K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2012, 12:57   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enlig mor til 4 får 23.000 kr på kontanthjælp!

Så nu kører BT skrækkampagne igen

Og selvom BT skriver, at kontanthjælpen kun er på lidt over 13.000 kr, tror de fleste af læserne nu fejlagtigt, at kontanthjælpen er på over 23.000 kr og det pisser mig helt vildt af.....folk kan simpelthen ikke finde ud af at skille beløbene ad!!

Folk der arbejder får jo OGSÅ børnechek, bidrag fra fædrene mm.

Synes bare de der ''cases'' bliver sat alt for skævt op....

http://www.bt.dk/danmark/enlig-mor-t...efter-skat#new
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 13:32   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Helene, har hidset mig op over det her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=25355

Og jeg bliver ikke roligere af at læse det p** på bt...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 14:40   #3
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Det er debatten inden fleksjobreformen der gentager sig nu... Først en masse spin om høje ydelser/rige fleksjobbere der tjener 700.000,- Bagefter kommer nedskæringerne...
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 15:44   #4
Heidileth
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 13
Styrke: 12
Heidileth er ny på vejen
Jeg synes nu alligvel ,det er utroligt at hun har råd til at rejse til Tyrkiet på sommerferie. Det har vi ikke råd til hvert år.... Vi sparer sammen i flere år, for at få råd til at rejse...så jeg kan nu godt blive lidt små muggen ,hvis det passer. Det kan godt være man som alm lønmodtager får børnebidag fra faderen. Men vi skal saftsuseme betale fuld pris for at få vores børn passet , fordi vi skal på arbejde.

Hvis nu jeg var rigtig styg- så er det et eller andet sted da eller ikke ok,at få friplads forat få sine børn passet. Hun er på Kh, og dermed hjemme??? Vi andre er pisket til at få ungerne passet- for at passe arbejdet. Jeg har ihvertfald ikke 23.000 kr udbetalt uanset børnefamilieydelse eller andet.

Håber det er en enlig svale ligesom Karina sagen
Heidileth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 16:08   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Hun er på Kh, og dermed hjemme???
Hvis hun er arbejdsmarkedsparat, skal hun stå til rådighed for arbejdsmarkedet og bliver nok også aktiveret. Derfor skal hendes børn have pasningsmulighed, da det ellers er en hindring for, at hun kan arbejde/aktiveres. Så både pga det og muligvis også af hensyn til børnene, er pasning nu nødvendigt, så forandringer i hverdagen ikke bliver så voldsomme for børnene, når mor får arbejde eller bliver aktiveret.

Mht ferie i Tyrkiet kan afbudsrejser være ganske billige. En uge i Tyrkiet kan fx pt fås fra kr. 1800 for én uge. Og vi ved jo så heller ikke, om det fx er hendes forældre eller børnenes far, der har betalt enten det hele eller en del af rejseudgiften...

Og vi mangler stadig at se et konkret budget, for at vide nøjagtigt, hvordan hendes økonomi ser ud. De 23.000kr var hendes eget estimat...



Tilføjelse:
Det ser ud til at også lønmodtagere og selvstændige kan få hel eller delvis friplads, såfremt de opfylder de økonomiske betingelser for det. Fx er det muligt at få delvis friplads med en husstandsindtægt op til 485.500 kr/årligt. Så igen er der medregnet en post, som folk med arbejde, og - vil jeg mene - en særdeles god løn, potentielt også kan modtage...

http://www.aarhus.dk/borger/familie-.../Friplads.aspx

Sidst redigeret af Risa; 27-12-2012 kl. 16:39.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 17:18   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidileth Se meddelelser
Jeg synes nu alligvel ,det er utroligt at hun har råd til at rejse til Tyrkiet på sommerferie. Det har vi ikke råd til hvert år.... Vi sparer sammen i flere år, for at få råd til at rejse...så jeg kan nu godt blive lidt små muggen ,hvis det passer. Det kan godt være man som alm lønmodtager får børnebidag fra faderen. Men vi skal saftsuseme betale fuld pris for at få vores børn passet , fordi vi skal på arbejde.

Hvis nu jeg var rigtig styg- så er det et eller andet sted da eller ikke ok,at få friplads forat få sine børn passet. Hun er på Kh, og dermed hjemme??? Vi andre er pisket til at få ungerne passet- for at passe arbejdet. Jeg har ihvertfald ikke 23.000 kr udbetalt uanset børnefamilieydelse eller andet.

Håber det er en enlig svale ligesom Karina sagen
Misundelse er en rigtig grim ting, nogen bruger pengene på tøj, andre på ferier, eller en bil, det er en prioteringssag hvad pengene bruger til.

For at være berettiget til kontanthjælp, skal hun have en pasning til børnene, desuden er det også vigtigt socialt at børnene kommer ud blandt andre børn...

Prøv en tur på kontanthjælp som enlig forsørger så skifter du nok holdning..
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 17:29   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er nok mange andre ting hun ikke får, hun har trods alt kun 13t i løn, resten er tilskud alle kan søge, det lyder bare flot-
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 17:45   #8
Heidileth
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 13
Styrke: 12
Heidileth er ny på vejen
Supersus.

Var den møntet mig? Jeg er ikke misundelig da...jeg har selv prøvet at være enlig, med 2 børn og fuldtidsarbejde. Jeg tjente som nyuddannet sygeplejerske bestemt ikke kassen,men fik 137 kr i tilskud til friplads til dagplejen.....

Og alle de tilskud der tales om, kan man da kun søge, hvis indtægten er der efter??

Jeg undrer mig bare, det er vel tilladt og jeg skriver rent faktisk også nederst, at det vel blot er en enlig svale ligesom Karina sagen....

Godt ord igen.
Heidileth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 19:17   #9
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Faldt lige over den her artikel fra idag.
Læg i sær mærke til det nederste afsnit,
det er godt nok smart formuleret af Mette Fredriksen!
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...9.htm?rss=true
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 23:27   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
tal er nu sjove,mig kan det også p.... af at når man laver sådanne en med en enlig med 4 børn har 23000 så kommer der kommentare som " jeg har en mellem lang uddannelse og får 16000 udbetalt-ja så glemte man lige at der er diverse tilskud der skal dække alt hvad der kræves for at forsørge og opforster 4 børn hvor den ene part har stukket halen mellem bene og er forduftet..
Så det er jo en skør samlining.

det ingen guld gruppe at være på kontant hjælp,men der er alt for mange tilskud til enlige forsøger ups ja det mener jeg,sæt dem lidt ned og så forhøje bidraget i stæden for,den forældre der ikke har sine børn slipper ALT for billigt.

Har bidraget nogle sinde været pris reguleret ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 27-12-2012 kl. 23:32.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sats enlig ftp nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 29-11-2011 09:38
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
Økonomi som enlig på kontanthjælp??? akizuri Alt det andet 13 01-07-2010 00:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension