K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2007, 23:30   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helle4 kan godt forstå at du glæder dig til at vise din jobkonsulent det, så kan det være at du kan være så heldig at vedkommen får fingeren ud, gad vide hvor mange borger der tror at det er deres ansvar alene at finde de job som er så svære at finde

held og lykke med det og husk at fortælle os om mødet når du skal til det
  Besvar med citat
Gammel 04-08-2007, 09:46   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Når du kommer med besked fra Hjorten til ham så kan det være han bliver mundlam...han skal så nok hjælpe dig ...hvad er han jobkonsulent for ? Ellers siger du at du skriver til Hjorten om ham igen.

Hjort har jo sagt at han gerne vil vide hvad der foregår ik...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2007, 13:22   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Altså nu skal det ikke være min opgave at tage modet fra nogen og ikke alle jobkonsulenter er ens

Jeg fik et ligenede brev fra Hjorten for 4 år siden og det forandrede intet (dog er det en god ting at have liggende til en evt klagesag )

Kommunerne kan sq ikke være mere græsk katolsk ligeglad med regeringen og Hjorten, for i sidste ende sørger regeringen jo for at holde hånden over dem , vi skal have en ressourceprofil, men vi kan ikke klage over den ikke bliver lavet, vi skal have et fleksbevis men vi kan ikke klage over det ikke bliver lavet, vi skal have mulighed for 6 ugers uddannelse men vi kan ikke klage over at det ikke bliver en realitet , der laves masser af flotte tiltag , og formålsparagraffer men der gives ikke mulighed for en borger til at klage eller stævne kommunen...

Så længe det er sådan så er alt bare tomme ord fra en tom regering

Hvis de mente deres flotte ord hvorfor er der så ikke givet mulighed for at borgerne kan gøre noget ved det når kommunerne ikke overholder loven ?

Hvis jeg ikke overholder mine forpligtigelser over for kommunen så kommer der konsekvenser over for mig med stort K ...

gør kommunen det samme så hul i det, for hvad betyder det ??

Nej det kræver sq handling og ikke bare ord og breve
  Besvar med citat
Gammel 04-08-2007, 18:53   #14
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg spurgte på et tidspunkt min jobkonsulent om, om jeg kunne komme igang med 6 ugers uddannelse, det var han ikke særlig villig til at svare på. Jeg sendte så en mail til Hjorten om emnet, hvortil han svarede at jeg havde ret til det, og fik jeg nej, kunne jeg klage over afgørelsen. Denne mail videresendte jeg til min jobkonsulent, og nu var svaret pludselig, at det sagtens kunne lade sig gøre. På det tidspunkt - ca. 1 år siden - kunne jeg så ikke lige finde ud af noget, jeg havde lyst og ressourcer til, men muligheden var der.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2007, 20:35   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
gh72 det kan være at vi skal have sådan et brev fra hjorten herind så kan vi alle tage det med til vores jobkonsulenter hvis vi vil have noget efteruddannelse

Jeg har prøvet at finde svar på et andet spørgsmål, lad os antage at en der har nedsat arbejdstid som skånehensyn gerne vil have noget uddannelse hvad så ?

jeg mener jeg ville ikke kunne sidde fuld tid på skolebænken , hvad gør man så kan jeg få det fordelt ud og tage det over længere tid eller ??
  Besvar med citat
Gammel 05-08-2007, 07:30   #16
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg skal nok se efter, om jeg stadig har den mail, jeg har i øjeblikket et syndigt rod i mine papirer...
Jeg gad også godt få et svar på nøjagtig det samme, Hejdien. Jeg fandt nemlig også ud af, at det der udbydes på markedet er kurser, hvor det mere eller mindre er fuld tid, jeg kunne ikke finde noget, der var beregnet til os med skånebehov og nedsat arbejdstid. Derfor gav jeg dengang op og gravede ikke nærmere i det. Så det er et godt spørgsmål, du dér stiller!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2007, 07:40   #17
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nå, så kommer mailen her:

Kære

Tak for din mail.

Det er godt at høre, at du gør så stor en indsats for at finde et fleksjob. Det er regeringens politik, at alle, der har en arbejdsevne, skal have mulighed for at anvende den til gavn for sig selv og samfundet.

Det er korrekt, at et af elementerne i den netop vedtagne lov, der justerer fleksjobordningen, er retten til 6 ugers selvvalgt uddannelse for personer, der er visiteret til fleksjob. Det er en betingelse, at man befinder sig inden for de første 12 måneders sammenlagt ledighed, men således at denne periode for allerede visiterede regnes fra d. 1. juli 2006.

Under uddannelsen fortsætter man med den ydelse, man allerede modtager. Der er mulighed for at vælge uddannelse på folkeskoleniveau, gymnasialt niveau, erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse og videregående uddannelse.

Du har også ret i, at reglerne træder i kraft den 1. juli 2006. Du kan fra denne dato bede kommunen om at tage stilling til din anmodning og træffe en afgørelse. Er du ikke enig i kommunens afgørelse, har du mulighed for at klage over den til det sociale nævn.

Til dit spørgsmål om fleksjob i Beskæftigelsesministeriet kan jeg henvise dig til ministeriets hjemmeside www.bm.dk under ledige job.

Jeg ønsker dig held og lykke med din fortsatte jobsøgning og håber, at du snart må komme i fleksjob.


Med venlig hilsen




Claus Hjort Frederiksen

Denne mail sendte jeg til min jobkonsulent.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2007, 09:24   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sjovt det har jeg faktisk aldrig tænkt over altså den her passage som han skriver her.

Citat:
Det er en betingelse, at man befinder sig inden for de første 12 måneders sammenlagt ledighed,
Vil det så sige at hvis man har gået ledig i feks 1½ år så kan man ikke få lov til at få noget uddannelse ?
og hvorfor mon det ? den fatter jeg da ikke rigtigt , jo længer man går ledig jo længere kommer man væk fra arbejdsmarkedet og jo mere har man brug for noget uddannelse for at komme tættere på arbejdsmarkedet igen

Det lyder da for dumt , nå men nu har de vist også snart haft nok ferie derinde på borgen, så mon ikke man kan skrive til dem og høre ad omkring det

Og hvorfor mon jobkonsulenterne er så dårlige til at råde og vejlede omkring uddannelse , alle dem der var arbejdsløse da loven trådte i kraft for dem er det sidste tog jo kørt de har overskredet tiden for retten til de 6 ugers uddannelse
  Besvar med citat
Gammel 05-08-2007, 10:06   #19
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hejdien, nej det fatter jeg heller ikke! Man skal altså selv kende reglerne, så man kan holde på sin ret, for ellers er tiden jo pludselig overskredet! Jeg kan heller ikke se fornuften i det!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2007, 00:38   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej helle4

Tak, fordi du lægger svar herind. Det er altid "interessant" læsning.

Ved du, hvad jeg bl.a. undrer mig over?

Citat:
faglige netværk
Mange fleksere må opgive deres gamle erhverv og står sådan set nærmest til rådighed for hvad som helst.

Og så forsvinder det "faglige netværk" jo.

Og mange af de opslåede ledige fleksjob er i Jylland.

Hvad så, hvis man bor på Sjælland?

Eller bare har laaang transporttid til fleksjobbet, så bliver der som regel INGEN TID til at restituere sig, som mange fleksjobbere jo har brug for.

Ja, hvad skal man sige?

zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilket fleksjob, hvis man ikke kan nok? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 6 01-11-2012 17:45
Når kommunen ikke kan finde et fleksjob sporup Spørgsmål ang fleksjob 6 25-07-2011 10:18
hvis der ikke kan skaffes et fleksjob... hva så?? solstråle Spørgsmål ang fleksjob 2 28-11-2010 22:08
Kan kontanthjælp stoppes, fordi man ikke har været i stand til at finde et fleksjob? Cordulla Dit og Dat 5 06-09-2010 14:02
arbejdsprøvning - hvad hvis man ikke kan V_Brask Alt det andet 11 13-09-2009 08:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension