K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2009, 00:37   #1
fønix
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
fønix er ny på vejen
match gruppe 5

hej med jer alle

jeg er 32 år og er blevet visiteret til machgruppe 5

er der nogen der ved hvad det præcist betyder,jeg er pt igang
at søge førtidspension.

alt vel.
fønix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 00:45   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
hejsa og velkommen til.

Det betyder, at du aktuelt ingen arbejdsevne har, og at du ikke skal aktiveres osv. pga. barrierer i forhold til arbejdsmarkedet.

Så det stemmer fint overens med pensionsansøgning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 10:00   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
hejsa og velkommen til.

Det betyder, at du aktuelt ingen arbejdsevne har, og at du ikke skal aktiveres osv. pga. barrierer i forhold til arbejdsmarkedet.

Så det stemmer fint overens med pensionsansøgning.

Men det betyder reelt set også, at vedkommende stadig har stor chance for at blive smidt i aktivering 10 timer om ugen, hvis kommunen vil have refusion på 65% for dig i stedet for de 35% de ellers ville få hvis vedkommende er passiv (læs: syg).

Ved godt det ikke er positiv feedback på indlæget, men synes det er vigtigt, at oplægets indehaver er klar over dette, for selv om kommunen KAN vælge at lade vedkommende gå passiv pga. sygdom, så er det nok de færreste der gør det ud fra en social-fagligt vurdering... de fleste kommuner aktiverer til gengæld pr. automatik, og yder først social-faglig vurdering når der bliver klaget.

Så min indskydelse til oplægets indehaver er:

Hvis du bliver aktiveret, og du føler at det gør dit helbred værre, så KLAG OVER DET! Og bed ALTID i dette tilfælde om, at det er læge/psykolog/psykiater der vurderer... husk at kommunens lægekonsulent IKKE må vurdere i disse ting...

Ikke for at male fanden på væggen, men bare for at du ved hvad det KAN indebære at være i Match 5.
  Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 10:08   #4
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hejsa jeg vil lige spørge om hvordan man finder ud af hvilken match man er på

skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 10:16   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af skattepige Se meddelelser
hejsa jeg vil lige spørge om hvordan man finder ud af hvilken match man er på

skattepige
Du beder din sagsbehandler om at få tilsendt oplysningen, eller måske hele din akt (fuld agtindsigt), hvis du skulle have lyst at læse alt hvad de har stående på dig.

Sagsbehandleren har notatpligt, og SKAL udlevere oplysningen til dig... nægter han/hun, så klag over det.

Mine match står indført i min "dialogguide" som Næstved Kommune udarbejder... her står der i punktform ALT hvad der bliver talt om og aftalt i korte træk, og her er der så også Match indført.

Man bliver (i Næstved i hvert fald) match'et hver tredje måned når man er til opfølgningssamtale... man kan ikke klage over matchningen, da det er sagsbehandlerens vurdering.

Sidst redigeret af Razmo; 05-03-2009 kl. 10:19.
  Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 00:13   #6
fønix
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
fønix er ny på vejen
super tak for svarene

men man er egentligt ikke kommet meget videre

om jeg var i gruppe 4 eller 5.
fønix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 09:21   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af fønix Se meddelelser
super tak for svarene

men man er egentligt ikke kommet meget videre

om jeg var i gruppe 4 eller 5.
Altså, hvis du kigger på lovgivningen... forskellen på Match 4 og 5, så ER der en forskel... eller der BURDE være det, for i Match 5 ER der ingen arbejdsmarkedsrelaterede match... du passer simpelthen ikke ind på arbejdsmarkedet med den "mærkning"... dem i 4'eren har meget lav grad af match.

Men som jeg opfatter måden kommunerne behandler de to grupper på, så bliver de behandlet ens aligevel... du kan få en FP på både Match 4 og 5... ja nogle har enda fået på en Match 3.

I sidste ende handler det om hvad der står i dine papirer, og hvilken dokumentation du har... de kigger som sagt kun på resourcer, og ikke på sygdommen aligevel, så i teorien er det lige gyldigt hvor syg du er... så længe du har resourcer, og din sygdom ikke umuliggør at du bruger dem... så får man ikke en FP.
  Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 15:50   #8
hejhej
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
hejhej er ny på vejen
førtidspension

hej!

jeg har søgt førtidspension, og ringede idag til taskforce. De siger ,at jeg er trin 6. hvad betyder det?

ps: tak for en rigtig god hjemmeside. den har trøstet mig mange gange.
hejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 23:31   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Razmo.
Det er stadig AKTUEL vurdering, dvs at der er mulighed for forbedring.
Disse match formulering, er lavet om, i forhold til tidligere.
Så længe du er under match, er man indplaceret til at vende tilbage til ordinært job 37timer.
Elleres skal man indplaceres andre steder i LAB §2. Og der bruges IKKE match grupper.
VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 06-03-2009 kl. 23:33.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 23:41   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Razmo.
Det er stadig AKTUEL vurdering, dvs at der er mulighed for forbedring.
Disse match formulering, er lavet om, i forhold til tidligere.
Så længe du er under match, er man indplaceret til at vende tilbage til ordinært job 37timer.
Elleres skal man indplaceres andre steder i LAB §2. Og der bruges IKKE match grupper.
VH Popiae
Ja det ved jeg godt... det er en løbende vurdering... måske fremgik det ikk ehelt af mine indlæg... men derfor er man aligevel stadigvæk ude for at kunne blive sat til "tilbud" selv om man reelt ikke er blevet afklaret for om man kan tåle det.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Match gruppe 3, ydelse KH 2014 n0rgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 39 05-10-2013 18:05
ændring af Match gruppe søsser98 At søge førtidspension 11 09-02-2013 22:14
? ang. ny Match gruppe.Hvor skal vi placers ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 5 15-09-2010 11:37
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02
Match gruppe 4 sara Alt det andet 2 07-11-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension