K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2007, 18:40   #11
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Fussen - tak for link. Ville bare være helt sikker..

Jeg kan da godt høre på det hele, at jeg vist hurtigst muligt skal få fat i mine papirer fra sagsmappen, så jeg har nogle beviser liggende på at fleks er blevet bevilget i sin tid.

jeg har heller ikke tænkt mig at give op, men det kan nogle gange være temmelig uoverskueligt at rode rundt med selv. Må se om jeg ikke kan finde en der kan hjælpe mig, en der er inde i alle love, regler og paragraffer, og som vil gøre det gratis...må kigge på nettet.

Men tak for jeres gode råd...det er dejligt i svarede så hurtigt, for jeg er godt nok noget rundtosset efterhånden af alt dette her.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 18:48   #12
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Få aktindsigt med det samme , du har krav på at få den indenfor 10 dage. der står jo han har godkendt dig til fleks og du har fået ledighedsydelse i lang tid.

http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

...og jeg har lige spurgt en der ved noget om det og de siger at hvis man fratager folk deres fleks så skal der sendes en skriftlig afgørelse på det og med grunden til det og en klagevejledning til dig så du kan anke afgørelsen.

Man kan kun fratage folk deres fleks hvis de nægter at tage et fleksjob 2 gange !

Derefter skal kommunen enten ændre deres afgørelse eller sende sagen videre til ankestyrelsen .

Så den fratagelse er ugyldig indtil du har fået ret til at klage over afgørelsen...

Jeg søger aktindsigt med det samme, så har jeg papirerne. Så ser jeg lige hvad min sagsbehandler har at sige d.1/11 - og får jeg at vide at de fratager mig retten til fleks, så går jeg videre med det.

Jeg er jo bare lidt nervøs for, at et evt. ankenævn vil sige, at min første sagsbehandler ikke har gjort sit job godt nok, da der jo hverken var ressourceprofil eller at jeg har været i noget som helst arbejdsprøvning eller lignende.
Som sagt, så er jeg stadig ikke 100% inde i alt dette her, selvom jeg har prøvet at læse på nettet osv.
Man kan jo sige, at han har givet mig fleks på mit glatte ansigt, hvis du forstår, og det ved jeg ikke om de vil acceptere. Nu er det jo så bare blevet endnu værre, for nu er det ikke kun psykiske med store fysiske problemer jeg har.

For fanden, hvor jeg hader dette her, er man ikke syg inden man kommer ind i det offentlige system, så bliver man det dælme
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 18:51   #13
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Prøv at bede dem om hjælp

http://www.dukh.dk/go.asp?LangRef=1

de er smadder gode til at hjælpe folk .

gå ind i nyttige links her og læs det hele...

og hold os orienterede om din sag for vi skal nok prøve at hjælpe dig alt det vi kan...

og du skal ikke være bange for hvad ankestyrelsen vil sige for de skal sige hvad kommunen skal gøre for at afklare din situation og det kan være til din fordel... da det ikke er dit ansvar at en sagsbehandler smøler.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 18:54   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hygeria når du får ledighedsydelse stadig så må man formode at de ikke har frataget dig din fleks.

vil som de andre sige.. få aktindsigt nu og helt tilbage fra dag et , bed din sagsbehandler om at skrive hvad der skal ske hvornår det skal ske og hvorfor det skal ske.

se om ikke du kan få en bisidder med til dit næste møde på kommunen , forberede dig godt , og optag gerne samtalen uden at informere om det...

Alt efter hvad der bliver sagt til dig så sæt dig ned og find alle fakt skriv til borgmesteren og klag over sagsbehandlingen over den uvished du skal gå i og over at man oplyser dig om at du er blevet frataget din fleksvisitation uden anke og klage vejledning ...

Og uanset hvor gal du er , hold besindelsen ( det er hammer svært at få en fornuftig dialog i ophidset tilstand ) selv om jeg godt ved det er svært...

skriv alt hvad du har af spørgsmål ned INDEN du tager hjemmefra så du ikke glemmer noget, der er flere veje du kan gå , men inden da skal du først og fremmest vide hvad der er sket og hvorfor....

hvad ang lægekonsulenten så kan han skrive at ikke alle behandlingsmuligheder er udtømte og komme med foreslag til hvad der videre skal ske ....

i sær når der ingen steder i dine papir står at din sygdom er stationær og varig , det er vigtigt at det skrives ned evt af din egen læge ....

Held og lykke med det hele, håber at du klare den og ellers må du skrive igen og se om ikke der er nogen på siden der kan hjælpe dig (det plejer der at være )

Ps den ressourceprofil der arbejdes på nu er du med i udarbejdelsen af den bliver du partshørt og får du lov til at skrive egne kommentar ind i den ?
  Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 18:56   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Stella - nej fik aldrig klaget over hende, for flyttede fra kommunen igen. Men hun var modbydelig - kun én gang har jeg oplevet hende flink, og det var da jeg havde en anden sagsbehandler med mig som bisidder fra et center hvor jeg gik. Så var hun ih og åh så flink.
Men du har hendes navn og kommunenavn...så brug det i klagen.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 18:58   #16
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Prøv at bede dem om hjælp

http://www.dukh.dk/go.asp?LangRef=1

de er smadder gode til at hjælpe folk .

gå ind i nyttige links her og læs det hele...

og hold os orienterede om din sag for vi skal nok prøve at hjælpe dig alt det vi kan...

og du skal ikke være bange for hvad ankestyrelsen vil sige for de skal sige hvad kommunen skal gøre for at afklare din situation og det kan være til din fordel... da det ikke er dit ansvar at en sagsbehandler smøler.
Tak Stella, vil straks gå ind og kigge på den side du linker til.

Jeg skal nok holde jer orienteret Synes det er meget svært at kæmpe med selv, man føler sig lidt alene i verden imod det offentlige desværre.

Tusind tak for alt din hjælp
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 18:58   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hygeria får du stadig ledighedsydelse ?

tak skal du have og ja det er let at føle sig helt alene i systemet men du er velkommen...

Sidst redigeret af Stella; 17-10-2007 kl. 19:01.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 18:59   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej hygeria

Din historie ligner desværre mange andres.

Når man flytter kommune, skal den nye kommune vurdere, om den også finder dig berettiget til fleksjob, hvis du er på ledighedsydelse.

(Dog ikke, hvis du er i job.)

Jeg ville, hvis jeg var dig, bede din sagsbehandler om at beskrive og vurdere, hvordan du hurtigst muligt kommer ind på arbejdsmarkedet, og hvilke jobfunktioner du vurderes at kunne bestride.

Hele det lovhelvede her går jo ud på at få folk i job. Ikke at tryne dem med alle mulige manipulationer med lægepapirer osv., så man får det endnu dårligere.

Hvis du er utilfreds med den plan, der opstilles, så klag til Beskæftigelsesankenævnet og nævn alle de fejl, der er i sagen.

Kommunen mister refusion i 3 år, hvis den ikke kan dokumentere, at du er berettiget til fleksjob, så det er jo voldsomt mange problemer, kommunerne står overfor. Og det gælder både kontanthjælp og tilskud i job. Så det er voldsomt mange penge, det drejer sig om.

Og kommunen skal altså skrive dine egne kommentarer og tage hensyn til dem.

Du har jo allerede een gang været visiteret til fleksjob, hvilket vil sige, at din nye kommune allerede på nuværende tidspunkt vil få voldsomme problemer med at forklare, hvorfor du lige pludselig skulle være blevet rask. (Og dermed i farezonen for at miste 3 års refusion.) Så du har altså lidt "hjælp" i at vide det.

Du skal ikke lade dem trække dig rundt i manegen, fordi de vil prøve at spare penge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 19:10   #19
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hygeria når du får ledighedsydelse stadig så må man formode at de ikke har frataget dig din fleks.

vil som de andre sige.. få aktindsigt nu og helt tilbage fra dag et , bed din sagsbehandler om at skrive hvad der skal ske hvornår det skal ske og hvorfor det skal ske.

se om ikke du kan få en bisidder med til dit næste møde på kommunen , forberede dig godt , og optag gerne samtalen uden at informere om det...

Alt efter hvad der bliver sagt til dig så sæt dig ned og find alle fakt skriv til borgmesteren og klag over sagsbehandlingen over den uvished du skal gå i og over at man oplyser dig om at du er blevet frataget din fleksvisitation uden anke og klage vejledning ...

Og uanset hvor gal du er , hold besindelsen ( det er hammer svært at få en fornuftig dialog i ophidset tilstand ) selv om jeg godt ved det er svært...

skriv alt hvad du har af spørgsmål ned INDEN du tager hjemmefra så du ikke glemmer noget, der er flere veje du kan gå , men inden da skal du først og fremmest vide hvad der er sket og hvorfor....

hvad ang lægekonsulenten så kan han skrive at ikke alle behandlingsmuligheder er udtømte og komme med foreslag til hvad der videre skal ske ....

i sær når der ingen steder i dine papir står at din sygdom er stationær og varig , det er vigtigt at det skrives ned evt af din egen læge ....

Held og lykke med det hele, håber at du klare den og ellers må du skrive igen og se om ikke der er nogen på siden der kan hjælpe dig (det plejer der at være )

Ps den ressourceprofil der arbejdes på nu er du med i udarbejdelsen af den bliver du partshørt og får du lov til at skrive egne kommentar ind i den ?
Hej Hejdien!

Nej, jeg er stadig på ledighedsydelse, han sagde da ikke noget om at de ville stoppe den, så det håber jeg ikke. Så får jeg da endnu større økonomiske problemer end jeg allerede har.
Men han sagde blot til mig, at fordi lægekonsulenten havde skrevet det, så ville jeg jo ikke kunne komme i fleks.
Jeg har ikke modtaget noget på skrift om at jeg ikke kan komme i fleks, har faktisk intet modtaget overhovedet andet end ledighedsbevilligerne, der indtil videre løber frem til sommeren 2008.

Som sagt, så må jeg se hvad han siger d.1/11, hvor han sagde vi skulle gennemgå ressourceprofilen. Så går jeg ud fra, at han læser alt op hvad han har skrevet og så skal jeg måske godkende det..jeg aner det ikke.

Jeg har været med hver gang der er blevet skrevet ned til ressourceprofilen, det har været de 12 punkter vi har haft gået igennem. Han har skrevet det ned på sin blok, så ved ikke præcist hvad der er blevet skrevet. Men går igen ud fra, at jeg får det at vide ved næste møde.
Og nej, jeg har ikke skrevet nogle kommentar ind i profilen overhovedet, og det vidste jeg heller ikke man måtte, før jeg fandt dette her forum. Det er der ingen der har sagt på noget tidspunkt.

Skal nok prøve at bevare besindelsen, men jeg har meget svært ved det. Og det ved han også godt, for har fået mange problemer med mit temperament igennem det sidste lange stykke tid, og det ved både han og min egen læge.

Lægekonsulenten har ikke skrevet at alle muligheder er udtømte, han skulle (nu har jeg ikke selv set papiret) have skrevet at mine problemer ikke er varige slut prut og så er den ikke længere. Og det kunne jeg jo så også læse mig lidt til herinde, at det kan han ikke bare.

Jeg må tage mig en lang snak med min læge, og så håbe på at hun vil hjælpe mig...det der irriterer mig er, at hun faktisk i sin tid lagde ud med at sige, at hun synes jeg skulle på førtidspension. Så har vi snakket meget mens alt dette her har stået på med Albertslund kommune, og hun har understreget overfor mig flere gange, at jeg ikke kan klare et alm arbejde, og at det enten var fleks eller førtidspension. Men det har hun bare lige "glemt" at skrive i sin udtalelse til kommunen...eller det vil sige, at hun sagde til mig, at det måtte hun ikke skrive til dem. Passer det?

Jeg er allerede begyndt at lave en liste over alt det jeg vil sige og spørge ham om. Også fordi at speciallægerne har kommet med urigtige oplysninger, måske bagateller, men jeg vil have at alt der står i den sagsmappe er korrekt.

Jeg må se om jeg kan få en med til mødet, men ville jo bare helst have en med der er inde i reglerne osv. Det nytter ikke noget at tage min mor med, for hun bliver bare gal istedet for, fordi hun ved hvordan jeg har det.
Men det må jeg lige kigge på.

Men tak for gode råd, det er jeg meget taknemmelig for!
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 19:10   #20
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hygeria du skal også have det der hedder partshøring dvs du har ret til at komme med dine egne kommentarer til det lægekonsulent og sagsbehandler har sagt før der sker afgørelse i din sag.

http://www.social.dk/netpublikatione...ublication.htm
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret! Mulle72 Spørgsmål ang fleksjob 5 20-02-2012 21:22
forvirret helen_44 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 21-01-2012 16:28
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 14:37
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension