K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2013, 15:33   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Er det fair?

Da jeg i år 2011 mistede min mand synes banken at det var en rigtig god idé hvis jeg betalte min bil ud og det gjorde jeg - men banken har IKKE slettet deres pant i bilen selvom jeg har indfriet restgælden på den.

Jeg påtænker at sælge min bil og på den måde fandt jeg ud af at banken stadig havde pant i min bil og så henvendte jeg mig til dem for at høre om ikke det var en en fejl? - men nixen de skulle have de penge et evt. salg ville indbringe da jeg skylder banken penge (Boliglån) som jeg afdrager med 3750 kr om måneden.

Min gæld kan jeg ikke løbe fra - det erkender jeg - men hvorfor havde banken så tralvt med at jeg skulle betale gælden ud på min bil - når nu det ikke er min bil alligevel? er det fair og helt lovligt?.

V.h tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 16:52   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.737
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det lyder forkert..

Kære Tullee

Du oplyser ikke om du har overholdt dine andre forpligtigelser over for banken.

Jeg ville kontakte

http://www.finanstilsynet.dk/da/Tema...einstitut.aspx

Som nævnt det lyder forkert!

Lad os hører resultatet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 17:00   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og hvad ville banken så gøre, hvis bilen blev totalt skadet?

- sende dig et beløb til betaling på pantebrevets pålydende?

Synes også det lyder rigtig suspekt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 17:03   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Tuiiee

Problemet er nok, at der blev lavet et ejerpantebrev da du/i skulle låne til bilen, og et ejerpantebrev er IKKE stillet som pant i noget bestemt... -det er altså en pant i alt hvad "man" ejer... -man er altså både kreditor og debitor
Men, om de(banken) bare kan overflytte pantebrevet til nogle andre lån er vist meget tvivlsomt... -men det kræver altså en gennemlæsning af lånesagerne!

Ta´evt. en snak med den gratis advokatbistand... -held og lykke


Ps. Er det ikke rigtigt, at det er et ejerpantebrev?



.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og hvad ville banken så gøre, hvis bilen blev totalt skadet?

- sende dig et beløb til betaling på pantebrevets pålydende?

Synes også det lyder rigtig suspekt.

Der er - som regel - et krav om, at genstanden er kaskoforsikret


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 18:19   #5
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tak for jeres oplysninger og støtte. Jeg har overholdt alle mine forpligtelser overfor min bank til hver en tid.

V.h tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 20:24   #6
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Her må jeg altså lige korrigere. Lægger man et ejerpantebrev til sikkerhed, så er det også beskrevet i ejerpantebrevet hvad der er pant i, med mindre vi taler særlige tilfælde. Det omfatter ikke for privatpersoner "alt".

Det der så kan være tilfældet, og ofte er sådan, er at man i en særskilt pantsætningserklæring har skrevet under på at ejerpantebrevet ligger til sikkerhed for alt mellemværende mellem pengeinstituttet og skyldner - og det betyder så, at selvom man betaler sit billån ud, så ligger pantebrevet i bilen fortsat til sikkerhed for andre lån man måtte have.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 20:53   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det jo bare endnu et tilfælde der viser at banken er en foratning,der sikker sig bedst muligt sine ejne intresser .

Det er dog muligt at bilens renter er de dyreste ,altså dyre end boliglånes og så er det jo rigtigt at det bedst kan betale sig at betale bilen først.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 00:53   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Her må jeg altså lige korrigere. Lægger man et ejerpantebrev til sikkerhed, så er det også beskrevet i ejerpantebrevet hvad der er pant i, med mindre vi taler særlige tilfælde. Det omfatter ikke for privatpersoner "alt".

Det der så kan være tilfældet, og ofte er sådan, er at man i en særskilt pantsætningserklæring har skrevet under på at ejerpantebrevet ligger til sikkerhed for alt mellemværende mellem pengeinstituttet og skyldner - og det betyder så, at selvom man betaler sit billån ud, så ligger pantebrevet i bilen fortsat til sikkerhed for andre lån man måtte have.

Hej Fleks10


Håber følgende bidrager til vores "uenighed", ejerpantebrevet kan nemlig "genbruges"... -og kan derfor - også - af privatpersoner bruges som pant til "ALT"


Sakset fra: http://ejerpantebrev.dk/

Et ejerpantebrev anvendes typisk til sikkerhed for en kassekredit eller et andet løbende mellemværende med en bank. I banken vil der som regel blive lavet yderligere to dokumenter, nemlig et gældsbrev, hvor der står, hvor meget ejeren skylder til banken, og en håndpantsætningserklæring, hvor der står, at banken nu har håndpant i ejerpantebrevet, dvs. at banken har fået ejerpantebrevet i hånden. Herudover vil banken gerne tinglyse ejerpantebrevet for at sikre, at banken får meddelelse, hvis ejendommen går på tvangsauktion. Banken opnår således at få sikkerhed i ejendommen, nemlig den sikkerhed, ejerpantebrevet giver i ejendommen.

Når ejeren har betalt sit lån i banken, kan ejeren igen få sit ejerpantebrev udleveret. Og hvis ejeren senere igen har behov for at låne penge, kan han så igen stille det samme ejerpantebrev til sikkerhed for et lån. En af de store fordele ved dette er, at ejeren sparer afgift, idet der én gang for alle er betalt afgift (1,5% af beløbet på ejerpantebrevet).

Citat slut.



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 22-01-2013 kl. 00:56. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 10:04   #9
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Hej Multe

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "ALT".

Som jeg skriver, så står der på ejerpantebrevet præcis hvad der er pant i, f.eks. matr.nr. det og det. Dette ejerpantebrev kan man så - når det er tinglyst - ganske rigtigt bruge igen og igen når man skal låne penge igennem livet.

Men ejerpantebrevet har ikke pant i "ALT" hvad man ejer hvis det er det du mener.

Ofte vælger kreditor (f.eks. et pengeinstitut) i en særskilt pantsætningserklæring at skrive, at dette ejerpantebrev med pant i ejendommen "den og den", ligger til sikkerhed for ALT hvad debitor (låner) skylder pengeinstituttet. Det er netop derfor at ejerpantebrevet ikke bliver frigivet blot fordi man har afviklet ét af sine lån, hvis man har andre lån er det fortsat pantsat til disse lån er færdigafviklet.

Jeg har siddet med kreditsager i adskillige år, så jeg kender loven.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal vi stemme på for at få fair behandling i København ? Nøgne tær Politik og Samfund 13 20-11-2013 13:45
S og SF præsenterer "En Fair Løsning" Webmaster K10 Nyheder 0 11-05-2010 11:50
En fair vej mod Fleksjobvisitation Liberg Hvordan forløb det da du søgte fleks? 4 15-12-2009 17:52
Fair Fordeling Razmo Politik og Samfund 5 01-09-2009 16:14
Pris for fair behandling af borgere zuza Politik og Samfund 0 23-10-2007 23:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension