K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2018, 08:42   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du ved, med sikkerhed, at alt lægeligt er i din sag, så kan du jo skrive dette til din sb.

Men det kræver, at du har helt styr på hvad du har været igennem hos læger, og har kopi af f.eks. speciallægeerklæringer. Og at du har fuld aktindsigt i din sag hos kommunen, så du ved, om de nu også har de ting, som de burde have.

Hvis du er det mindste i tvivl, om der kan være noget der er smuttet for dig (m.h.t.læge-oplysninger), så vil jeg mene det kan være en fordel, at kommunen selv indhenter hvad der er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2018, 18:36   #12
smerte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
smerte er ny på vejen
Tak for alle jeres gode svar. Jeg underskriver dokumentet.
Jeg har et spørgsmål til pjecen som jeg sal underskrive:

Borger er oplyst at såfremt Rehabiliteringsteamet kan
indstille positivt til at der påbegyndes en sag om
førtidspension, skal den lægefaglige behandling være optimal og alle behandlingsmuligheder skal være

Videre er borger oplyst at dette
kan indebære yderligere lægefaglig udredning og dermed deltagelse i nye
lægeundersøgelser og at det indebære udførsel af praktisk og faktisk
arbejde, et forløb iværksat af
jobcenteret
,
hvor skånebehov imødekommes og hvor der deltages motiveret, således omfanget af
arbejdsevnen fremkommer. Med mindre at det vurderes at være åbenbart formålsløst.


Kan man så risikere, at blive sendt ud i noget?
smerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2018, 21:09   #13
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
øj, det lyder saftsuseme mærkeligt at de udleverer en pjece med noget hvor du skal underskrive at du kan komme ud i yderligere undersøgelser, mv. for du har jo søgt en §17 stk. 2 pension, og så skal de jo behandle din sag ud fra foreliggende grundlag.

jeg ville i dit sted IKKE underskrive før jeg havde talt med enten min fagforening, eller DUKH som har socialrådgivere sidende, til at besvare spørgmål.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2018, 03:18   #14
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Jeg forstår heller ikke denne modstrid imod at sagsbehandleren får div oplysninger?

Han/hun skal hjælpe dig, det er ikke din fjende!

Jo flere diagnoser du kan dokumentere jo nærmere er du førtidspension/fleksjob eller hvad dit ønske nu er.

Så du har ingen grund til at "skjule" sygdom, uanset om det er Aids, kræft eller skizofreni.
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2018, 09:18   #15
smerte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
smerte er ny på vejen
Jeg har bestemt intet imod at sagsbehandler får oplysninger - har blot spurgt til deres formuleringer som jeg ikke forstår.

Jeg ved qva tidligere, at kommunen laver mange fejl - så jeg finder det naturligt og dejligt at der er dette her forum hvor man kan spørge i.

Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
øj, det lyder saftsuseme mærkeligt at de udleverer en pjece med noget hvor du skal underskrive at du kan komme ud i yderligere undersøgelser, mv. for du har jo søgt en §17 stk. 2 pension, og så skal de jo behandle din sag ud fra foreliggende grundlag.

jeg ville i dit sted IKKE underskrive før jeg havde talt med enten min fagforening, eller DUKH som har socialrådgivere sidende, til at besvare spørgmål.


Præcis sortepigen….jeg finder det mærkeligt idet jeg har søgt på det foreliggende grundlag.
smerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2018, 09:37   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af smerte Se meddelelser
Videre er borger oplyst at dette
kan indebære yderligere lægefaglig udredning og dermed deltagelse i nye
lægeundersøgelser
D.v.s. flere lægeundersøgelser.

Citat:
Oprindeligt indsendt af smerte Se meddelelser
og at det indebære udførsel af praktisk og faktisk
arbejde, et forløb iværksat af
jobcenteret
,
hvor skånebehov imødekommes og hvor der deltages motiveret, således omfanget af
arbejdsevnen fremkommer. Med mindre at det vurderes at være åbenbart formålsløst.
D.v.s. arbejdsprøvning/praktik.

Citat:
Oprindeligt indsendt af smerte Se meddelelser
Kan man så risikere, at blive sendt ud i noget?
Ja, helt bestemt, se ovenstående kommentarer.

Det ser ud til, at de glider totalt af på, at du ønsker, at søge førtiespension på det foreliggende grundlag, og vil have dig igennem både lægeundersøgelser og arbejdsprøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2018, 17:32   #17
smerte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
smerte er ny på vejen
Min sagsbehandler er gået til et "højere sted", og vendte tilbage med at de måtte erkende at der var fejl i deres pjece.

Jeg er den eneste der har påtalt det og de har aldrig set det før.

De ved ikke om de kan rette det og hvis ja i givet fald hvornår.

Jeg har nu fået på skrift, at jeg har søgt på det foreliggende grundlag
Og med store spærrede bogstaver:


Kommunen bekræfter at behandling af din sag efter Pensionslovens §17, stk. 2. vil ikke indebære ” yderligere lægefaglig udredning og deltagelse i nye lægeundersøgelser, praktik og faktisk arbejde iværksat af jobcentret”.




Tak for, alle jeres gode svar. Jeg ser mit spørgsmål som lukket nu.
smerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2018, 17:42   #18
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
sikken god nyhed, og viser bare at man skal være vågen i sin egen sag, og ikke bare acceptere alt hvad de kommer med.

held og lykke med ansøgningen og fremover.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2018, 17:49   #19
smerte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
smerte er ny på vejen
Tusinde tak.
Det har kostet på energi kontoen alle de her opringninger fra hende i går ( og at jeg hver gang hun har ringet - skrev til hende og bedte hende om et skiftligt svar ).
Min sag bliver sendt direkte til pensionsnævnet, så må vi se hvad der sker.
smerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2018, 21:12   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk at du skal tilbydes at møde med dem der skal afgøre din sag...altså pensionsnævnet....

Dette møde bør du tage...for det er din sidste chance for at prøve at argumentere for hvorfor du mener du skal have en førtidspension....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension