forhåbentlig er lidt bedre end ham jeg har nu..

MVH. Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2008, 15:35   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ventetiden er også belastende, venter selv på tilbagemelding fra psykiateren (hvis han altså har fået brevet)?! I dag er det præcis 1 måned siden jeg afleverede brevet hos min egen læge - som så ville give det til min psykiater. Siden har der været stille som graven.

Det allerværste er hele den der renden rundt uden at vide hvad der foregår.

Men jo Lene, det er ikke værre end du kan få en ny psykiater, men igen, det er jo det der tager så forbandet lang tid og som gør at alt bliver trukket i langdrag!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2008, 19:44   #8
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Ja ventetiden er bare noget af det værste synes jeg. For man aner jo ikke om man er købt eller solgt. Nu er det anden gang jeg er i systemet, men jeg synes ikke det er blevet nemmere, tvært imod.


Årh det var godt nok længe du har ventet helenekr, har du prøvet at kontakte din læge for at hører om og evt. hvornår han har givet dit brev videre?? Jeg håber at du snart hører noget..

Nej det har du ret i, det er ikke værre, at jeg kan få en ny psykiater. Men jeg orker næsten bare ikke at skulle fortælle det samme én gang til, jeg synes ikke at man bestiller andet end at fortælle sin historie om og om igen når man er i systemet..

Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 17:55   #9
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Måske er det ikke den rigtige tråd; men alligevel vil jeg råde dig til at være varsom ved valg af psykiater.
Min veninde valgt en efter henvisning fra lægen, og der gik ikke fem minutter før han ordinerede medicamenter.
Min veninde havde sendt hendes livshistorie, som han så ikke havde haft til til at læse.
På spørgsmål om hvornår han kunne afklare min veninde, sagde han at han kendte hende jo ikke; og ville så ikke svare på om hvis han havde læst livshistorien havde han måske have kendt min veninde lidt mere.

Min pointe er at jeg mener psykiateren behandler efter TERM-modellen, og var derfor ikke interesseret i at afklare min veninde; men fastholde hende i et langvarigt behandlingsforløb-

Held og lykke
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 18:48   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vil lige minde om at tråden er fra 2008 og sikkert ikke så aktuel mere men gode råd kan man aldrig få nok af...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseprofil/Arbejdsevnevurderingsjournal asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-05-2012 18:33
hjaelp arbejdsevnevurderingsjournal SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-02-2012 13:58
Resourceprofil/arbejdsevnevurderingsjournal archibald Alt det andet 15 06-03-2011 11:15
Ressourceprofil Effy Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 22-02-2011 00:47
Er ressourceprofil og arbejdsevnevurderingsjournal det samme???? Zastrow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2010 11:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension