K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2013, 22:49   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Kh-reform mandag

Det ser ud til, at kh-reform-forslaget fremlægges af MF i morgen. De seneste dage har vi jo fået et par hints. Nu ser det også ud til, at MF vil imødekomme de blås krav om gensidig forsørgelse for samlevende, der ikke er gifte:

Citat:
Ny reform: 8000 danskere mister kontanthjælpen

Regeringen fremlægger i morgen, mandag, en kontanthjælpsreform, der vil spare 360 millioner ved at sidestille danskere, der lever papirløst sammen med dem, der er gift.
kl. 20:25
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/02/24/201419.htm

Og så er det, at jeg sender en "venlig" tanke til dr-programmet om socialt bedrageri og alle de anonyme anmeldelser, der resultere i at kærester, der ikke har fælles adresse, bliver erklæret samlevende... Hvis de fremover ikke kun mister enlige-ydelser, men hele kontanthjælpen... Uuuuh, en tanke...


Sidst redigeret af Risa; 24-02-2013 kl. 23:03.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 23:04   #2
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Det ser ud til, at kh-reform-forslaget fremlægges af MF i morgen. De seneste dage har vi jo fået et par hints. Nu ser det også ud til, at MF vil imødekomme de blås krav om gensidig forsørgelse for samlevende, der ikke er gifte:



http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/02/24/201419.htm

Og så er det, at jeg sender en "venlig" tanke til dr-programmet om socialt bedrageri og alle de anonyme anmeldelser, der resultere i at kærester, der ikke har fælles adresse, bliver erklæret samlevende... Hvis de fremover ikke kun mister enlige-ydelser, men hele kontanthjælpen... Uuuuh, en tanke...

Ja, man kan sige at JBO, har haft held med det han har sat igang

De små skal jages endnu mere. Det er så sørgeligt
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 23:19   #3
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Jamen det er da herligt at Saxodemokraterne, kan gennemføre de neoliberale reformer, nu da LA ikke fik nok stemmer til valget.

Endnu engang et STORT TILLYKKE til Lars Seier Christensen. Han har spillet sine kort eminent. Så ryger champagnepropperne endnu engang på alpetoppen i Schweiz.

SKÅÅÅÅÅL!!!!
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 23:36   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Er utroligt som de konstant opfordre folk til at snyde.....
Hvem vil dog nogensinde flytte sammen med en kæreste hvis der er gensidig forsørger pligt for ikke gifte???? du har jo ingen fordele som samlevende, hvis den ene dør arver man intet osv osv.. Det er jo derfor folk gifter sig og får forsørger pligt fordi så har de også ret til hinanden... Tænker at det kan man da ikke uden at ramme to venner som deler en lejlighed.. Hvordan kan de få forsørger pligt overfor hinanden..??? skal folk så til at bevise at de ikke er kærester eller hvad?... vi blir smidt ud af vores hus hvis de gør det, og der findes ikke en billigerer lejlighed 5v til billigerer penge.. min mand er kun pædagog så skal vi da til at spise tomat pasta suppe hver dag...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 00:39   #5
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
http://avisen.dk/tusindvis-af-unge-b...lp_207428.aspx


Hvordan skal det så gå for alle vores unge syge, der ikke lige kan klare en uddannelse

Sikke en verden vi vores børn får.
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 01:24   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Jamen det er da herligt at Saxodemokraterne, kan gennemføre de neoliberale reformer, nu da LA ikke fik nok stemmer til valget.

Endnu engang et STORT TILLYKKE til Lars Seier Christensen. Han har spillet sine kort eminent. Så ryger champagnepropperne endnu engang på alpetoppen i Schweiz.

SKÅÅÅÅÅL!!!!
Ja der bliver sg nok poppet et par flasker på dette....

Ser også ud til at han har haft meget større held med de "røde" end han nogensinde havde turde håbe på med de blå...

Nu er dansk politik jo også blevet meget nemmere for pøblen.....folk behøver ikke engang mere overveje hvem fanden de vil stemme på....for det kan være fuldstændigt lige gyldigt...da de alle sammen mere eller mindre fører den samme politik...

Så det er jo også en slags hjælp til alle de dumme danskere...

Samtidig behøver de ikke engang at overveje at pille stemmeretten fra de mindrebemidlede...for på den måde det hele foregår....ja så opgiver folk sg selv deres stemmeret....for hvem i alverden skulle de dog stemme på efterhånden

Som folketingets lokale gorilla ville have udtrykt det.....jeg brækker mig sg snart over det

Håber at Mette vendekåbe falder ned af stolen når hun fremlægger sit latterlige forslag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 01:52   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det værste er næsten, at Helle og De fyrretyve røvere stormer frem (ved sidste måling!)....men nu hugger de vel også stemmer fra Venstre og konservative.
Endelig er der kommet nogen der tør hvor de andre tøver......


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 03:49   #8
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
http://politiken.dk/politik/ECE19070...kontanthjaelp/

Jamen de gode nyheder vælter jo ind. Gad vide om Lars Seier har champagne nok i kælderen. Fra 10.500 kr til 5.700 før skat. Så overgår (eller hedder det 'undergår') Saxodemokraterne LA's bud på 7000 pr. måned. Meeeen gad vide om ikke kuglekasteren slår til igen med et bud på det halve, for at genvinde sponsoratet fra Seier??? Spændende, spændende..How low can you go.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 08:26   #9
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Har kun en ting at sige,hold fast hvor er jeg træt af den regering, utroligt de kan sove om natten med alle de mennesker som de rammer ved de reformer,folk bliver jo mere syge osv,men ja de er jo deres på det tøre så skid være med os andre
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 08:26   #10
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Nu spørger jeg nok dum men hvad blev der af den nye reform på sygedagpenge 6 mdr. sygedagpenge og så går man på kontanthjælp ....så alle syge får

Bliver den nu også ægtefælleafhængig?

Forstår ikke at hvis man er arbejdsløs har man 2 år men er man syg (undtaget de 11punkter) har man 6 mdr. så har man betalt til akasse i mange år men når man bliver syg arbejdsløs så gælder den ikke
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny reform Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 15 04-05-2013 12:05
Den nye reform jassie Politik og Samfund 3 01-03-2012 15:09
Til møde på mandag Maj-Britt Dit og Dat 65 24-11-2010 12:15
Jeg tænder af mandag morgen supersus Alt det andet 13 10-09-2009 06:57
På mandag får jeg Maj-Britt Dit og Dat 10 17-12-2008 00:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension