K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2012, 21:24   #1
Thisted
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Thisted er ny på vejen
PFA - fleksjob - tabt erhvervsevne

Hej.... Er helt ny her - og nu et spørgsmål, som jeg ikke kan finde noget svar på her...
Jeg har fået en fleksjob-bevilling pr. 1. juli 2012 - og er fortsat ansat samme sted, som jeg har været i mange år. Jeg får stadig samme løn som tidligere, idet kommunen jo refunderer 2/3 af lønnen til min arbejdsgiver.
Jeg har en PFA pension med "tabt arbejdsevne dækning", som er 10% arbejdsgiverbetalt og 5% betalt af mig selv. I denne er der ca. 145.000 kr til udbetaling pr. år (ca. 12.000 kr. pr måned), som hvis det godkendes kan udbetales til min arbejdsgiver, så længe jeg får fuld løn.
Er der nogen der ved, om det stadig er muligt at jeg selv får dette beløb udbetalt, såfremt min arbejdsgiver afskriver sig at skulle modtage disse? Ved at det ihvertfald HAR været muligt tidligere... Og min police siger ikke rigtig noget om det (jeg har stillet spørgsmålet pr. mail til PFA, men endnu ikke modtaget svar ;o)
Tak, hvis I vil dele jeres erfaringer.
Thisted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 10:19   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Thisted

Velkommen til k10

Da pensionsordninger er forskellige, er det godt, at du har taget kontakt til dem.
På : http://pfa.dk/private/Viden%20om%20d...orsikring.aspx
kan jeg se, at det måske er pfa erhvervsevneforsikring, du refererer til.
Lidt nede på siden står :
Du kan få udbetalt et engangsbeløb ved invaliditet, hvis din erhvervsevne er varigt nedsat med 2/3 eller mere, forudsat at erhvervsevnenedsættelsen har varet i et år.
Dine muligheder for udbetaling afhænger af din pensionsordning.
Log på Min Pension og se, hvad der gælder for dig.


Du kan også gå på pensionsinfo.dk med nem-id, og se, hvad der er registreret.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 19:55   #3
sopka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
sopka er ny på vejen
Hej Thisted

Ved det ikke.

Men min forsikring for tab af erhvervsevne siger, at man ikke må tjene på situationen. Det vil sige, når du får fuld løn, så har du ikke nogen indtægtsnedgang og dermed vil udbetaling af forsikring forøge din indkomst.

Jeg har ikke forsikring ved PFA, men der er jo ikke andet for end at prøve.

Ikke relevant for din sag, blot nysgerrighed.
Var du i arbejdsprøvning andre steder end dit nuværende job?

Sopka
sopka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 09:41   #4
Thisted
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Thisted er ny på vejen
TAK Florken... Jeg var inde at kikke der, og det ser ikke ud som om andet end at det kun er virksomheden, som kan få udbetalingen - og så er det jo næsten dem der tjener på at have mig ansat, hmn.... Men måske de heller ikke kan få udbetalingen, når der ydes tilskud fra kommunen - jeg afventer stadig PFA.
Dog kan jeg se ud fra policen, at der ikke står nævnt noget om en éngangsudbetaling, så den er der ikke...

Sopka - nej, jeg har ikke været i arbejdsprøvning (udover den, som jeg åbentbart selv satte igang ved at være 1/2-tids sygemeldt i nogle måneder før jeg ansøgte om fleks) - jeg har sclerose, så måske derfor det har været mindre "kompliceret", da det (ud fra de flestes synspunkt) kun går "nedad" helbredsmæssigt med den diagnose, og jo ingen mulighed for "helbredelse"...
Thisted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 11:16   #5
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Thisted

I min forsikring for nedsat erhvervsevne var det sådan at arbejdsgiver fik dækket sine udgifter ved ansættelsen (heri skal medregnes sygedagpenge) er der så et overskydende beløb skal det udbetales til forsikringstager
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 13:01   #6
svømmer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
svømmer er ny på vejen
Har en gammel fleksjobbevilling og flere forskellige fleksjob bag mig. Jeg bliver ledig i foråret og er usikker på om en arbejdsprøvning der vil vise jeg har brug for kortere arbejdstid vil give mulighed for løbende udbetaling fra PFA. Har tidligere forstået at job på under ½ tid berettigede til dette, men er blevet usikker på om det gælder for fleksjobbere (Jeg tænker på en personlig udbetaling ikke til en arbejdsgiver). Kan se ovenfor at der måske er nogle der kan svare her.
svømmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tabt erhvervsevne-forsikring nielsen17 Alt det andet 5 06-06-2013 12:06
45% tabt erhvervsevne hvad gør jeg nu? Star Alt det andet 7 12-04-2013 14:06
Tabt erhvervsevne, kapitalisering, modregning, FP? Hjælp! Kikkiålborg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-10-2011 12:21
Ingen erstatning for tabt erhvervsevne. graver Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 15-11-2010 19:45
ledighedsydelse og erhvervsevne tabt claus jensen Spørgsmål ang fleksjob 19 23-08-2010 11:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension