K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2012, 11:56   #21
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
13000 Kontanthjælp Pr Mdr FØR SKAT.

Det ganger vi lige op pr år..

156.000 Brutto Pr År.
42.900 Personfradrag
Skattegrundlag: 113.100
Skatteprocent 40%
67.860 NETTO/ÅR.

+ 42.900 fradrag

IALT : 110.760

Det dividerer vi lige.
9230 DKK PER MÅNED.

Til 1 voksen og fire børn.

Held og lykke med den kontanthjælp dér.


---------------------------

Så kan vi jo altid diskutere de universielle velfærdsydelser og hvorvidt folk i almenhed vil undvære eller skære ned på dem eller om man måske skulle give fripladser til alle børnefamilier da det også ville udløse et større forbrug og kan lette en meget stor byrde, for dem der er så heldige at have et arbejde. Financieringen skal man såmænd nok finde ud af. Evt. en højere bundskat (Woah, det er ikke bare administrativt at der er beskatning af sociale ydelser af enhver art, det betyder også at højere bundskat betyder en lavere indtægt og dermed er man med til at bidrage ved at få tilsvarende mindre) og måske kunne man også lige se på en regulering af beskæftigelsesfradraget med inflationen så den beholder sin værdi og ikke bare bliver udhulet over tid som det er nu. Det er nemlig socialt retfærdigt hvis alle betaler og det ikke bare er Robin Hood hvor de rigeste skal plyndres så vi allesammen kan blive lige fattige. I det hele taget er Robin Hood ikke bedre end Ridefogeden!

Men nu går jeg ikke ind for velfærdsstaten efter den omgang tæsk, så .. lad falde hvad ingen længere vil holde oppe.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.

Sidst redigeret af Experimental; 28-12-2012 kl. 12:00.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 12:07   #22
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
Nu kommer jeg lige med min mening om denne Tania og andre kontanthjælpsmodtagere!

Jeg vil ikke dømme hvad der er for meget og hvad der er for lidt - det eneste jeg vil sige er at jeg syntes godt nok det er meget meget flot at man kan få 23000,- i offentlig støtte pr. måned! (så er det sådan set fuldstændig lige meget hvilke tilskud pengene kommer fra)
Man skal virkelig tjene en god løn for at få tilsvarende udbetalt, og det er jo langt fra alle i dette land som modtager, boligydelse, børneydelse osv!

Jeg mener også at det med ferie sydpå hver sommer, det kan man altså ikke forlange at der skal være råd til når man er forsørget af det offentlige!
De børnepenge hun får, får alle andre også, også dem i topjob, så det skal trækkes ud af lønnen, det samme gælder bidraget fra far...

Så det eneste hun får som folk i job måske får mindre af ( afhængig af indkomst ) er boligsikring og friplads....

Det er ikke kontanthjælpens størrelse der er for høj, men børnepenge til 4 tæller godt i regnskabet, men der følger også udgifter med..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidileth Se meddelelser
Supersus.

Var den møntet mig? Jeg er ikke misundelig da...jeg har selv prøvet at være enlig, med 2 børn og fuldtidsarbejde. Jeg tjente som nyuddannet sygeplejerske bestemt ikke kassen,men fik 137 kr i tilskud til friplads til dagplejen.....

Og alle de tilskud der tales om, kan man da kun søge, hvis indtægten er der efter??

Jeg undrer mig bare, det er vel tilladt og jeg skriver rent faktisk også nederst, at det vel blot er en enlig svale ligesom Karina sagen....

Godt ord igen.
Jeg havde blot opfattet dit indlæg negativ, kan godt se nu at jeg burde have læst det en gang mere...

Så fortsætter kampen i BT mod kontanthjælpsmodtageren, og bare vent det bliver brugt som argument for at sænke kontanthjælpen.

http://www.bt.dk/danmark/enlig-mor-t...-tanias-budget
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 12:26   #23
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
JA! Der følger udgifter med når man får børn (og glæder)- men det kan vel ikke komme bag på nogen - prøv lige at regne ud hvad det vil koste at have 4 børn i institution!!
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 12:31   #24
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Kontanthjælp BURDE nedtrappes med 10-15 % årligt... -kontanthjælp er vel kun en ,,,her og nu,,, hjælp til overlevelse ???

Har godt nok utrolig meget sympati for de lavlønnede der passer deres arbejde hver dag, selv om de kunne have det samme rådighedsbeløb på kontanthjælp



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 12:52   #25
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Kontanthjælp BURDE nedtrappes med 10-15 % årligt... -kontanthjælp er vel kun en ,,,her og nu,,, hjælp til overlevelse ???

Har godt nok utrolig meget sympati for de lavlønnede der passer deres arbejde hver dag, selv om de kunne have det samme rådighedsbeløb på kontanthjælp



.
Så vil lønningerne også falde med 10-15% årligt. Skruen uden ende. Held og lykke med dét projekt. Bund? Der er ikke nogen bund for lønningerne. Det er som med boligmarkedet hvor priserne kun holdes oppe af hvad man kan købe på kredit - og det er endda et aktiv der KOSTER at være i besiddelse af så markedspriserne er reelt NEGATIVE!

Sjovt nok kan man brødføde 1000 mennesker med en enkelt mønt hvis det er hvad man vil. (Jeg har lært det trick af en hardcore økonom kaldet Jesus.. man sætter den bare i omløb med det formål at få brød på bordet og hvis nogen stikker den i lommen, så dør alle 1000 inkl tyven af sult så det er lidt omsonst, de døde har sgu ikke nogen brug for penge!)
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 13:16   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
Hvis man skal regne med hvad der blev fremlagt, så fik hun 13000,- udbetalt i ren kontanthjælp og så de 10000,- i andre tilskud!

Jeg siger ikke det er for meget, det er slet ikke det - men jeg vil tillade mig at sige, at det kan man simpelthen overhovedet ikke tillade sig at klage over!!

Tania skal have en løn noget over mindstelønnen for at kunne have tilsvarende udbetalt ved et lønnet arbejde. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken uddannelse hun har og om hun har arbejdet overhovedet, sikkert ikke, for ellers havde hun vel været medlem af en a-kasse!
Det er da ikke REN kontanthjælp - kontanthjælen på 13000 er før skat, og giver vel lidt over 9000 kr EFTER skat.

De 10.000 du skriver om i andre tilskud, udgør omkring 6500 kr via børnebidrag og børnechek - de samme beløb får en lønmodtager.

Så kogt ned er det hendes boligsikring på omkring 3500 kr der slår din verden itu, eller??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 13:19   #27
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hvis de skærer så og så mange procent væk af kontanthjælpen hos alt og alle så var der nogen herinde der mente at man så ville få mere i boligsikring som kompensation men det er jeg nu ikke helt sikker på.

F.eks så hvis vi siger at min kontanthjælp blev skåret drastisk ned.
Lige nu får jeg pr. år før skat 100.000 er 42 og uden børn,
min husleje er 4500 for en 2-værelses uden forbrug.
Så hvis vi siger jeg får langt under 100.000 lige pludselig så udløser det ikke en krone ekstra, jeg vil stadig få omkring 600 kr. i boligsikring.
På borger.dk kan man selv regne sig frem til alle mulige ting der har med boligsikring at gøre og så kan man indsætte forskellige tal i forhold til de oplysninger man vil have frem.

Det kunne ende med at man skulle forsøge at opdrive en billig et-værelses lejlighed, problemet er bare at det er synd for mine undulater og katte at de skal leve på mindre plads.
Jeg har samme forhold til mine husdyr som folk med børn har til deres børn så jeg har svært ved at skille mig af med dem. De giver mig simpelthen så meget kærlighed og omsorg de dyr og uden dem ville jeg føle mig meget ensom og opgivende.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 13:20   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
Nu kommer jeg lige med min mening om denne Tania og andre kontanthjælpsmodtagere!

Jeg vil ikke dømme hvad der er for meget og hvad der er for lidt - det eneste jeg vil sige er at jeg syntes godt nok det er meget meget flot at man kan få 23000,- i offentlig støtte pr. måned! (så er det sådan set fuldstændig lige meget hvilke tilskud pengene kommer fra)
Man skal virkelig tjene en god løn for at få tilsvarende udbetalt, og det er jo langt fra alle i dette land som modtager, boligydelse, børneydelse osv!

Jeg mener også at det med ferie sydpå hver sommer, det kan man altså ikke forlange at der skal være råd til når man er forsørget af det offentlige!
Nej, man skal blot have en indtægt, der matcher kontanthjælpen.

Og derudover være berettiget til div. børne-ydelser og boligydelse.

Enhver som er i en situation, der ligner Tania's (altså er enlig forsørger til 4 og bor til leje) vil have en økonomi, der til forveksling ligner Tania's, og så er det uanset, om personen er i arbejde, på kontanthælp, på dagpenge, på førtidspension, whatever.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så kogt ned er det hendes boligsikring på omkring 3500 kr der slår din verden itu, eller??
Og den er beregnet ud fra husstandens indkomst og sammensætning, så den er heller ikke kun for kontanthjælpsmodtagere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 13:28   #29
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
kontanthjælp er vel kun en ,,,her og nu,,, hjælp til overlevelse ???
Dét var den måske engang tænkt som. Men vi har mange eksempler herinde, hvor borgere hænger fast på kh i endda temmeligt mange år. Og med den nye fleks- og førtidpensionsreform vil kommunerne med loven i hånden kunne fastholde borgere i endnu flere år på kh-satsen... Og så taler vi ikke længere om overlevelse, men om, at folk skal etablere sig og skabe et liv på kh-satsen. Og det kan vel ikke være rigtigt, at den skal sænkes yderligere...


Sidst redigeret af Risa; 28-12-2012 kl. 13:38.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 14:05   #30
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Den er så forskruet denne her debat....

folk glemmer at mange med lave indkomster også vil få godt med tilskud og børnepenge.

så havde de fundet en mor med lavindkomst, og 4 børn tror jeg tilskuddet ville være næsten lige så stor.

Hader aviserne og deres sensations-overskrifter, men det værste er at mange danskere ikke kan skelne skidt fra kanel.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sats enlig ftp nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 29-11-2011 09:38
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
Økonomi som enlig på kontanthjælp??? akizuri Alt det andet 13 01-07-2010 00:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension