K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2010, 08:00   #11
Linnea
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Linnea er ny på vejen
Hej Moster Molly.
For mig er det helt opk du svarer på noget der skrives om i tråden, så du hi'jacker ikke noget fra mig Idag skal jeg til mit famøse møde, hvor vi skal tlae fremtid og så må vi se hvad jobkonsulenten tænker om min special læge erklæring. puuuh det er spændende! Min chef deltager på mødet for at bakke op og sige at hun gerne ansætter mig i flex fra idag..hvis... Ha' en god weekend all. /Linnea
Linnea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 14:15   #12
Linnea
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Linnea er ny på vejen
Så har jeg været til møde. der kom intet ud af det, andet end jeg blev helt slået ud. Det lød som om det var umuligt at blive arbejdsprøvet på egen arbejdsplads. ( trods det er det jeg gør hver dag allerede ) Jobkonsulentetn ville ikke tage stilling til en pind før efter sommerferien engang. ?! Og til den tid skulle jeg så forvente at sygemeldes 100% for at blive sendt ud i arbejkdsprøvning et andet sted. Dette, trods min chef var med, og er villig til at beholde mig på flex. Jeg kan ikke komme i tanke om et andet job der kan modsvare den flexibilitet der er på nuværende job, og samtidig kan jeg selv tilrettelægge arbejdsdag og timer. Hvor mange steder kan man det ? Han"ævlede" undskyld udtrykket også om revalidering? Men jeg har hverken lyst eller overskud til at blive revalideret. Det er egentlig nok at få en hverdag til at hænge sammen som det er med fibromyalgi. Jeg er glad for nuværende arbejde og indhold. Det ER jo ligesom det jeg har uddannet mig til. Så, jeg er modløs og føler ikke vi alle er "lige" ifht flexjob ordningen. Ordningen blev sikkert for stor en succes, og det skal der nu betales en pris for. Nu vil jeg ruste mig til mine klagemuligheder, for om ikke andet vil jeg gøre opmærksom på, hvor utilfreds jeg er med den behandling jeg føler jeg får./ en trist Linnea
Linnea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 17:44   #13
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hvilket slags job har du?
Det er ret normalt at skulle afprøves et andet sted, hvis det job man har i forvejen, er uhensigtsmæssigt, ift. den sygdom man har.

Der er bortset fra det ikke noget der hedder, at man ikke har lyst til en revalidering, hvis det er det der kan gøre, at man bliver selvforsørgende igen, ift. lovgivningen.

Man kan kun give det, der ligger nærmest på det ordinære arbejdsmarkeded, dvs. at selvom man er glad for sit job, så er man forpligtiget til at finde et andet arbejdsområde, hvis man kan klare det på ordinære vilkår der...
Men det er selvfølgelig kun, hvis dit nuværende arbejdsområde ikke er det optimale for dit helbred.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 00:10   #14
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg blev også arbejdsprøvet i det job jeg havde... eller det vil sige... i samme firma - blot på hovedkontoret i stedet for på det afdelingskontor jeg var ansat på. Arbejdsprøvningen på hvkt. var med fleksjob på netop hvkt for øje.

Så et eller andet sted, så blev jeg arbejdsprøvet i det job jeg havde i forvejen... og endte i fleksjob dér (nu er jeg så fyret pga fravær i fleksjobbet - men det er jo en helt anden sag:-) )

Pøj pøj med det hele
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 11:58   #15
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Linnea
Kan det være manglende fleksibilitet fra din jobkonsulents side at hun mener du skal arbejdsprøves andre steder.
På min arbejdsplads - et af vore hospitaler , har jeg 2 kolleger der sidste år var på en § 56. (var ansat før sygdom opstod)
De er blevet arbejdsprøvet i andre funktioner på samme arbejdsplads - og begge er omkring juletid blevet tildelt fleksjob - et forløb uden vanskeligheder af nogen art.

Held og lykke med at kunne fortsætte i et evt. fleksjob på din nuværende arbejdsplads.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Får svar på om jeg er godkendt til flex i morgen. Skc Er det overhovdet til at få fleksjob? 20 06-09-2012 01:55
for syg til arbejdsprøvning, men ikke syg nok til flex Isabella1 Spørgsmål ang fleksjob 0 25-05-2012 14:53
Liggende arbejdsprøvning Erfaring søges Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 71 06-12-2011 22:50
Hvad har man krav på at få udleveret ifbm aktinsigt Benjamin Alt det andet 18 06-11-2008 23:20
Skal kommunen ikke sende mig i arbejdsprøvning? Hurtig svar please... Helenevind Alt det andet 3 12-09-2008 07:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension