K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2016, 18:58   #1
Mops
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mops er ny på vejen
Smile jobafklaring / praktik

Hej
Jeg leder efter et sted hvor det er beskrevet hvad man som borger har af rettigheder i forhold til hvilke krav kommunen kan komme med at man skal tage af hensyn til sig selv i den almindelige daglige livsførelse (adl). Eksempelvis rengøringshjælp, ikke vaske tøj m.v. for at man bedre skal have kræfter til de timer man er i praktik i forbindelse med jobafklaring.
Jeg mener at have læst at man har krav på at have kræfter til adl. udover det man arbejder. Men kan ikke finde det.
Håber der er en venlig sjæl her der kan hjælpe mig
Mops er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2016, 20:05   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mops Se meddelelser
Hej
Jeg leder efter et sted hvor det er beskrevet hvad man som borger har af rettigheder i forhold til hvilke krav kommunen kan komme med at man skal tage af hensyn til sig selv i den almindelige daglige livsførelse (adl). Eksempelvis rengøringshjælp, ikke vaske tøj m.v. for at man bedre skal have kræfter til de timer man er i praktik i forbindelse med jobafklaring.
Jeg mener at have læst at man har krav på at have kræfter til adl. udover det man arbejder. Men kan ikke finde det.
Håber der er en venlig sjæl her der kan hjælpe mig
Jeg mener, at Web tidligere har henvist til et eller andet sted, hvor der står, at man skal have mulighed for, at restituere.

Medmindre din kommune tilbyder dig hjælp til de ting du beskriver, så synes jeg det siger sig selv, at man også skal kunne disse ting.

Hvis en person bor alene, så er der jo sådan set ikke andre til, at klare tingene.

Hvis man er gift eller samlevende, vil det ikke give et realistisk billede af arbejdsevnen hvis man overlader alt det hjemlige til partneren, for så holder det jo ikke i det øjeblik man får et fleksjob og skal leve sådan fremover.

Oplever du, at kommunen forlanger, at du ikke gør disse ting derhjemme mens du er i praktik?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 00:14   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Måske det er denne du tænker på?

endelige svar på spørgsmål nr. 368 (BEU Alm. del).

Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Finn Sørensen (EL).

Spørgsmål nr. 368:
”Ministeren bedes oplyse, i hvilket omfang der skal skeles til, om borgeren
har kræfter til overs til at leve et liv efter fyraften, når der beregnes arbejds-
evne og tages stilling til evt. førtidspension? Skal f.eks. en ganske lille ar-
bejdsevne udnyttes, hvis det betyder, at borgeren er nødt til at sove 20 timer
i døgnet som følge heraf eller bliver for udmattet til at kunne tage et dagligt
bad?”

Se svaret i dette dokument.

http://lafs.dk/wp-content/uploads/20...ministeren.pdf
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 14:07   #4
Mops
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mops er ny på vejen
Tusinde tak. Ja så har jeg da noget. Det jeg oplever er at de vil have at jeg skal lade andre fodre mine dyr. Ikke køre bil. M.v. For at det ikke påvirker min arbejdsevne negativt. Men jeg mener jo det er en ret at have et privatliv og lidt socialt liv selvom jeg er i praktik mhp afklaring af erhvervsevne. Selvfølgelig skal jeg ikke lave alt muligt skørt. Men det er der jo ikke ligefrem tale om. Det er helt almindelige dagligdags ting. Som jeg jo netop skal kunne lave hvis jeg ender i fleksjob. Men det er ikke lige til at finde moget om hvad de må kræve man skal give afkald på imens man arbejdsprøves.
Knus
Mops er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 14:29   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Der kan måske være noget modsigende i det, hvis du har kræfter til at have dyrehold. Men det kommer helt an på hvor omfattende det er. Hvor mange dyr har du, og hvad omfatter det at passe og fodre dem?

Ikke køre bil lyder underlig. Bruger du ikke bilen til at komme til praktikstedet?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2016, 21:20   #6
Mops
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mops er ny på vejen
Praktik

Jeg arbejder primært hjemme med regnskab. Netop pga. Problemerne med kørsel.
Mine dyr der er alt lavet så det er nemt. Og jeg kan gøre det jeg kan og så klarer mand og barn resten når de kommer hjem. Det har vi været nødt til i flere år pga. Jeg tit intet kunne når jeg kom fra job. Så det er småting. Som at hælde vand op til høns. Checke vandkop hos heste. Give vitaminer til heste. De går i løsdrift. Så jeg har ikke løft m.v.
Mops er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 00:06   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ja, så har de intet at komme efter, når ikke det er noget du behøver gøre, men kan lade mand og børn klare om nødvendigt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension