K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2012, 18:14   #41
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
de 23000 kr er jo helt hen i vejret for det er hvad hun får i støtte og ikke hvad hun får udbetalt. dog synes jeg selv det er for meget og især hvis denne person ikke er syg
som det ikke tyder på, for så er der faktisk ingen grund til at søge et job.
men det kan man altid diskutere

så er helt enig, nogle få får meget pågrund af børn og så skal andre skraffes for det
lige som dem på fleks. hvor det er blevet sådan at jo mere syg man er jo mindre i løn

Experimental
ja bankerne er medskyldig i krisen, helt sikkert
men det er alså folketinget der har skrevet disse love som har holdt hånden under bankerne. problemet er nu at en bank dårligt låner penge ud og alle spare op
så længe det forholder sig sådan, så kommer der heller ikke gang i væksten

men den nye reform af kontanthjælp vil ramme rigtig mange
der hvor fejlen er at kontanthjælp ikke er 100 procent delt op i raske og syge
så dem som er syge kommer i samme i båd som dem der ikke gider og arbejde
for ja de findes.
som jeg har skrevet flere gange, så burde dem som er syg ikke få kontanthjælp men en anden ydelse.

dog med den nye reform af fleks og pension, bliver dem som er meget syge
netop et forløb. så de bliver automatisk delt op.
Man skal huske at et ressourceforløb først bliver tildelt, når alt andet er slået fejl
ergo vil mange som i dag har fået pension på samme grundlag, ikke få det med den nye reform.

Næh, det her er bare hvad grådighed gør ved samfund. Nu, nu imens vi venter og prøver på at luske sorteper videre tæsker vi så løs på hinanden, som savlende amøber til en boksekamp med Tania VS B.Olsen som en anden Kessler kamp.. Det er måske meget underholdende, men det er som Grundtvig ville kalde det et pøbelstyre, og ikke det oplyste folkestyre han faktisk drømte om.

Der er ikke noget forude, intet håb, ingen forandring, blot det mørke der før eller siden vil blive til en krig rettet enten ind hvor det hele eksploderer i borgerkrig og det blodige europa vi kender fra historien, eller ud mod andre lande med sultens marcherende slavehære. Europa vil ikke samarbejde, så det handler bare om at plyndre og sparke nedad i konkurrencens og korporatismens hellige navn.

Og nej, velfærdsstaten er ikke værd at bevare, fordi der er ikke nogen stat. Ingen er staten. Det må være fortsættelsen af Nietzche. Sådan er tiden jo.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 18:54   #42
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Faktisk burte man slet ikke beregne pasnings pengene med i bygettet.

Jeg mener at dem der er i godt job og betaler fuld pris,faktisk "får det samme beløb betalt " af det offenlige,da det koster det dobbelte at drive en indstitusions plads.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 19:04   #43
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg læste at hvis en alm arb..skulle ha haft de 23ooo kr udbetalt,skulle man regne med en indkomst på ca en halv million årligt..det er da lidt af en indkomst..
jeg har læst alle folks meninger på bt og andre steder om hende her..og mange skriver og holder sig jo lidt til,at udover de ca 4 gange 1228 kr fra faren - mener jeg at jeg får 1228 kr...ja så kommer resten fra det offentlige - uanset hvordan man vender og drejer det..det er jo stadig statskassen der betaler...'
jeg misunder hende ikke..absolut nej,men havde jeg været hende havde jeg nok ikke nævnt det med ferien...det behøvede hun jo ikke sige.

jo jeg tror det kommer til at gå som med fleksjobbere..få havde det godt,og så skulle resten straffes....typpisk.
og hvorfor ikke nævne enlige kontanthjælpsmodtagere over 25 uden børn...jeg kender en der får de ca 1oooo kr brutto og 250 i boligsikring..hun har 5oo kr til mad mdr..men hende høre vi ikke om..det er kun dem med de store beløb

stribe ftp
Hovedparten af de tilskud hun får ville hun også få hvis hun var i job, det her er simpelthen en plantet historie for at kunne skære i kontanthjælpen...

Boligsikring og friplads vil hun også kunne søge i et job, dog er de afhængig af indtægt...

Det er ikke kontanthjælpen der er noget galt med, men skal noget reguleres burde de nok kigge på om de skulle sænke børnebidraget ved barn 3 og 4...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 19:18   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Folk skal bare spørge sig selv - er 9400 kr rigeligt at forsørge fx 4 børn på - andet skal de ikke tage stilling til......de andre beløb har ikke noget med kontanthjælpen at gøre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 19:51   #45
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
det er så sygt . det er en plantet historie det her -- hun syntes jo også hun får nok ? det er simpel hen for at få sat kontanthjælpen ned, der er jo som alle ved - den blå presse -- det er mærkeligt de har så meget magt - enelige på kontanthjælp for jo ikke så meget -- og de skal vel også være mætte -- de pisker en stemning op - og nu skal vi se hva regeringen blå gør -- det drejer først og fremmest om dem der er i arbejde -- men hvorfor er der ikke et eller andet job til - en sådan stor og rask pige -- har lige set at -- de mangler 126 arbejder i landbruget i jylland -- ( ved da godt det er svært hvis børn skal flytte skole -- men i 70 erne var der heller ikke vi måtte ta til sverige for at få mad på bordet ,med to skolesøgende børn ) måske det var noget i jylland evt ... nej det er sku ikke sjovt at være enlig mor til fire ( hvorfor får hun 4 ) det ku jo tænkes manden og hende ønskede sig flere børn -- hun får sku ikke for meget 9400 til fem mennesker , det er ikke meget men er vi ved at blive lidt misundelige -- nej vel -- bare hun ikke får mere end os--- ik ---- ?

Sidst redigeret af havmanden60; 28-12-2012 kl. 20:32.
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 20:55   #46
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Kontanthjælpen til raske BURDE ophøre - senest - efter 4-5 år... -alt andet er til skade for alle parter

Det kan dog undre, at aviserne kan finde disse personer - som Tania - der frivilligt står frem og udstiller deres åbenlyse dumhed, er der mon en betaling her også



.

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Faktisk burte man slet ikke beregne pasnings pengene med i bygettet.

Jeg mener at dem der er i godt job og betaler fuld pris,faktisk "får det samme beløb betalt " af det offenlige,da det koster det dobbelte at drive en indstitusions plads.

Måååske IKKE verdens bedste argument -for så får fx Tania jo dobbelt så meget som én i arbejde



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 21:02   #47
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Kontanthjælpen til raske BURDE ophøre - senest - efter 4-5 år... -alt andet er til skade for alle parter

Det kan dog undre, at aviserne kan finde disse personer - som Tania - der frivilligt står frem og udstiller deres åbenlyse dumhed, er der mon en betaling her også



.
selvfølgeli burde den ophøre efter 4-5 år ---- så må de sku klare sig selv-- det kan sku ikke passe andet ----- hmm hva mener vi her -- det kan nemt være hun er ( dum ) det kan vi ikke sige, måske hun er lige så klog som os -- der mener 4-5 år er nok -- men hvormed er det så lige ,vi mener hun og hendes børn skal -- leve --- ?
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 21:21   #48
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Måååske IKKE verdens bedste argument -for så får fx Tania jo dobbelt så meget som én i arbejde



.
Ja, det det gør hun da. Jeg har så altid ment at dem der går hjemme i årevis lad dem passe deres børn selv hvis de ønsker det og kan det,så skal du bare se hvor mange børn der ville blive taget ud,til pasning hjemme.

Tror enda der mange børn der ville have godt af det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 21:29   #49
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Ja, det det gør hun da. Jeg har så altid ment at dem der går hjemme i årevis lad dem passe deres børn selv hvis de ønsker det og kan det,så skal du bare se hvor mange børn der ville blive taget ud,til pasning hjemme.

Tror enda der mange børn der ville have godt af det.

Helt enig, det er da kun en "nødløsning" med alle de institutioner(især vuggestuer).

Kender faktisk flere par, hvor den ene gik hjemme i flere år hvor børnene var små... -og med det ekstra personfradrag, ingen udgifter til institution, 2 biler osv. var det kun småpenge det kostede

Og børnene elskede den ustressede dagligdag


.

Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
selvfølgeli burde den ophøre efter 4-5 år ---- så må de sku klare sig selv-- det kan sku ikke passe andet ----- hmm hva mener vi her -- det kan nemt være hun er ( dum ) det kan vi ikke sige, måske hun er lige så klog som os -- der mener 4-5 år er nok -- men hvormed er det så lige ,vi mener hun og hendes børn skal -- leve --- ?

Hvis "man" kun lige kan få det til at løbe rundt, når "man" får udbetalt 27.900 kr. om måneden... sååååååååååååå har "man" sq været på skatteyderbetalt overførsel aaaaaalt for læææænge

Længere er den ikke i min verden... -tak for kaffe

Ps. Og hvorfor udstiller disse fjolser sig ?????????????????????????????????????????????????? ????????




.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 22:00   #50
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hvis "man" kun lige kan få det til at løbe rundt, når "man" får udbetalt 27.900 kr. om måneden... sååååååååååååå har "man" sq været på skatteyderbetalt overførsel aaaaaalt for læææænge

Længere er den ikke i min verden... -tak for kaffe

Ps. Og hvorfor udstiller disse fjolser sig ?????????????????????????????????????????????????? ????????




.
helt rigtig -- men får hun det -- det er jo som helene skriver -- friplads boligsikring osv-- reelt får hun efter skat -- 9400 kr til 4 børn og hende selv -- ja hvorfor lader sådan nogle sig udstille -- og tak for kaffe , hva det så end betyder -- hvor er det lige kæden hopper af -- hvorfor er der ingen der tar fat om disse problemer -- vi har haft en blå i 10 år hva lavede de med hensyn til dette -- de skal ikke på bistand hvis de er raske -- men i arbejde -- så bare noget der evt ikke ellers bliver lavet -- selvfølgelig skal de det -- men at bare ta konthjælp fra alle der ikke har arbejde -- er farligt -- så tør jeg ihvertfal ikke sove roligt -- hva med dig -- og så tak for du også er frustreret over det..
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sats enlig ftp nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 29-11-2011 09:38
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
Økonomi som enlig på kontanthjælp??? akizuri Alt det andet 13 01-07-2010 00:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension