K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2014, 09:17   #31
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg fik stoppet mine sygedagpenge, uden nogen arbejdsprøvning efter 52 uger. Fik medhold i AST vedr arbejdsprøvning, men på trods af den ikke blev iværksat da sagen blev hjemsendt, fik jeg stadig lukket for sygedagpengene, selvom jeg havde en arbejdsskadesag kørende..

Det handler om at man er "syg" i sygedagpenge regi - Kravet om uarbejdsdygtighed.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 09:35   #32
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hejsa

Før jeg mødte rehab. Teamet i starten af året, mente min sagsbehandler bestemt at vide at jeg ville blive indstillet til ressourceforløb og at jeg ville blivet trukket i ydelsen af min midlertidige erstatning fra ASK.

Men hun havde ikke ret i noget af det - MAN bliver ikke trukket i ressourceforløbsydelse af erstatning af erhvervsevne som følge af en arbejdsskade. Jeg mailede til ydelsesafdelingen og fik det på skrift.

Men kommer erstatningen fra et pensionsselskab eller privat forsikring vil den blive modregnet 100%.

P.s hun havde nu heller ikke ret med ressourceforløbet - jeg slap.

Venter nu på at ASK endelig afgør min arbejdsskadesag fra 2007

Mvh endnu en Bente :-)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 22:56   #33
Rigde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
Rigde er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Mit resourceforløb slutter til december.

Jeg har lige afsluttet en arbejdsprøvning på 8 uger,2x2t om ugen,men det er ikke gået særlig godt.

Gruer virkelig for,at de sender mig på resourceforløb igen,selvom jeg er 56år.

Jeg læser loven således,at det kun er personer under 40år,der kan tildeles flere forløb,medmindre man selv vil.

Lige nu afventer jeg rapport fra arbejdsprøvningen og bliver forhåbentlig så indkaldt til samtale,så jeg kan komme til rehabmøde igen.

Jeg har nu gået sygemeldt i 3 år.

Er der nogen,der ved noget helt sikkert om antal af resourceforløb og alder?

Vh Bente
Rigde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 01:52   #34
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det har du forstået korrekt....

Er man under 40 år ja så kan man få på hinanden følgende ressourceforløb...

Er man over 40 år ja så får man kun et...medmindre man selv er indstillet på flere...

Så de skulle gerne komme med en afklaring på din sag når du er færdig i ressourceforløbet...

Citat:
Stk. 8. Personen kan tilbydes flere på hinanden følgende ressourceforløb. Fylder personen 40 år under et ressourceforløb, fortsætter forløbet, til det er afsluttet.

Stk. 9. For personer over 40 år gælder stk. 1-7 tilsvarende. Hvis personen ønsker det, kan kommunen tilbyde mere end ét ressourceforløb.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...=146382#Kap12a

DUKH om ressourceforløb http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob

Beskæftigelsesministeriet om ressourceforløb http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 19:28   #35
Rigde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
Rigde er ny på vejen
Mange tak Webmaster.

Det er et svar,jeg kan li' at høre.

Jeg glæder mig så meget,til at blive afklaret.

Vh Bente.
Rigde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 21:23   #36
Rigde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
Rigde er ny på vejen
Jeg har netop modtaget rapporten fra min sidste arbejdsprøvning.

Min effektive arbejdstid er udregnet til 2t og 40min.

I rapporten er der skrevet med fed skrift:

Den effektive arbejdstid forudsætter,at de nødvendige skånehensyn er overholdt
i form af beliggenhed i nærheden af Bentes bopæl,få arbejdstimer om ugen,fleksible mødetider,mulighed for skiftende arbejdsstillinger,at arbejdet deles op i intervaller med mulighed for hvile mellem hvert interval og ikke fysisk belastende arbejdsopgaver i et venligt og anerkendende miljø.

Er der nogen,der har et bud på,hvordan dette ser ud i forhold til fleks contra førtidspension?
Rigde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 21:59   #37
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Ridge

Hvis det er din effektive arbejdstid, kan du være i målgruppen for fleksjob, dette siger jeg uden på nogen måde at skulle komme med bud på din sag, MEN jeg blev visiteret til fleks med en arbejdsevne på 1 time 3 gange om ugen, med MASSIVE skånebehov, og ingen udsigt til at udvikle min arbejdsevne

der er andre eksempler på, at en er blevet visiteret til fleks, ned til 40 min om ugen, fordelt på 3 dage om ugen, dette med ankestyrelsens velsignelse.

Bare for at fortælle dig hvor niveauet er sat mht. visitering til fleks.

Held og lykke med sagen
håber den falder ud til fordel for din livskvalitet.
mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 23:31   #38
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Refusions-valsen klinger! Pension skal kommunen selv betale. De andre forløb giver klækkelig statsrefusion.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 23:39   #39
Rigde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
Rigde er ny på vejen
Jeg tænker bare,at det vil blive stort set umuligt,at finde et fleksjob,hvis disse hensyn skal tilgodeses.

Men foreløbig er jeg indkaldt til møde om 14 dage med min sagsbehandler,så må vi se,hvad der videre skal ske.håber på et snarligt rehabmøde.

Vh Bente
Rigde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2014, 02:55   #40
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg havde en ligende beskrivelse i mine papirer og klinisk funktion skrev til jobcenteret at de skulle vurdere om det overhovedet var forenligt med det danske arbejdsmarked og realistisk at finde et sådan job
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension