K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2009, 23:39   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr den samme besked har jeg også fået af private aktøre ,men der var lige et lille spagt */tror vi * bagefter og de kunne da heller ikke henvise til loven om hvor det stod

Zuza ja den glæder jeg mig til at se og selvfølgelig skal det laves om så de kan udlicitere det , for ellers er der jo en masse sager der er bund ulovlige og det går jo ikke
  Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 23:42   #12
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Følger med stor spænding hvad der sker.

Hej , Jeg kan give dig ret Heidien,at jeg også afventer svar på det lovmæssige og mener som dig at det er sagsbehandlers opgave at udarbejde ressourceprofil.

Jeg er et helt frisk ex, på en ulovlig , mener jeg rp, jeg har været tilknyttet Contra --se min link ang, http://www.k10.dk/showthread.php?t=7133 udarbejdelsen af min rp, hvordan jeg blev kostet rund til en anden udulig privat aktør nemlig JOP og Plan som jeg ved gud ikke anede hvem var jeg har i dag modtaget den med posten, fra jobcenter Nyrupsgade KBH.


Det er JOB og Plan ( Privat aktør)der har lavet hele min RP, der er dog vedhæftet læge erklæringer og psyk, udtalelser på mig og min afsluttende arbejdsprøvning udtalelse fra Job center.
Helenekr, Privat aktør har lavet hele min profil, mine egen kommentarer står jeg selv for.----jeg kan ikke underskrive den har jeg lige besluttet mig, da jeg mener den er ulovlig, det er så personfølsomme oplysninger omkring mig , at jeg faktisk væmmes ved at to uafhængigt private aktører den ene mere pengegrisk end den anden, har alle de fortrolige personfølsomme oplysninger.
Jeg skal sige at alt i RP, taler til min fordel om min arb, evne at jeg ikke kan bestride et ordinært arb, og divere skånehensyn og fanden og hans pumpestok, og der må derfor anbefales flex osv... Det hedder sig at de kun laver det grove arb, de private aktører, men det er en lodret løgn, det er jeg dagens ex, på.
jeg sidder selv og er så meget i tvivl hvad jeg skal lige nu, med den RP; Nyrupsgade har bedt om mine evt, kommentarer indtil den 29-01 har jeg i partshøring,
hilsen thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 00:01   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Thelma hvis det hele taler for din sag kunne det så ikke betale sig for dig at skrive den under vedlagt et brev (med evt link ) hvor du gør opmærksom på at du mener at det passer hvad der står i den, men at du stiller dig uforstående over at den ikke er skrevet som loven foreskriver, så har du gjort dit...

Det ville være synd hvis din sag trak endnu længere ud
  Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 00:10   #14
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jamen, for søren, Thelma, selvfølgelig skal du da skrive dine kommentarer til ressourceprofilen, og se at få din flexbevilling i hus.

Du har været igennem mere end rigeligt !!!!!

Så kan du evt. gøre som Hejdien foreslår, for så har du da gjort noget for at give dit besyv med, at det er ulovligt at lade andre end sagbehandlerne i forvaltningerne ligge og rode i ens private forhold, hvad jeg da synes er slemt nok, bare fordi man er syg.

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 00:21   #15
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej

Hej Hyanna og heidien, hold da fast i er hurtige sat lige og skrev i en anden tråd anden sygdom under reva, jov rare medlemmer , jeg har skrevet mine kommentarer og vil skrive noget ved siden af med den lovgivning, det er nemlig en profil der taler min flexjob sag virkelig godt, alt er beskrevet i den profil, meget rigtigt som jeg har det og hvad jeg kan. så jeg under skriver med mine kommentarer og vedlægger noget som jeg formuler nu, om det lovmæssige
hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 00:36   #16
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
En undskyldning

Gipipi--undskyld at jeg sådan *stjal* din tråd lidt, mhs, til private aktører.

Jeg har under min arb, prøvning været tilknyttet contra og været kostet lidt rundt for at den RP, blev lavet, den er yderst velformuleret og godt lavet, det var lovligheden jeg blandede mig lidt i , da vi har det oppe her på forummet hele tiden , med de RP, ----så du skal ikke være bange for om de kan, hvis jeg kan hjælpe med flere spørgsmål ang, privat aktør er du velkommen at kontakte mig.
venligst thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 00:43   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
..............bare lige en støtanke, men hvad hvis det Feks er en sagsbehandler (hos de private aktører) der laver ressourceprofilen?? Er det så også ulovligt?? Eller SKAL det være den sagsbehandler man reelt er klient hos, der må varetage ens ressourceprofil??

En ressourceprofil kan jo komme i hænderne på utallige sagsbehandlere i løbet af et forløb!

Så er kodeordet så, at bare man er sagsbehandler, så må man lave den?

Det giver jo ligesom lidt mere mening. Reva/Incita, de fleste arbejdsprøvningssteder, private aktører mf har jo sagsbehandlere tilknyttet..........er det så ikke godt nok?

Hvad mener i om det?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 00:54   #18
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, Helenekr. Det er en FORVALTNINGSOPGAVE ... altså sagsbehandlerne i kommunen, der skal udarbejde ressourceprofilen, sådan som jeg forstår loven, og det skulle da også bare mangle andet, når man betænker hvor personlige de oplysninger er som fremstår i en ressourceprofil!

Hvilke andre borgere i dette land har deres personnr. , personlige oplysninger, økonomi, helbredsmæssige oplysninger m.m. til at ligge og flyde rundt forskellige steder hos private aktører m.m.?

Det er faktisk fortrolige oplysninger, som der var kommet et ramaskrig ud af i diverse medier, hvis det altså liiige handlede om andre end os der er underst i samfundspyramiden!

Kram Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 00:58   #19
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej helenekr.

På Contra privat aktør som jeg har været tilknyttet 7 mdr, arb, prøvning er de ikke udannet sagsbehandlere, (jeg tør ikke lægge hovedet på blokken om de måske har nogel ansatte i deres regi, som kommer fra kommunen, men derfor er det jo stadigvæk en privat aktør der har udført arbejdet med de RP, ikke ?
jeg følger med stor nysgerrighed om loven bliver lavet om på dette område,

jow helenekr, en rp, kommer i hænderne på utallige sagsbehandlere inden for kommunen, men er det LOVLIGT at de private aktører laver disse, ? jeg mener ikke at det er...
Jeg har idag modtaget min yderst prof, lavet af privat aktør, jeg er meget tilfreds med den, men det kunne være omvendt og jeg skulle kæmpe mod dem også og så det som jeg mener er en kommunal myndighedsopgave, håber vi snart får opklaret alt det om de RP her på k10, der hersker så meget tvivl er mit indtryk.
venlig hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 01:13   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaaaa, der hersker da uden tvivl en hel del forvirring på området, og jeg står på hoved i noter, indlæg og debatter om emnet ressourceprofil, da jeg selv skal have lavet en på et tidspunkt, og fand-kurme vil have lavet den korrekt fra start af!

Altså, hvis JEG havde en ressourceprofil som jeg var glad for og som beskrev mig og min situation fuldstændig som den ér, så ville jeg altså bare lade den være. Dog ville jeg lige spørge min sagsbehandler om den nu også er 110% lovlig/forsvarlig, og så må lorten lande på hende hvis der bliver noget....

Angående personfølsomme oplysninger og myndighedsopgaver konta private aktører, jamen så står man jo nøgen og blottet hele vejen rundt, synes bestemt ikke man bliver skånet for noget, selv om det er hos privat aktører. Og JO, man fortæller og delagtiggører jo private aktører....i ens private anliggender, og ofte er de mere med i ens sag, en ens sagsbehandler, som ligesom halter lidt bagefter fordi denne skal have udmeldninger fra aktørerene.

Jeg synes det hele kører i cirkler, og det er GODT NOK svært at finde den røde tråd, hvis der altså er nogen!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
CC og sidste omgang, sendt i tv 2 torsdag aften. Indiansummer Politik og Samfund 1 06-09-2013 13:49
Kommunen glemte opdatering af resourseprofil ka'det'passe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 26-06-2012 23:14
Gigtforedrag på DR2, Danskernes Akademi på torsdag den 1. december susa71 Alt det andet 0 30-11-2011 09:51
Sygedagpengestop og manglende resourseprofil pippi20 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-11-2011 21:52
så har jeg fået lavet sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2008 12:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension