K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2013, 09:26   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Når kommunen vil have en på selvforsørgelse på 25 timer pr uge.

Hej alle Der dukker bare nye spørgsmål op HELE tiden for mig lige pt. Og idag læste jeg lige denne principafgørelse og så fik jeg en tanke i forhold til det der er min sagsbehandlers store plan med mig!

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...aspx?sw=149-11

Min SB håber på og regner med og vil have, at jeg skal op i tid så jeg kan arbejde 25-30 timer og blive selvforsørgende og dermed ikke skal bevilliges fleksjob! PÅ TRODS af at jeg ikke vil kunne arbejde 37 timer!

Da jeg så læste denne principafgørelse, så tænkte jeg jo bare..... må kommunen egentlig bare konkludere sådan????

Skal siges at jeg har 18-22 timer i effektiv tid pt. Så der er lige en god vej op til de 30 timer! Specielt fordi det er en KAMP af den anden verden at få dette til at hænge sammen allerede nu.

Håber nogen ved dette for jeg mener det har stor betydning for hvad jeg gør nu......

Rigtig god weekend
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 09:46   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Når du allerede nu arbejder 18-22 timer,så tror jeg ikke det bliver nemt, at få fleksjob, i mange kommuner siger de 18 timer, sp er man selvforsørgende.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 09:59   #3
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Synes jeg jo bare ikke kan være rigtig med tanke på den principafgørelse jeg linkede!!

Også fordi at ved at arbejde 18 timer så kan jeg jo ikke forsørge mine børn.... jeg er desværre ufaglært.... og hører ikke lige til dem der kan hive en timeløn hjem på 140
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 11:53   #4
Justitia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2012
Indlæg: 22
Styrke: 12
Justitia er ny på vejen
Fortolkning af afgørelse

Hej.

Jeg synes ikke, at du kan bruge den principafgørelse i din situation.

Som jeg læser afgørelsen, så handler den om, at man skal se nedsættelsen af arbejdstid/evne i forhold til en fuldtids arbejde også selvom borgeren før ansøgning om fleks arbejde på nedsat tid.

Dine 18-22 t/ugen skal altså ses i forhold til en arbejdsuge på 37t/ugen.
Dertil kommer, at man skal se på, hvor effektiv borgeren er i den arbejdstid og du skriver, at du på nuværende tidspunkt arbejder effektivt i 18-22 t ugen.

Det tror jeg er for meget til, at du kan få tildelt et fleksjob. Jeg mener, at kommunerne tager afsæt i de gamle tilskudsregler, hvilket betyder, at ens arbejdsevne skal være nedsat med min 50 %.

Og hvad gør man så, hvis ens arbejdsevne "kun" er nedsat med 45%?
Spænder livremmen ind og lever af de timer man så kan arbejde - altså på deltid.

Er det retfærdigt - nej gu er det ej, men det er desværre sådan det tilsyneladende er.

Jeg står selv i en tilsvarende situation. Jeg kan pt i en god uge arbejde max 16t/ugen, men det er inkl en masse pauser. Min effektive arbejdstid er på ca 11t/ugen.

Min kommune har med udgangen af januar stoppet sygedagpengene og jeg skal så leve af det antal timer, som jeg kan holde til.

Min kommune mener, at jeg, ligesom dig, skal arbejds på ordinære vilkår. De anerkender, at jeg ikke kan leve af det pt, da jeg er for syg, men måske jeg om 5, 10 eller 15 år får det bedre - evt pga ny medicin, operation eller anden ny behandlingsform.

Så må en kommune bare skønne, at en borger i fremtiden kan arbejde på ordinære vilkår? Min fagforening har stillet dette spørgsmål + andre i forbindelse med indgivelse af klage til Ankestyrelsen. Så jeg håber, at Ankestyrelsen vil behandle vores klage, da vi har stillet nogle spørgsmål, som vi ikke har set svar på i de tidligere afgørelser, som pt er gældende.
Justitia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 12:24   #5
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tak for dit svar Og ØV en situation du også står i! Håber du får noget ud af anken.

Det jeg bare synes man kan bruge det til er at vedkommende jo faktisk har fået fleks på 20 timer!!! Og når én må, hvorfor må en anden så ikke?? Jeg mener, hvori ligger argumentationen for at x må få fleks på 20 timer og y ikke må få fleks på samme timetal, selvom de måske står med samme begrænsninger og ingen muligheder for behandling og bedring.

Jeg synes det er for tyndt! Og ligesom der kommer sager frem hele tiden der danner rammer om fremtidige afgørelser, så mener jeg virkelig det er på tide at få den her i gang. Det er da så usmageligt og uretfærdigt som noget kan være. Det grænser sig jo til diskrimination.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!

Sidst redigeret af hboegelund; 02-02-2013 kl. 12:31.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 12:27   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Justitia Se meddelelser
Min kommune mener, at jeg, ligesom dig, skal arbejds på ordinære vilkår. De anerkender, at jeg ikke kan leve af det pt, da jeg er for syg, men måske jeg om 5, 10 eller 15 år får det bedre - evt pga ny medicin, operation eller anden ny behandlingsform.
Det tror jeg ikke, at de må.

Hvis de måtte give afslag på fleks og fp ud fra, at der måske kan komme nye behandlingsmuligheder i fremtiden, så var der jo ingen, der var berettiget til nogen af delene.

Hvis din læge skriver, at behandlingsmulighederne er udtømte, så er det sådan det er, og det som kommunen skal forholde sig til.

Men går den, så går den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 12:50   #7
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det tror jeg ikke, at de må.

Hvis de måtte give afslag på fleks og fp ud fra, at der måske kan komme nye behandlingsmuligheder i fremtiden, så var der jo ingen, der var berettiget til nogen af delene.

Hvis din læge skriver, at behandlingsmulighederne er udtømte, så er det sådan det er, og det som kommunen skal forholde sig til.

Men går den, så går den.
Ja de er virkelig frække!!!! Mener helt klart at det eneste der er at gøre, det er at råbe HØJT, hvis man overhovedet kan!

Det er mit nye motto
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 14:02   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kan det jo være at der er nogle af dem der er herinde som måske vil være glade for de nye regler...

For på de nye regler....ja der kan kommunen bevilge et fleksjob selvom man ikke har en varig nedsat arbejdsevne...og behandlingsmulighederne ikke er udtømt...

Hvis de mener man kun har en midlertidig nedsat arbejdsevne...ja så kan de bevilge et fleksjob.....og de er jo midlertidige nu....ihvertfald det første fleksjob hvis man er over 40 år...

Så det skal der nok være nogen der vil få glæde af...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 14:26   #9
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu kan det jo være at der er nogle af dem der er herinde som måske vil være glade for de nye regler...

For på de nye regler....ja der kan kommunen bevilge et fleksjob selvom man ikke har en varig nedsat arbejdsevne...og behandlingsmulighederne ikke er udtømt...

Hvis de mener man kun har en midlertidig nedsat arbejdsevne...ja så kan de bevilge et fleksjob.....og de er jo midlertidige nu....ihvertfald det første fleksjob hvis man er over 40 år...

Så det skal der nok være nogen der vil få glæde af...
Håber jeg virkelig du får ret i.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 15:11   #10
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
De nye regler for fleksjob ang arbejdsevne og behandlingsmuligheder, gælder de kun hvis man er over 40 år?
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
selvforsørgelse ene Spørgsmål ang fleksjob 2 22-05-2013 14:58
Ægtefælleforsørgelse = selvforsørgelse ??? 0401AMvB Alt det andet 0 12-05-2013 23:36
Kan kommunen bevillige revalidering mod delvis selvforsørgelse?/fleksjob? hune Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 07-01-2013 17:15
Kommunen fjernede timer fra min arbejdstid!!!! PiaCP Skal kommuner ikke overholde loven? 15 28-12-2011 12:48
Selvforsørgelse? nilla Alt det andet 9 26-07-2010 19:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension