K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2009, 16:33   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej giver med ene hånd og tager med den anden.

men det er da bedre end ingen ting.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 16:40   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anetta Se meddelelser
OK,er da en god nyhed,at vi på de nye FP regler også er med i penge puljen,fra næste år,de hjælper godt til medicin hos mig det er helt sikkert,jeg ved ej hvad jeg får i konfekt skålen endnu efter skat,men jeg ser...

helene,fik du besked pr. brev om flere penge til en FP,eller har du tjekket på SKAT ? jeg bor alene,så det beløb som du her skriver,gælder også mig
Nej jeg har tallene direkte fra hestes mund. Og jo, er du førtidspensionist på de nye regler, gælder beløbet også for dig.

Om du så får 700 kr ud af det ligesom mig er ikk sikkert, da vi nok ikke har ens fradrag, skatteprocent mm.

Men jeg er ganske godt tilfreds set i lyset af, at jeg havde forventet en 100 kronseddel MAX.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 18:09   #13
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
tak helene for dit svar,"lige fra hestens mund" ,ang. mere i muleposen,men så har vi da til lidt mere hestemad,i køkkenskabet

ja,jeg er også på FP,efter de nye regler,så jeg ser hvor meget der lander på min konto,lidt har også ret,selvom vi måske får mere FP,end efter den gamle lovgivning,så spiser de penge sig op i medicin,licens mm.så der skal spares alligevel

helle smidt, jeg ved godt det er et gitar system i danmark,så vi får ikke meget ud af de stigninger,da udgifter mm. stiger hele tiden,hvad jeg snart synes er nået over mere, end den grænse,som vores penge rækker til

hvornår får vi en afgift på,at måtte trække vejret,ja,jeg spørg bare !!!

Sidst redigeret af anetta; 21-11-2009 kl. 18:14.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 18:59   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anetta Se meddelelser
hvornår får vi en afgift på,at måtte trække vejret,ja,jeg spørg bare !!!
Mon ikke vi på en eller anden måde hører ind under drivhusgasser eller noget i den stil. Jeg gør i hvertfald, for jeg har ædt brunkål i to dage!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 12:05   #15
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
ha ha,helene,ja,mon så ikke også alle køerne,skulle betale en afgift ,de "GASSER" da gevaldigt,men bortset fra det er brunkål en uhm spise,som jeg også kunne finde på,at trylle frem i gryden,men tror ikke mange,kender den spise efterhånden

jeg har tjekket min forskudsopgørelse 2010 på SKAT også,jeg have både kontanthjælp og FP på,så der måtte jeg ind og nul stille kontanthjælp,men jeg får ca. det samme beløb mere,som dig efter skat til næste år,de går nok til alle de mer' adgifter, vi får smidt i hovedet hele tiden
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 12:26   #16
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Satser for gifte/samlevende førtidspensionister

Det er ikke korrekt, at der ikke findes faste satser for gifte/samlevende for førtidspenisonister efter de nye regler.

§ 49, stk. 1, nr. 8 i lov om social pension oplyser om både faste satser for enlige og for gifte/samlevende førtidspensionister.

§ 49 i lov om social pension oplyser også om fradragsbeløb for pensionister, der er gift eller samlevende med en person, der ikke modtager pension, og for pensionister, der er gift eller samlevende med en person, der modtager pension.

Indtægtsreguerlingen for førtidspensionister skal foretages efter kap. 4a i lov om social pension.

Samme fremgangsmåde gælder for førtidspensionister efter de gamle regler, jf. § 48 og kap. 4 i lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 12:43   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jojo, det ved vi godt brøkpensionist! Men det er lidt svært at sidde og udregne for andre, da man jo ikke ved hvad modparten tjener, om denne er førtidspensionist, er i arbejde, modtager andre pensioner mm. Det var mere dét der var pointen.

Den nye sats for gift-samlevende er 13.842 kr. Men 'jeg' kan feks ikke svare Buster på hvad hun får udbatalt....det kommer jo an på så meget.


Sidst redigeret af Ninja; 22-11-2009 kl. 12:46.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 12:54   #18
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Mine beregninger siger 711 kr. efter skat. Så gætter jeg på, at min boligstøtte falder med 100 (med mindre den også bliver reguleret) og ekstra afgifter 300 kr. Så er der 311 kr. tilbage. Det vil jeg glæde mig over og prøve at lade være med at tænke på, hvor meget ekstra de rige har fået.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 12:57   #19
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Jeg har regnet efter og jeg får ca. 1.ooo kr mere til næste år. De ekstra penge skyldes en skattegæld, som jeg er færdig med at betale.

Det er mange penge, sådan lige at få. Håber bare mine udregninger er rigtige..
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 13:00   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja Martin, der er næsten ikke andet for....

Men man bliver jo unægteligt lidt nervøs med så 'stor' en stigning og kan godt grue lidt for 2010's nye afgifter. Regeringen giver som bekendt ikke noget, uden at få mindst det dobbelte igen.

Havde stigningen ligget på 100 kr, så vidste man ligesom hvor man stod. Eller lå!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra gammel førtidspensions ordning til ny førtidspensions ordning Webmaster Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 12-02-2013 15:46
Førtidspensions indflydelse på SU Danielsan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-03-2010 23:23
førtidspensions formue kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 08-03-2010 17:49
Førtidspensions ansøgningen ! Havedammen Dit og Dat 6 28-11-2009 18:42
Førtidspensions regler???? Færselsuheld Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 13-10-2009 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension