K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2008, 20:15   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
I forbindelse med revurdering og opfølgning på ledige fleksjobbere - i kampagnen Ny chance til alle - SKAL kommunerne vurdere, om de ledige skal have pension eller ej.

Som du beskriver det, så er det OPLAGT, hvis kommunen nu tager stilling til, OM du bør have pension eller ej. Altså bør kommunen KLART beskrive i din ressourceprofil, at den har vurderet, OM du bør få pension og hvis ikke, så dokumentere hvorfor ikke.

Men... kommunen vil jo gerne spare på pensionerne, så det gør kommunen måske ikke.

Mit eksempel med håndværkeren var ment som en kommentar til, hvorfor opfølgningen foregår, som den gør... altså sådan mere generelt. Det var ikke en kommentar til din sag.

Sagerne er jo så forskellige, men det må være, for at tvinge sagsbehandlerne til at tænke i job og IKKE i pension... eller ressourcer frem for begrænsninger.

Men jeg synes da, det må være helt oplagt, at din kommune ser på, hvordan de kan UNDGÅ en forværring af dit helbred... og jeg synes da også, du skal sørge for at kontakte din læge og holde en tæt kontakt med din læge fremover, så du har ham med som støtte, så du ikke får det værre af en evt. arbejdsprøvning.
Din læge kan måske også fraråde arbejdsprøvning, hvis du ikke kan klare det uden at få det værre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2008, 20:28   #22
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej Zuza.

Min sagbehandler nævnte selv lidt med pension, hun sagde noget om at hvis lægepapirene tale for en pension, så skal jeg måske nok ikke i arbejdsprøvning.

Jeg har kun været hos min psykiater 2 gange, og har fået medicin fra ham af mod depression. Jeg kan ikke sige det på nuværende tidspunkt, men jeg tror og håber at jeg har ham bag mig. Jeg har talt med ham om pension, men ikke hørt hans mening omkring det. Jeg fortalte ham at jeg skulle på kommunen, han sagde at de bare kunne henvende sig, så skulle han nok skrive en udtalelse.

Min egen læge ved jeg at ham har jeg heldigvis bag mig det er meget trykt for mig at vide det. For jeg har forstået på andre indlæg herinde, at det er bestemt en god ting at have.

MVH

Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2008, 13:34   #23
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Lenep

Hej Lene

Ja det er en svær situation at stå i, jeg føler med dig
Godt at du har både læge, psykriater og ikke mindst fagforening, med dig på vejen.
M.h.t. din ressourseprofil, skal der også stå ALT hvad du har indberette om til kommunen. Samtidig er det meget vigtig at hver gang der sker noget nyt at informere alle de som har med din sag at gøre. Uanset om det er stort eller småt. Husk at skrive det ned, da det kan være svært at huske, når du står som du gør.
Du kan forlange at få din profil, tilsendt af kommunen før du skal til samtale, så du kan nå at gennemlæse den og evt. stille spørgsmål til den

Kærlige tanker til dig fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2008, 17:10   #24
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej bmdc.

Tak for dine søde ord til mig, du får lige et stort kram tilbage

Ja det er en noget af en jungle det at være i systemet. Man skal godt nok huske på meget synes jeg

Du skriver at have fagforeningen med, jeg har ikke kontaktet HK endnu. Men det kan jeg forstå at det ville være bedst?? Jeg har ikke været i fagforening før, at jeg blev godkendt til fleksjob, så jeg ved ikke lige hvordan man skal forholde sig. Men så vil jeg gå i gang med at skrive et brev til dem.

Jeg tror at jeg vil gøre det som du siger, med at få min ressourceprofil til sendt inden at min sagsbehandler går på barsel. For så kan jeg se om hun har opdateret den, inden at jeg bliver sendt videre til en ny sagsbehandler.

Hvor er det godt at i her til at hjælpe mig igennem junglen med kommunen

MVH

Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2008, 20:40   #25
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Thumbs up Hej Lene

Hej Lene.

Du kan få råd og vejledningen hos din fagforenigen, uanset hvor lang tid du har været medlem, det er jo en af disse ting du også betaler for, i dit kontingent
Jeg har fået rigtig megen støtte af (FOA) de har været med til samtaler både først og sidst. I min sag, sagde de hvis ikke det går igennem, så anker vi den.
Ja der er mange tråde vi kan trække i men vi skal lige vide det først
Så gå du igang med at ringe eller skrive, til de, som du har din tillid til.

Det giver en tryghed, at vide hvordan morgen dagen står.

fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg som sygemeldt henry0401 Din historie 5 15-07-2013 14:01
sygemeldt !!!!! Jef Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 26-04-2013 16:05
Sygemeldt på KH?? samp Spørgsmål ang fleksjob 13 11-01-2012 00:24
Sygemeldt Tullee Alt det andet 8 10-12-2010 22:38
sygemeldt ann Spørgsmål ang fleksjob 4 15-03-2006 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension