K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2016, 12:16   #1
svenderikihem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2016
Lokation: Skive
Alder: 67
Indlæg: 19
Styrke: 8
svenderikihem er ny på vejen
ressourceforløb

Jeg fylder 60 om en måned og har døjet med OCD/angst mange gange siden barndommen. Har dog ført et nogenlunde normalt liv indtil for 3 år siden, hvor OCDén bragede igennem. Siden har jeg kæmpet mig igennem og har nu både OCD, moderat depression og til tider kraftige angstanfald. Sidste efterår måtte jeg melde mig syg og var indlagt på sygehus 2 uger i december. Fra januar har jeg gået en dag eller to på ambulatorisk psykiatrisk hospital. De har så afsluttet mig for en måned siden. Sygdommen er dog mere eller mindre kronisk og jeg tvinger mig selv til mange gøremål. Er nok slem til at virke for glad og upåvirket, selvom jeg indvendig ikke har meget livslyst. Før sygdommen var jeg for det meste et glad menneske.
P.t. er jeg på sygedagpenge og er i praktik som en slags pedel i et montagefirma. Kan egentlig mærke, at det for det meste giver en neutral stemning hos mig og en naturlig træthed. Opgaverne er meget enkle, hvilket er nødvendigt, da jeg har svært ved planlægning, koncentration og hukommelse. Desuden bliver jeg nemt stresset over småting.
Mit problem er uvished. Jeg er meget bekymret over fremtiden, har også svært ved at sidde hjemme nogen dage. Før har jeg haft mange interesser. De er blevet meget reducerede. Har set nogen af de ting, de tilbyder på ressourceforløb og synes næsten ikke, jeg kan bruge noget. Ville hellere i praktik f.eks. som kirkegårdsgraver etc.
Mit mål er at være noget for min familie på trods af alle vanskeligheder. Det ligger dybt i min personlighed ikke at blive udstillet eller ikke kunne leve op til visse krav. Derfor er jeg også slem til at sige ja til for meget, men livet er jo sådan med krav.
Konkret, sagsbehandlere og sundhedspersonale ved ikke meget om OCD, som er min hoveddiagnose (overvejende obsessiv tilstand), derudover moderat til svær depression, svingende også i dagsrytme samt angst, som angstanfald. Hvad er rådene i min situation? Jeg vil gerne lave noget, men kan ikke holde til så meget. Var det bedre med FP og muligt, evt med skånejob eller skal jeg igennem en trædemølle. ? Hvad er indholdet i et ressourceforløb for folk nær de 60? Jeg har selv været lærer/pædagog, har en rimelig sund krop, men medicin gør mig til tider lidt svimmel og træt. Desuden ved jeg alt om mine lidelser. Det er ret kronisk og mange i min familie har haft noget lignende. Mange hilsener Svend
svenderikihem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 11:02   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvad er formålet med din praktik?

Måske du kan kontakte din sb om et møde og netop pege på, at uvished fylder virkelig meget, som jeg forstår det.

Helt rimeligt. du bliver afklaret på kommunens planer - og det i samarbejde med dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 17:53   #3
svenderikihem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2016
Lokation: Skive
Alder: 67
Indlæg: 19
Styrke: 8
svenderikihem er ny på vejen
Tak skal du have. Jeg vil lige prøve at læse aftalen igennem. Det er efter en eller anden paragraf med praktik under sygdom for at se, hvad man kan klare.
Men jeg laver en liste til næste møde med mine bekymringer. Lige nu holder de ferie hos Job Net, det er helt fint med mig.
svenderikihem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 18:40   #4
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Omgivelsernes krav

er noget du skal bestræbe dig på at se bort fra.

Det kan i værste fald resultere i, at din praktikperiode ender med at vise en erhvervsevne, der ikke står mål med virkeligheden, hvis du også skal fungere i fritiden.

Kommunen vil til enhver tid arbejde hårdt på at bevise, at din erhvervsevne er så du blive selvforsørgende i ustøttet stilling. Dette uanset diverse diagnoser fra lægelig side.

Kommunen kigger nemlig ikke på diagnoser, men udelukkende på erhvervsevne.

Det er jo meget forskelligt, hvordan en diagnose påvirker den enkeltes erhvervsevne derfor skal du være forberedt på, at der kan komme indtil flere arbejdsprøvninger, mens de afklarer hvor din erhvervsevne ligger i ethvert erhverv.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 18:47   #5
svenderikihem
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2016
Lokation: Skive
Alder: 67
Indlæg: 19
Styrke: 8
svenderikihem er ny på vejen
Tak Kisser1. Lige mine tanker. Min uvane med at stille alle tilfreds må jeg parkere i baggrunden. Hilsen Svend
svenderikihem er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension