K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2013, 00:00   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Hvis man selv finder flexjob

Hvis man er førtidspensionist og vil prøve kræfter med et flex job, vil det så være muligt selv at finde og vælge jobbet eller skal kommunen gøre det?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 07:43   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man skal først og fremmest godkendes af kommunen til et fleksjob - bliver man godkendt, er der frit spil....

Hvis pensionen gøres hvilende, frakendes den ikke, og det er muligt at få genoptaget pensionsudbetalingen alene ved henvendelse til kommunen, såfremt man fejler fælt mht fleksjobbet.

Men man SKAL have på skrift, at pensionen er gjort hvilende.

Sidst redigeret af Ninja; 01-02-2013 kl. 07:47.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 10:51   #3
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Var det ikke netop en del af den nye reform at førtidspensionister kunne tage springet ud i flexjob?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 11:04   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den nye del af reformen er, at førtidspensionister under 40 kan tilbydes et ressourceforløb (med henblik på fleksjob), og at de over 40 årige, kan tilbydes 3 individuelle samtaler med jobcentret angående et fleksjob.

Men der er intet til hinder for, at man hopper tilbudene over, og selv kontakter kommunen for en langt hurtigere godkendelse.

Ovenstående er mere, hvis man er rigtig meget i tvivl om man kan, og har brug for et forløb til at udvikle sin arbejdsevne i samarbejde med andre.

- men ellers får man som bare en godkendelse. Godkendelsen falder nok hurtigere end man kan nå at følge med skal du se.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 11:25   #5
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Selvom højere løn og ingen gensidig forsørgerpligt lyder tiltrækkende, så bliver det skiftet ud med stor usikkerhed.

Specielt er jeg da bange for at få frakendt pensionen, hvis de mener når jeg genoptar pensionen at jeg har arbejdet nok timer til frakendelse.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 11:28   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, jeg ville heller ikke turde - sygdom er noget underligt noget, bedst som man tror nu går det godt, så ramler korthuset igen....

Og man kan heller ikke få noget ordenligt svar på, hvor længe pensionen kan gøres hvilende, og så tør man da slet ikke.

Jeg tænker også tit, at det måske ikke er så meget fleksjobbet i sig selv der er det skræmmende - for mig er det langt mere skræmmende ikke at have jobbet, og så alt det bøvl med at opretholde retten til ledighedsydelse...møder, Cv på nettet, praktik, kurser osv osv. Det er ALT ALT AAAALT for usikkert til, at det overhoved er noget jeg selv ville turde. Alene dét faktum ville sende mig i graven.

Sidst redigeret af Ninja; 01-02-2013 kl. 11:32.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan finder jeg det tråd jeg selv har lavet??? sara7 Hjælp til Forum Brug 2 19-04-2012 10:33
Hvis du selv måtte skabe dit job... Siv Spørgsmål ang fleksjob 14 26-02-2012 11:36
Hvis man selv siger op???? pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 27 21-02-2011 13:10
Hvordan finder jeg flexjob? Barbara Spørgsmål ang fleksjob 11 01-08-2009 20:05
fleksjob, hvad hvis jeg ikke selv kan finde et? helle4 Spørgsmål ang fleksjob 25 12-09-2007 23:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension