K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2014, 14:52   #11
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Gisne, så vidt jeg kan se handler den passus om modregning i ledighedsydelsen, men det er ikke dét som trådstarter spørger om.

Trådstarter spørger til modregning i flexløns-tilskuddet, altså det tilskud kommunen giver oveni lønnen, når man er i et fleksjob. Her modregnes lønnen (som er AM-bidragspligtig indkomst) med h.h.v. 30 og 50% alt efter hvor høj lønnen er.

??
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 14:59   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, men svarede på modregning når det er privattegnede forsikringer.

Her gælder andre regler end arbejdsskadeforsikringer ihenhold til arbejdssikringsloven.

De privattegnede modregnes i de offentlige tilskud - enten efter fleksløntilskudsreglerne eller ved ressourceforløb med 100%. Reglerne for hvad der modregnes for er ens uanset om man modtager ledighedsydelse eller flekstilskud.

Har lige selv været igennem møllen og jeg blev ikke modregnet i den løbende erstatning pga. Arbejdsskaden, men mit pensionsselskab hvor jeg også havde en forsikring, udbetaler først løbende nu jeg er pensioneret, netop på grund af ellers ville deres udbetaling bare blive modregnet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 15:09   #13
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Fleksløntilskud

§ 70 f. Kommunen udbetaler fleksløntilskud til personer i fleksjob. Tilskuddet kan højst udgøre et beløb, der svarer til 98 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. Kommunen udbetaler fleksløntilskuddet efter stk. 2-5 månedsvis bagud.

Stk. 2. Fleksløntilskuddet nedsættes med 30 pct. dels af lønindtægten i fleksjobbet, dels af anden lønindtægt, indtil den samlede lønindtægt pr. måned udgør 13.000 kr. (2012-niveau), og herefter med 55 pct. Ved lønindtægt forstås A-indkomst, hvoraf der skal betales arbejdsmarkedsbidrag, og det samlede bidrag til en pensionsordning, der er led i et ansættelsesforhold. Den ansatte i fleksjobbet har pligt til at oplyse kommunen om eget og arbejdsgiverens pensionsbidrag.

Dette er hvad der står i loven omkring fleksjob, jeg mener ikke det er ændret. Her står det klart, hvad der modregnes, og hvordan lønindtægt defineres.

Vil du finde det sted i lovgivningen hvor der står, at udbetaling af TAE - som ikke er AM-indkomst - medfører fradrag i fleksløntilskuddet - det vil jeg gerne se.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 15:53   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Fleksløntilskud

§ 70 f. Kommunen udbetaler fleksløntilskud til personer i fleksjob. Tilskuddet kan højst udgøre et beløb, der svarer til 98 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. Kommunen udbetaler fleksløntilskuddet efter stk. 2-5 månedsvis bagud.

Stk. 2. Fleksløntilskuddet nedsættes med 30 pct. dels af lønindtægten i fleksjobbet, dels af anden lønindtægt, indtil den samlede lønindtægt pr. måned udgør 13.000 kr. (2012-niveau), og herefter med 55 pct. Ved lønindtægt forstås A-indkomst, hvoraf der skal betales arbejdsmarkedsbidrag, og det samlede bidrag til en pensionsordning, der er led i et ansættelsesforhold. Den ansatte i fleksjobbet har pligt til at oplyse kommunen om eget og arbejdsgiverens pensionsbidrag.

Dette er hvad der står i loven omkring fleksjob, jeg mener ikke det er ændret. Her står det klart, hvad der modregnes, og hvordan lønindtægt defineres.

Vil du finde det sted i lovgivningen hvor der står, at udbetaling af TAE - som ikke er AM-indkomst - medfører fradrag i fleksløntilskuddet - det vil jeg gerne se.
Se dette link:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=158911

I teksten punkt 7.3.1 står der følgende:

Der skal ikke ske fradrag i fleksløntilskuddet for løbende udbetalinger af pensioner fx fra en pensionsopsparing fra en gruppelivsordning/-forsikring.

Der skal heller ikke ske fradrag for erstatninger eller en pension, der fx udbetales som følge af tab af erhvervs-/arbejdsevne, og som er led i et tidligere ansættelsesforhold, samt den forhøjelse af pensionen, som en tjenestemand modtager som følge af arbejdsskade (tilskadekomstpension).

Der sker ikke fradrag i fleksløntilskuddet for vederlag for deltagelse i borgerligt ombud.

Det står specifikt at der ikke modregnes når der sker udbetaling for tab af erhvervsevne fra en forsikring der er led i et ansættelsesforhold.. Dette må forstås sådan at hvis der udbetaling for tab af erhvervsevne fra en forsikring der er tegnet udenom et ansættelsesforhold så er der modregning.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 15:59   #15
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Lige præcis tak, dinosaur - det var det jeg ikke kunne finde ud af at præcisere.

Nemlig: Når det er tgnet udenom et ansættelsesforhold, så er der modregning
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 22:35   #16
Kaput
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2012
Indlæg: 41
Styrke: 12
Kaput er ny på vejen
Dette er en uddrag fra linket : Den fulde tekst

Bekendtgørelse om beregning af og fradrag i ledighedsydelsen samt varsling af ferie med ledighedsydelse



Indtægter, der ikke medfører fradrag i ledighedsydelse


§ 12. Der sker ikke fradrag for arbejdsfrie indtægter, herunder:

1) Kapitalpensioner og kapitalforsikringer.

2) Indtægter fra opsparings- og forsikringsordninger, herunder livrente, der er uden forbindelse med et arbejdsforhold
Kaput er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 23:31   #17
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kaput Se meddelelser
Dette er en uddrag fra linket : Den fulde tekst

Bekendtgørelse om beregning af og fradrag i ledighedsydelsen samt varsling af ferie med ledighedsydelse



Indtægter, der ikke medfører fradrag i ledighedsydelse


§ 12. Der sker ikke fradrag for arbejdsfrie indtægter, herunder:

1) Kapitalpensioner og kapitalforsikringer.

2) Indtægter fra opsparings- og forsikringsordninger, herunder livrente, der er uden forbindelse med et arbejdsforhold
Trådstarter spørger til modregning i flexløntilskud

Du svarer på modregning i ledighedsydelse

Jeg er dog næsten sikker på at reglerne er de samme både ved ledighedsydelse og flexløntilskud, men det er vigtigt at det er de rette link der henvises til.

Trådstarter har en privat forsikring for tab af erhvervsevne

Det du fremhæver er løbende pensionsudbetaling det er noget helt andet. Løbende pensionsudbetaling er en ydelse man kan få ved en bestemt alder, den er ikke betinget af at man har mistet erhvervsevnen.

Der er mange begreber at forholde sig til, så det er om at holde tungen lige i munden.

Iflg. mit tidligere indlæg fremgår det ikke at man slipper for modregning i forsikring for tab af erhvervsevne når denne er privat tegnet.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2014, 08:56   #18
Kaput
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2012
Indlæg: 41
Styrke: 12
Kaput er ny på vejen
OK - Jeg forsøger også selv at holde styr på min fremtidige økonomi og er mildest talt skrupforvirret.

Jeg har også 2 privattegnet TAE forsikringer, og jeg har udsigt til et minifleksjob. Jeg har overhovedet INGEN ide om hvordan min fremtidige økonomi bare nogenlunde kunne se ud ???

I hvilken situation ville jeg så have fordel af dem ?
Er det kun i det tidsrum hvor jeg var berettiget til sygedagpenge ?

UNDSKYLD - jeg skriver i denne tråd !! Men min frustration er total og jeg kan ikke samle tankerne og få et svar fra kommunens side, udover at jeg fortsat skal vente og se - og at de ikke selv er inde i reglerne eller skal vente på svar fra Styrelsen ? eller er syge og måske ikke kommer tilbage eller eller eller bla bla bla.

Så beklager endnu en gang at jeg har bidraget til forvirring - var absolut ikke hensigten !!
Kaput er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2014, 12:50   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
1. Ledighedsydelse og flekslønstilskud følger samme regler for modregning.. Bortset fra at der i ledighedsydelse i sagens natur ingen modregning er for et lønloft ( fuldtidsløn).. Og at ferie med feriepenge modregnes forskelligt i en ledighedsydelse og i et flekslønstilskud..

2. Tjek om pensionen er omfattet af krav betaling af am-bidrag.. Er den det, så modregnes der.. Er den ikke, så modregnes der ikke i hverken ledighedsydelse eller i flekslønstilskud.. En TAE er normalt ikke omfattet af am-bidragspligt..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2014, 12:59   #20
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Exclamation

Tommelfinger regel:

Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser

Iflg. mit tidligere indlæg fremgår det ikke at man slipper for modregning i forsikring for tab af erhvervsevne når denne er privat tegnet.

Mvh. Susanne
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension