K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2012, 13:03   #1
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
afgørelse inden 1/1 2013

Hej

Jeg har læst et sted herinde at alle gamle sager skal være afgjort inden 31/12 2012. så det kun er "nye" sager der falder under de nye regler!!!!?????

Vil det sige at for mit vedkomne : (jeg slutter virksomhedspraktik 30/9 2012.)
at jeg kan forvente at jeg enten har en fleksbevilling eller en pension inden årets udgang????

Det ville da være ekstremt skønt hvis jeg var afklaret inden(jeg har et job ventende hvis det bliver fleks.)

Hvis i ved noget om det ,vil i så sætte et evt. link på så jeg har det "på skrift"

Tusinde tak
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 14:02   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Nielsen17

Rygterne (for det er ikke andet, og kan derfor ikke linke dig til noget) om at alle "gamle" sager skal være afgjort inden 31.12.12 er kun rygter.

Det er almen retspraksis herhjemme (endnu), at sagerne bliver bedømt på baggrund af den lov, som er gældende når der søges.

Et tænkt esk.: en SDP-modtager søger om § 17 FP, hvor datoen for indgivelse af denne ansøgning samtidig har en frist på 3 mdr. for en afgørelse. Det er denne dato, som er afgørende (overgår til Pensionsnævn inden juleferien 2012) og ikke at afgørelsen kommer f.eks. d. 12. febr. 2013.

Hvis du slutter virksomhedspraktik, som du skriver d. 30.09.12, er det væsentlig, at du sørger for at SB holder skruen i vandet ved at færdigbehandle din sag inden juleferien.

Men du kan desværre også risikere, at virksomhedspraktikken ikke findes, at være klar nok i forhold til afklaring af din arbejdsevne, hvorfor en fornyet egentlig arbejdsprøvning kan komme på tale, hvorfor du derved kan nå ind i 2013 før du har en afgørelse. Dette afhænger af hvordan din virksomhedspraktik er afstukket forud for igangsættelse, rette skånehensyn, med hvilket formål, og resultat.

Da du stadig har 1 ½ mdr. tilbage af denne virksomhedspraktik bør du derfor sørge for at dise forhold er i orden, således at der reelt kan laves en bedømmelse af din arbejdsevne, når denne er slut.

Tjek derfor disse ting ud herinde, hvad andre har gjort for at få et så retvisende arbejsprøvningsforløb, som muligt. Herunder også skrivning af dagbog under forløbet, og information undervejs til SB om, hvordan det går.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 15:34   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er absolut ikke noget du skal forvente
kommunen kan have en økonomisk grund til at give en pension inden den 1.1.2013
fordi en kommune får mindre i tilskud efter den 1.1.2013
men man skal opfylde alle krav og det vil sige alle behandlingsmuligheder udtømte og varig
samt en ubetydelig arbejdsevne. som kun er blevet mindre. så hvis du har over 6 timer om ugen. så vil jeg faktisk sige du kan glemme alt om pension

fleks har ingen økonomisk betydning for en kommune efter den 1.1.2013
heller ikke for dig, med mindre du får tildelt fleks og få et arbejde inden den 1.1.2013
der er dog den ulempe at fleks kun bliver tildelt i 5 år i første omgang efter den 1.1.2013
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 15:42   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Læs om den nye reform aftale som er linket til på forsiden i højre side.

I de sidste sider står der, at sager påbegyndt inden 1.1.2013 behandles efter gamle regler... Er sagen ikke slut inden da = gamle regler..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 16:06   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Læs om den nye reform aftale som er linket til på forsiden i højre side.

I de sidste sider står der, at sager påbegyndt inden 1.1.2013 behandles efter gamle regler... Er sagen ikke slut inden da = gamle regler..
det er godt nok en nyhed for mig
min sag er netop ved at være færdig, når min arbejdsprøvning er fordi om
14 dage. efter 3 uger en effektiv arbejdstid på 25-30 min om dagen
den bliver kun på de 5 uger
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 16:14   #6
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Og nu spørger dem om kodeord for at læse aftalen!

Men mener, at der stod, at mht. pensionssager, så skal den være kommet så langt, at sagen skal være godkendt til behandling i forhold til førtidspension (hvor der så skal træffes afgørelse inden 3 mdr.), det er ikke nok, at man f.eks. er i arbejdsprøvning eller lign.

Fandt det - der står:

Overgangsordning, førtidspension
Der indføres en overgangsordning, således at sager om førtidspension, hvor der før lovens ikrafttræden er truffet afgørelse om, at sagen er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 18 i lov om social pension, fortsat skal behandles efter reglerne fra før 1. januar 2013.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 16:27   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
her er jeg så lidt usikker
er det når sagen er kommet til pensionsnævnet og de har 3 måneder til afgørelse
eller bare at sagen er opdateret og sagen er overgået behandling efter §18
alså hvor der stadig kan indhentes flere oplysninger omkring ens heldbred eller ydeligere arbejdsprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 16:33   #8
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Som jeg læser det, skal sagen være overgået til pensionsnævnet, for der står jo, at der skal være truffet afgørelse om det. Og det bliver der vel kun, når sagen er godkendt til at ryge i pensionsnævnet til endelig afgørelse.

Men er ikke 100% sikker på det.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 17:09   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er HELT korrekt Gizmo, sagen SKAL være overgået til reglerne om førtidspension for at falde under kategorien ''gamle ordning''......også selvom afgørelsen først falder efter 2013.

Påbegyndte sager er IKKE med, medmindre de som sagt når at overgå til reglerne om førtidspension (pensionsnævn, pensionsteam, socialforvaltning) og de max 3 mdr er påbegyndt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 20:49   #10
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Oh My God, hvor er det dog bare nervepirrende! Jeg er i reva forløb nu og mangler 3 uger.. har haft en " effektiv" arbejdstid på mellem 10-25 min om dagen, med ultra skånsomme funktioner... for at komme under de gamle regler, vil det altså så sige at min sag skal være kommet igennem første nåleøje ved teamet, altså det møde de holder, for at se om den skal videre til selve pensions teamet ikk?

uhh den næste periode bliver stressende...

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Inden jeg søger fleksjob. Bender Spørgsmål ang fleksjob 5 11-04-2013 14:21
Pessimistisk SB inden teammøde Thomas1981 At søge førtidspension 11 25-10-2012 12:54
klage over sagsbehandling,inden afgørelse Teletrold Alt det andet 8 08-10-2012 22:28
FTP reform afgørelse inden valg ? S_Phoenix Politik og Samfund 5 06-01-2011 20:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension