K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2013, 00:15   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Fleksjob i ægtefælles virksomhed

Min mand har et lille firma ved siden af sit lønmodtager job. Han har arbejde til mig. 2timer pr uge. Kan han ansætte mig?

Min sagsbehandler sagde i efteråretat det kunne han og det skulle han endelige gøre. Men jeg er i tvivl om han kan når han ikke selv arbejder fuldtid i sin virksomhed?
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 00:23   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mumle_mund Se meddelelser
Min mand har et lille firma ved siden af sit lønmodtager job. Han har arbejde til mig. 2timer pr uge. Kan han ansætte mig?

Min sagsbehandler sagde i efteråretat det kunne han og det skulle han endelige gøre. Men jeg er i tvivl om han kan når han ikke selv arbejder fuldtid i sin virksomhed?

Tror ikke på det når han er lønmodtager med bijob som selvstændig... -men få da SB'eren til at lave alle papirene
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 01:40   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kunne ikke finde så meget om det, men her er lidt...

Medarbejdende ægtefælle
Som medarbejdende ægtefælle kan du ansættes som lønmodtager i fleksjob i en erhvervsvirksomhed, hvor I begge deltager i driften af den enes eller jeres begges virksomhed. Det er en betingelse, at I har indgået en lønaftale, som tillægges skattemæssigvirkning jf. kildeskattelovens § 25 A stk. 3.
Uden en sådan aftale vil en medarbejdende ægtefælle være omfattet af reglerne om fleksjob til selvstændige erhvervsdrivende.

Så er der da også lidt til sagsbehandleren.

Lyder ellers som en god ide, håber det lykkes for jer

Evt link

http://www.dsa.dk/Medlemsservice/Sel.../Fleksjob.aspx
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 06:59   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Men er 2 timer nok, du er vel ikke visiteret til 2 timer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 09:44   #5
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Jeg er visiteret til 15 timer. Men det er ike muligt for mig at arbejde så meget længere og reformen gør det jo muligt for mig at beholde min fleksvisitering sev om min arbejdsevne er blevet dårligere, så derfor er de godt klar over jeg skal væsenligt længere ned. Og den type arbejde han kan tilbyde mig gør at det er lavere end hvis jeg fleks skulle på kontor. H ikker ikke er muligt. Da der ingen Jobs er.
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 10:38   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er da bare om at undersøge det mumlemund, de vil jo så gerne have alle bidrager med det de nu engang kan, så du burde ikke få nogen problemer....men ok, man ved selvfølgelig aldrig om de skal have ny dokumentation på forværret arbejdsevne (jeg kender ikke regler og kriterier for fleks).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob i samlevers / ægtefælles virksomhed som alternativ til at blive selvstændig? mblanner Spørgsmål ang fleksjob 7 26-09-2012 18:07
Fleksjob i egen/ægtefælles virksomhed ? Jondot Spørgsmål ang fleksjob 2 15-12-2011 10:15
Selvstændig i ægtefælles virksomhed Fruhjort Spørgsmål ang fleksjob 4 28-09-2011 22:54
Ansættelse i ægtefælles nye virksomhed Flexeren Spørgsmål ang fleksjob 4 12-12-2010 20:46
Ægtefælles virksomhed JytteK Spørgsmål ang fleksjob 3 27-07-2010 10:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension