K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2009, 01:59   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Thelma altså jeg ved godt at jeg skrev at du evt lige kunne skrive og linke til et par ting omkring ressourceprofil hvis det var at det var dig magtpåliggende men helt ærligt så ville jeg hvis det var mig (men det er det jo så ikke he he ) lade 2 og 5 være lige skrive den under og så afsted med den ...

Hvis det så er at du ikke får medhold så kan du bruge det at den er ulovlig i en anke og får du fleksjob ja så er det jo bare fedt ...

Kan vi ikke kalde det en fordelsregle for os ,,, det er jo kommunen der gør noget ulovligt og ikke dig og det er ikke din opgave at sørge for at de gør det rigtigt...

Jeg kan godt følge dig , for herrens mange år siden (det er vel 6 år siden ) var jeg visiteret til fleks det samme var min kæreste , vi boede sammen og var begge på kontanthjælp og en dag dumpede der et brev ind af døren om at vi nu ramte loftet og derfor ville miste 2500 kr om måneden .. stor var undren og stor var panikken og vi satte himmel og jord i bevægelse , CHF skrev til os at han da mente det var helt ok at flekser også skulle rammes af loftet , for vi skulle da også have økonomisk incitament ..

SF gik ind i sagen og gjorde virkelig meget for os , sagsbehandlerne på vores kommune vendte hvert et blad for at se om der var en måde man kunne få os ud af det på ( ellers ville vi ikke have mad på bordet til os og vores børn ) og de var mildest talt totalt blanke på vores kommune over at det nye loft også ramte os ...

Så en dag fik vi et brev fra kommunen om at vi nu ikke var på kontanthjælp mere men på særlig ydelse 74i men ikke desmindre gjorde det at vi fik vores kontanthjælp uden at blive ramt af loftet Politikkerne fra SF ringede så og sagde at nu havde han arrangeret et interview med div medier for os og på den måde kunne vi så komme ud med det der foregik for flekser på kontanthjælp, vi fortalte hvad kommunen havde gjort og han mente så ikke at det var helt rigtigt at man kunne klare den på den måde, og oplyste os om at vi risikerede hvis ikke vi kunne være på 74i at miste den i det øjeblik vi stod frem i pressen , han kunne godt forstå at vi ville hjælpe andre men som han sagde ...

Det kan være et spørgsmål om mad på bordet til jer og børn eller ret for alle flekser ... vi valgte IKKE at stå frem...

For viste det sig ikke at være lovligt ja så kom vi frem med vores synspunkter men vi ville have svært ved at give ungerne mad...

Lidt af det samme dilemma du står i ikke ? du vil gerne have at tingene går rigtigt til , men samtidig skal man altså tænke på sig selv først ,,, så derfor hvis jeg var dig så skrev jeg under og sendte den af sted og krydsede fingere for det fleksjob .. det er kommunens opgave at kende loven og sørge for at tingene går rigtigt til og ikke din ...
  Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 11:56   #22
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hejsa allesammen..

Nu har jeg været til møde hos Contra, og det var lidt anderledes en jeg troede, og jeg var vist ikke den eneste, da der var flere der mildest talt sad og brokkede sig og svinede underviserne til.

Det startede med morgenbuffet

Hvor vi derefter blev sat ind i et lokale (5 mennesker) hvor vi skulle kigge på en overhead og gemmengå nogle papire (resourseprofilen) som vi skulle udfylde selv.
Når vi så havde udfyldt dem, skulle underviseren lige se dem, og kopiere papirene, og så fik vi et farvel med besked på at vi ville blive kaldt ind til endnu et møde, altså alene med en sagsbehandler fra Contra.

Er det normal rutine? Har i også prøvet det?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 13:00   #23
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Du godeste, Gigipi, hvor er det dog respektløst, som du og dine 'medkursister' er/bliver behandlet

Jeg kan godt forstå at du og dine 'medkursister' protesterede, for der er nok nogle af dem, der ikke er inde i lovgivningen; men kan mærke indvendigt at der er et eller andet der slet ikke stemmer og at du/de bliver behandlet som kvæg

Citat: "Og så skulle underviserne lige se dem og kopiere papirene" .... Jeres personlige oplysninger!!!!!!!!

Var morgenbufèen for at få ulovlighederne til at glide ned ?

Nej, jeg havde naturligvis ikke gjort det; men trangen til at smide deres morgenbufè lige i hovedet på dem ville have været næsten uimodståelig

Nej, jeg har ikke været ude for det samme, og ville også klage, hvis jeg var jer, for kommunen har altså et forklaringsproblem hèr

Altså, når kommunen har ønsket lægelige oplysninger til behandling af min sygedagpengesag, har de i hvert enkelt tilfælde måttet indhendte min tilladelse, og har således ikke lov til, uden min tilladelse, at videregive disse oplysninger til tredje mand, hvad jeg naturligvis ALDRIG ville tillade!!! jfr. Lov nr. 429 som omhandler behandling af personoplysninger.

De venligste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 22-01-2009 kl. 14:10.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 17:46   #24
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jaa, vi var lidt frustreret over den måde mødet skulle foregå på, flere af os havde jo taget personlige papire med, fordi vi regnede med at vi skulle til enkeltmands samtale, og så skulle vi sidde der i en lille rundkreds og lave vores resourseprofil, i form af vores personlige papire.

En af "kursisterne" sagde også at han blev nødt til at snakke med hans sagsbehandler om det her, for det kunne ikke være rigtigt, at han skulle sidde iblandt 5 andre og oplyse hans personlige oplysninger.
Og på en måde skal man jo ikke give Contra skylden, de er jo bare blevet ansat til at gøre Københavns kommune's arbejde, så tror mere det er dem man skal skælde ud.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 20:11   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til orientering her i Gigipi`s tråd ringede jeg personligt til Contra for at kradse lidt i overfladen. ( Gigipi blev selvfølgelig ikke nævnt )

Jeg oplyste at jeg havde en mandlig ven, med store rygproblemer som havde bedt om min hjælp, da han ikke kunne overskue sin situation.

Jeg spurgte ind til lovligheden i at en RP kunne udliciteres til privat aktør. Henviste til tidligere afgørelser ( 2004 og frem samt div avisartikler) fra Ankestyrelsen.

Contra oplyste til mig at de overhovedet ikke kendte til nogen afgørelser men fremhævede tydeligt at de ikke traf nogen afgørelse. De kendte ikke til noget som helst. Alen dette tyder på at dette er en rendyrke forretning og intet andet.
Contra indsamlede kun kendsgerninger og overlod afgørelsen til kommunen.
Men da jeg henviste til tidligere afgørelser var svaret at min ven jo bare kunne nægte at møde op hos Contra.

Hertil spurgte jeg vedkommende om hvilket resultat der så ville komme ud af det. Det kunne der selvfølgelig ikke svares på. Hertil kunne jeg oplyse at så ville alle kasser blive smækket i.

Men spørgsmålet er om det er lovligt eller ej!

Om loven bliver tilrettet i nærmeste tid!

Om private har samme tavshedsansvar som en offentlig ansat!


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 20:31   #26
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
MÅLØS

Hej Gigipi.

Jeg er da måløs over , at høre den måde Contra laver resourceprofiler på, hold da Op.
Det er da totalt nedværdigende over for deres kursister at skulle sidde og fortælle, deres 'privatliv* i en gruppe til vildt fremmede mennesker.
Jeg fik ikke lavet min Rp, hos Contra, selvom jeg var tilknyttet dem 7 mdr, jeg blev jaget rundt til andre private aktører, en ved navn JOP OG PLAN, se min tråd, ang, tilblivelsen af den.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=6600

Som jeg skrev i går endte det med en rigtig god RP, ( jeg kan love dig for jeg har været obs på den, og selv kommet med meget i den, Contra havde lavet en god afslutningsrapport på min arb, prøvning, den endte med at blive til min fordel, men jeg har måtte meget igennem med dem, jeg har haft klaget over dem undervejs, da jeg var i arb, prøvning, skrevet om det her på K10,
eftewr min mening er det en stor pengemaskine, som de tjener på alle de kursister og arb, prøvninger som de laver opfølgning på, og skriver progressions rapporter tilbage til den kommunale sagsbehandler.
hvis jeg ikke havde brokket mig til min kommunale sagsbehandler , havde jeg aldrig mødt hende, Contra stod for alt, jeg fik ingen svar når jeg spurgte i min arb, prøvning, ang lovgivning, det er min erfaring at de ikke ved /eller tør udtale sig ang lovstof, sådan som min kommunale sagsbehandler i jobcenter.
Men jeg er så endt op i går med en RP, som jeg er tilfreds med, og har skrevet mine kommentarer i , og afleveret den i dag i jobcenter, ang, alt det ulovlige ang, de RP, kan jeg ikke formulere mig skriftligt, til dem på dette område, så jeg har underskrevet, og ikke skrevet noget om ulovligheden, jeg sad i går og ville lave noget på skrift sammen med min profil, men jeg er usikkerpå at skrive detjeg vil gøre min del for at hjælpe hvis jeg ka på dette område, da jeg stadigvæk mener det er ulovligt . thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 20:41   #27
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hmm .. burde jeg gøre et eller andet? For hvor seriøst bliver man egentlig taget når man bliver sendt hen til sådanne slags møder?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 20:44   #28
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Fed bussines.

Hej Men spørgsmålet er om det er lovligt eller ej!

Om loven bliver tilrettet i nærmeste tid!

Om private har samme tavshedsansvar som en offentlig ansat! ( Citat fra Peter.)Phhmw.

Helt enig, Peter du har kun talt med dem i tlf, og allerede havde du indtryg af en stor forretning, lige mine ord, så ikke dit indlæg,

Hi hi jeg har haft kendskab til dem i 7 mdr, på Københavns dyreste adresse på Vesterbro--midt i byen, flotte lokaler, det ser ud til at være en god forretnig at være bindeled for kommunen til alle os borgere, der af den ene eller anden grund er blevet ramt af sygdom.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 20:52   #29
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Gigipi.

så også først dit indlæg nu---

Jeg ville kontakte min kommunale sagsbehandler, fortælle om min usikkerhed og alt det du lige har skrevet her, ved ikke om det hjælper, men prøv at , gøre dit hvis du har mod på det, jeg blev jo kostet rundt, egentligt havde Nyrupsgade jobcenter sendt mig en mødetid til at vi skulle lave min rp, i , men de lavde det om 2 gange undervejs, grundet stort arbejdspres, ja det tror da pokker, som det kører .
hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 23:45   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gigipi' jeg var også mildest talt målløs da jeg læste det dog vil jeg ikke sige at jeg var forbavset, jeg har som Peter også brugt dit indlæg i dag til en mail (http://www.k10.dk/showthread.php?t=6980&page=6) prøv lige at læs den tråd og se at CHF så sent som for et par dage siden konkluderede at det var ulovligt (men arbejder på at gøre det lovligt ) hvis jeg var dig så ville jeg bestemt klage over det ...

Jeg ville gå så vidt som til at klage over det ved borgmester , sagsbehandler, kommunalbestyrelse , Christian chr Nielsen (ham der stiller spørgsmål i den anden tråd til CHF ) og til CHF selv ...

og som jeg skriver i den anden tråd så syntes jeg at ALLE som en der har fået lavet en ulovlig ressourceprofil skulle skrive til CHF og til deres kommuner og gerne til Christian chr Nielsen også , det skal sq da ikke hedde sig at Svendborg var en svipser når vi alle ved at det er mere reglen end undtagelsen at man laver de profiler ved private aktøre ...

Vi er nød til at klage og forlange at de tager den ressourceprofil alvorligt for vi skal åbenbart nu udliciteres som kvæg til div private aktøre og hvor mange skal vi så igennem der og hvor mange skal sidde og pille i vores privat liv fordi man er syg så er man åbenbart ikke indehaver af retssikkerheden n mere .. jeg kunne mig og det er altså ikke noget jeg siger tit...

så find dig IKKE i det .. og Peter godt initiativ
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
CC og sidste omgang, sendt i tv 2 torsdag aften. Indiansummer Politik og Samfund 1 06-09-2013 13:49
Kommunen glemte opdatering af resourseprofil ka'det'passe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 26-06-2012 23:14
Gigtforedrag på DR2, Danskernes Akademi på torsdag den 1. december susa71 Alt det andet 0 30-11-2011 09:51
Sygedagpengestop og manglende resourseprofil pippi20 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-11-2011 21:52
så har jeg fået lavet sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2008 12:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension