K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2013, 15:22   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
JA og NEJ

Der SKAL betales skat af overskud, hvilket dog ikke er ensbetydende med, at der skal betales skat af indtægten.

EKSEMPEL 1: Cyklen har kostet 10.000 kr. fra ny, og han sælger den for 13.000 kr. Han skal beskattes 3.000 kr.

EKSEMPEL 2: Cyklen har kostet 15.000 kr. fra ny, og han sælger den for 13.000 kr. Han skal ikke beskattes, da der ingen gevinst er.

Gevinst/overskud på handel med hundehvalpe skal også som udgangspunkt beskattes.

De 70.000 kr. er kun en beløbsgrænse for hvornår man begynder at modregne i fp, og har i og for sig intet med skatteberegningen at gøre.

tilføjelse: Jeg kan se at L.S. har lagt en kommentar med link ind mens jeg skrev ovenstående. Følg dem :-)


Sikke da noget vrøvl... -én/1 privat cykel, vil og kan aldrig blive beskattet, uanset hvor meget der tjenes på den

Og, der skal flere kuld hundehvalpe til, før man kan blive beskattet af et salg... -og tit overstiger udgifterne indtægterne ved disse handler, altså ingen beskatning

Og fx en privat bolig man selv har beboet i fx 2-3 år, og tjener kr. 800.000,- på... -er også skattefri(var ret almindelig for 5-10 år siden).



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 25-02-2013 kl. 15:27. Årsag: Kommafejl...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 16:31   #12
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
er der nogle der vil være søde og der kan forklare ang den nye lov ang kontante penge ?

samt hvilken indflydelse det vil få for private folk for er ikke sikker på jeg helt forstå den lov ;-(.
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 17:09   #13
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Sikke da noget vrøvl... -én/1 privat cykel, vil og kan aldrig blive beskattet, uanset hvor meget der tjenes på den

Og, der skal flere kuld hundehvalpe til, før man kan blive beskattet af et salg... -og tit overstiger udgifterne indtægterne ved disse handler, altså ingen beskatning

Og fx en privat bolig man selv har beboet i fx 2-3 år, og tjener kr. 800.000,- på... -er også skattefri(var ret almindelig for 5-10 år siden).



.
Det er vist dig der vrøvler. Hvis du erhverver dig genstande med videresalg for øje, er du skattepligtig af avancen. Det er egentlig lige meget om det drejer sig om cykler, biler, hundehvalpe eller andet. At folk så ikke opgiver avancen til skat, og det stort set er umuligt at kontrollere om der har været et overskud eller ej, er en helt anden sag. Det eneste der er fritaget (Guderne må vide hvorfor) er fast ejendom.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 17:35   #14
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansenheidi Se meddelelser
er der nogle der vil være søde og der kan forklare ang den nye lov ang kontante penge ?

samt hvilken indflydelse det vil få for private folk for er ikke sikker på jeg helt forstå den lov ;-(.
Reglerne gælder ikke ved varekøb/salg
Reglerne gælder kun ved køb af ydelser. F. eks. installation af toilet, tv m.v.

Som jeg forstår dit første indlæg, har din ven ikke en fortjeneste (Købsprisen var højere end salgsprisen) på salg af cyklen. Han kan derfor fuldt lovligt sælge den kontant uden at oplyse hverken kommune eller skat om salget.

Se link nedenfor

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68771

Sidst redigeret af nemesis; 25-02-2013 kl. 17:36. Årsag: tilføjelse
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 19:49   #15
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
cykel er en gave fra venner som han fik på en rund fødselsdag . Tak for info
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 00:20   #16
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Det er vist dig der vrøvler. Hvis du erhverver dig genstande med videresalg for øje, er du skattepligtig af avancen. Det er egentlig lige meget om det drejer sig om cykler, biler, hundehvalpe eller andet. At folk så ikke opgiver avancen til skat, og det stort set er umuligt at kontrollere om der har været et overskud eller ej, er en helt anden sag. Det eneste der er fritaget (Guderne må vide hvorfor) er fast ejendom.

Nu skriver jeg jo tydeligvis ikke om: erhvervelse af genstande md vidersalg for øje

Og nej, man er IKKE skattepligtig hvis ens hobby fx er: -at sætte et par biler i stand og vidresælge dem... -at have en tæve og sælge evt. hvalpe... -at have en mindre hønseflok i baghaven og sælge deres æg osv.

Endvidere vil/kan man - ved salg - aldrig blive beskattet af ens private genstande...

Fast ejendom er først fritaget efter ejerskab og beboelse(minus udlejning) i mindst 2 år...



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 01:13   #17
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Nu skriver jeg jo tydeligvis ikke om: erhvervelse af genstande md vidersalg for øje

Og nej, man er IKKE skattepligtig hvis ens hobby fx er: -at sætte et par biler i stand og vidresælge dem... -at have en tæve og sælge evt. hvalpe... -at have en mindre hønseflok i baghaven og sælge deres æg osv.

Endvidere vil/kan man - ved salg - aldrig blive beskattet af ens private genstande...

Fast ejendom er først fritaget efter ejerskab og beboelse(minus udlejning) i mindst 2 år...
Hvis du selv tror på det, og ikke er indkaldt til torskegilde hos skat, så fred være med det.
Der er ingen 2-års grænse for fritagelse for beskatning af ejendomsavance, når bare man kan dokumentere, at man reelt selv har været indflyttet i boligen.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 17:57   #18
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Reglerne gælder ikke ved varekøb/salg
Reglerne gælder kun ved køb af ydelser. F. eks. installation af toilet, tv m.v.

Som jeg forstår dit første indlæg, har din ven ikke en fortjeneste (Købsprisen var højere end salgsprisen) på salg af cyklen. Han kan derfor fuldt lovligt sælge den kontant uden at oplyse hverken kommune eller skat om salget.

Se link nedenfor

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68771


kan ikke helt forstå det der stå

om det gælder alle køb fremover over et hvis beløb eller ????? kun .....
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 02:20   #19
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansenheidi Se meddelelser
kan ikke helt forstå det der stå

om det gælder alle køb fremover over et hvis beløb eller ????? kun .....
Hvis det drejer sig om køb af en genstand f. eks. en cykel, bil, tv er der ingen grænse for hvor meget du må købe for kontant.

Hvis det drejer sig om køb af en serviceydelse. F. eks. installation af nyt køkken, renovation af taget, eller rengøringshjælp skal regninger over 10.000 kr. enten betales elektronisk eller (ved kontant betaling) indberettes til skat.
Som det fremgår af eksemplet fra skat, gælder det også hvis den årlige regning er over 10.000, for løbende ydelser.

Da loven er forholdsvis ny, kan jeg forestille mig, at der vil dukke nogle "kreative" eksempler på regninger op, således at "ydelsesdelen" ved et blandet køb (f. eks. køb hårde hvidevarer + installation) vil ligge under 10.000 kr.

Idéen med loven er, at købere af sort arbejdskraft nu kan blive betalingspligtige af den moms og skat der bliver snydt for (hvis regningen ikke er betalt elektronisk). Tidligere var det kun "sælgeren" af sort arbejde som skat var efter.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Salg af hus... pls73 Alt det andet 3 17-06-2011 10:17
salg af min bil MTVRV1 Dit og Dat 7 13-04-2011 17:34
køb og salg ? nille60 Alt det andet 7 16-11-2010 13:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension