K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2007, 13:15   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
Odense går nye veje???????

jeg har lige fået en mail fra min veninde som er flekser,og har været det længe...altså uden job;(
nu har hun fået at vide at kommunen ansætter x antal flekser(rigtig mange)i stillinger som fleksjobberen selv finder- og at arbejdsskiveren ikke skal give en krone-alt bliver betalt,og man starter med løn fra dag et-så man kan altså(hvis det passer) søge sin drømme stillinger- hun har skrevet ansøgninger til de steder hun allerhelst vil være,og skal allerede til samtale....
det lyder jo næsten for godt til at være......
der må være noget lummer bag-jeg kan i mit hovede ikke forstå at man kan ansætte feks 5o mennesker-på fuld løn rundt om i odense......i faste stillinger?????????????? ved nogen noget her på k10
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2007, 14:43   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
nille nej har ikke hørt noget om det overhovdet men hvis din veninde er frisk på det, så må i da meget gerne skrive brevet af og sætte det herind ...

Jeg kan ikke se logikken i det du skriver (kan godt se hvad du skriver ) men kan ikke se logikken i hvorfor kommunen skulle gøre det og har heller ikke set det beskrevet andre steder...

MEN det ville jo ikke være en dårlig ide hvis det skulle forholde sig sådan, man har nok større mulighed for at blive ansat i et firma hvis ikke de skal betale noget løn overhovdet , ,men kan så ikke se hvordan kommunen kan få det til at løbe rundt ...

men lyder da godt at din veninde skal til samtaler allerede

det eneste jeg har set er det her http://www.k10.dk/showthread.php?t=3438 som kommer fra Vejen men der er nok ikke nogen tvivl om at der begynder at ske lidt nu hvor kommunerne mister deres refusion ....

Mon ikke det kunne tænkes at det der sker i Odense er noget af det samme, altså 9 måneders arbejde for at ikke miste refusionen ??
  Besvar med citat
Gammel 01-12-2007, 20:09   #3
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
tak for svar

havde håbet du havde kendskab til det,for jeg syntes den er lidt "lummer" er glad på hendes vejne,og vil ikke lukke hendes glæde ned ved at komme med alt muligt dumt som jeg tænker....for det er jo skønt....men også synd hvis det er endnu en skuffelse-for de hr sagt søg hvor du vil,vi betaler- og du har fast job....så er det jo ret sørgeligt at de efter 9 mdr siger ærgelig...men det kan jo også være at kommunen så håber at stedet er blevet så glad FOR ALLE de fleksjobbere arbejdsstederne så har ansat-men realistisk set har ingen jo økonomi til at ansætte dem bagefter.....skruen uden ende....

noget andet ifht mig selv-nu er jeg jo fleksjobber....for første ganghar nogen en ide ..hvad skriver jeg i en ansøgning...svært-skal man være ærlig fra start eller vente til man kommer til samtalen
knusss
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2007, 11:56   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
havde håbet du havde kendskab til det,for jeg syntes den er lidt "lummer" er glad på hendes vejne,og vil ikke lukke hendes glæde ned ved at komme med alt muligt dumt som jeg tænker....for det er jo skønt....men også synd hvis det er endnu en skuffelse-for de hr sagt søg hvor du vil,vi betaler- og du har fast job....så er det jo ret sørgeligt at de efter 9 mdr siger ærgelig...
Der er bestemt heller ikke nogen grund til at tage sorgerne på forskud før man ved hvad det reelt indebære, der er jo ingen der siger at det vil være i 9 måneder og det kan jo være at en arbejdsgiver bliver så glad for en flekser at de ansætter dem i mere end de 9 måneder + det at vi jo ikke ved om det er det der foregår i Odense .

Så jeg syntes da også at vi helt klart skal glæde os på din venindes vegne og krydse fingere for at hun nu snart får det tiltrængte fleksjob

Og så skal man nok være lidt mere posetiv omkring det indtil det modsatte er bevist, ellers falder vi i den samme grøft som kommunerne , kommunerne betragter os som svindlere og ikke syge til det modsatte er 110 % bevist, og det vi vil jo ikke være lige som dem vel ?

du ved de har onde bagtanker indtil det modsatte er bevist , vi ender nok med at blive lettere paranoide hvis vi kun tror det værste

Og hvis din veninde ikke har hørt noget om 9 måneders ansættelse så er det jo ikke sikkert at det er det der foregår


Citat:
men det kan jo også være at kommunen så håber at stedet er blevet så glad FOR ALLE de fleksjobbere arbejdsstederne så har ansat-men realistisk set har ingen jo økonomi til at ansætte dem bagefter.....skruen uden ende....
Nogen har jo råd , for der er mange flekser ude i arbejde

Jeg tror nok at jeg ville tage chancen for at de 9 måneder (hvis det var det der var tale om ) kunne udvikle sig til et job , og i hvertfald er det altid godt at have nogle job med på CVet frem for flere års ledighed

Citat:
noget andet ifht mig selv-nu er jeg jo fleksjobber....for første ganghar nogen en ide ..hvad skriver jeg i en ansøgning...svært-skal man være ærlig fra start eller vente til man kommer til samtalen
knusss
nille ja det er altid svært at komme igang med hvad det er man skal og hvad man skal skrive ..

Prøv engang at kigge her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1644 og se om ikke du kan få en ide...

Du kan jo også prøve at skrive et udkast og ligge det herind og så se om nogen har en god ide til noget du kan tage med, eller noget der mangler osv ...

Hvad søger du , er det i børnehaver , sfo osv .

for det er jo kommunale stillinger , og de er noget svære at få fat i , men der er også noget om at det ikke er så dyrt for dem at ansætte en flekser kontra for andre , så det er jo nok noget der er værd at få med, derudover er det jo sådan at du har fortrinsret til at komme til samtaler på kommunale stillinger, jeg skal prøve at se om jeg kan finde noget om det og sætte det ind her ..
  Besvar med citat
Gammel 02-12-2007, 13:29   #5
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
hej søde H

FOR DET ER DU SGU
TAK!!!lidt lost in space og din hjælp betyder meget....gang på gang kommer du med en hånd-
jo jeg er pædagog......er du også det?
hvorfor tror du det er svære at få job som fleksjobber i det kommunale-det tror jeg nu også....men det er mere fordi jeg ikke har den store tiltro til det rummelige arbejdes markede til modsatte er bevist
er det billigere for dem at ansætte mig en "jonna" normal pædagog???
tak igen
knus nille
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2007, 22:45   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
FOR DET ER DU SGU
Velbekommen

Citat:
jo jeg er pædagog......er du også det?
Nej det er jeg ikke, jeg var pædagog medhjælper indtil jeg fik kolikbarn og så var det slut

Det eneste sted jeg figurer som pædagog medhjælper nu er i alle offentlige papir af en eller anden grund

Citat:
hvorfor tror du det er svære at få job som fleksjobber i det kommunale-det tror jeg nu også....men det er mere fordi jeg ikke har den store tiltro til det rummelige arbejdes markede til modsatte er bevist
Jeg ved at jeg har hørt fra rigtig mange at det var noget nært umuligt at komme ind i det kommunale , men det skal så også siges at det var som ufaglærte altså dem der gerne ville arbejde på plejehjem eller som medhjælper eller ligende, du der derimod er uddannet vil jeg mene har en stor chance for at søge deltidsstillinger og få dem lavet om til fleks job , i hvertfald er der ingen grund til at fortvivle du er trods alt inden for det område hvor der er store mangle på professionelle

Vi har her på siden et sted hvor vi diskuttere omkring det at man i kommunalt regi kan ansætte flekser for 30.000 om året , det vil sige at den kommunale virksomhed kun skal betale hvad der svare til 2500 om måneden , du kan læse om det her http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...0.000+refusion det er nogle bestemte kommuner, men jeg er helt sikker på at jeg har hørt/læst at det er noget der er muligt for alle kommunale og statslige arbejdspladser , men jeg kan ikke finde det igen, så kan ikke sige det 110 % sikkert men det ville da være noget der helt sikkert var værd at høre om når du skal til samtale med jobkonsulent ...

Det ville unægteligt også give dig en fordel i en evt samtale


krydser fingere for at du er en af dem der lynhurtigt finder arbejde
  Besvar med citat
Gammel 02-12-2007, 22:52   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hov så er der også den her der er god at have in mente når du søger job

Citat:
Fortrinsret til jobsamtale.

Handicappede har fortrinsret til at komme til samtale om ledige stillinger i staten. Hvis ansøgeren ikke er henvist af AF, er institutionerne forpligtet til at indkalde ansøgeren, hvis ansøgeren ellers opfylder de formelle kvalifikationskrav.

Er ansøgeren henvist af AF, er institutionerne kun forpligtet til at indkalde ansøgeren, hvis han eller hun påberåber sig fortrinsretten og i øvrigt opfylder de formelle kvalifikationskrav.

Ønsker institutionen ikke at ansætte den handicappede, kan stillingen først besættes, når ansættelsesmyndigheden har givet en skriftlig redegørelse, og spørgsmålet herefter har været drøftet med AF. Dette gælder dog ikke, hvis stillingen besættes med en person, som allerede er ansat i institutionen.
det er hentet herfra http://www.perst.dk/visArtikel_bred.asp?artikelID=16060

Nu ved jeg så ikke lige om kommunen er staten, men ved da at jeg har en veninde der ikke blev indkaldt til jobsamtale i kommunen hun bor i , da hun søgte en stilling som fleksjob , og hun påkaldte sg fortrinsretten for handicappet hun fik ikke jobbet ( det var besat ) men fik en undskyldning af kommunen for ikke at være blevet kaldt til samtale


Personligt ville jeg nok vente længest muligt med at påkalde mig den ret hvis det er aktuelt , det kan ikke være videre rart at arbejde på en virksomhed der føler at de er tvunget til det
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Særligt fem veje fører til førtidspension gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 1 28-10-2012 12:05
Odense - nu!!! Odenseaneren Politik og Samfund 2 11-11-2009 13:44
Odense Sag nille Spørgsmål ang fleksjob 16 15-11-2007 12:21
Så Er Det Nu Odense!!!! lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 11-10-2007 12:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension