K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2012, 10:37   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Siger også lyt til Helenekr.

Du er jo allerede fleksjobber.

Hvis du inden blev visiteret fleksjobber, og der havde afprøvet 18 timer med pause, må du oplyse det til sagsbehandleren. Bed hende om at respektere dine skånehensyn.

Jeg har da under 20 timer i fleksjob. De tror nok, du bedst kan få et arbejde med 20 timer, men når du ikke kan, så kan du jo ikke.

Men du kan evt. sige til hende, at du vil starte med 18 timer og se, hvordan det går. For det kan være forskelligt fra sted til sted, hvor meget man kan klare sig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 13:30   #12
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Selvfølgelig er det noget notorisk ævl, at man er selvforsørgende - og dermed IKKE kan blive fleksjobber - når/hvis man kan arbejde 20 t/u... -når dét så er sagt; kan i/vi være stensikker på, at kommunerne over sigt vil ændre tilskuddet fra 2/3 til 50% hvis man kan arbejde 20 t/u

ALLE andre handicappede m/flere har jo allerede mistet mange bevillinger, hjemmehjælpen må fjernes hvis kommunen fattes penge osv.

BEMÆRK: Hvis min spådom ikke går i opfyldelse... -er det efterhånden, det eneste sted der ikke har mistet ressurcer


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 15:44   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det eneste det handler om i dette tilfælde er, at læse hvad trådstarteren reelt skriver.

Der står klart og tydeligt, at de 18 timer er med indlagt pauser, hvilket betyder der er særlige skånehensyn.

Trådstarter skriver klart og tydeligt, at h*n ikke forventer at kunne klare de 18 timer, da det tidligere har været svært at holde til.

Når dét så er skrevet, så er det meget svært at se, hvordan trådstarter kan komme i kategorien af folk der får frataget sin visitation hvis der stræbes efter 20 timer, og en endnu større gåde er det, at få presset ord som 'ordinært arbejde' 'deltidsarbejde' mm ind i sine svar....

Kan man ikke bare nøjes med at svare så det passer i overensstemmelse med trådstarterens spørgsmål, for det er ikke korrekt vejledning, at skrive at man mister fleksbevillingen hvis man arbejder 20 timer, under de forudsætninger trådstarteren opridser, og derfor handler det om tilskud i trådstarterens sag.

Svare lidt til at en fortæller hun vil ned til søen og spise sin frokost på græsset og nyde udsigten, og at man som svar fortæller at flere er druknet og hun kun må gå ud i vand til knæene, mens man ihærdigt taster 112 i en redningsmanøvre......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 12:07   #14
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det eneste det handler om i dette tilfælde er, at læse hvad trådstarteren reelt skriver.
Nemli'...

Der står klart og tydeligt, at de 18 timer er med indlagt pauser, hvilket betyder der er særlige skånehensyn.
Nej, der står klart og tydeligt at kommunen oplyser; de 20 t/u er med pauser, og en pause i løbet af en arbejdsdag behøver altså IKKE være et skånehensyn

Trådstarter skriver klart og tydeligt, at h*n ikke forventer at kunne klare de 18 timer, da det tidligere har været svært at holde til.
Hvor står det?

Når dét så er skrevet, så er det meget svært at se, hvordan trådstarter kan komme i kategorien af folk der får frataget sin visitation hvis der stræbes efter 20 timer, og en endnu større gåde er det, at få presset ord som 'ordinært arbejde' 'deltidsarbejde' mm ind i sine svar....

Kan man ikke bare nøjes med at svare så det passer i overensstemmelse med trådstarterens spørgsmål, for det er ikke korrekt vejledning, at skrive at man mister fleksbevillingen hvis man arbejder 20 timer, under de forudsætninger trådstarteren opridser, og derfor handler det om tilskud i trådstarterens sag.
Ja, det handler om tilskuddet, men det er jo ikke statisk

Svare lidt til at en fortæller hun vil ned til søen og spise sin frokost på græsset og nyde udsigten, og at man som svar fortæller at flere er druknet og hun kun må gå ud i vand til knæene, mens man ihærdigt taster 112 i en redningsmanøvre......
Øhhh nej - mærkelig sammenligning - og i øvrigt kan vi ikke advare nok imod de kommende nedskæringer... -mange vil helt sikkert komme i klemme


.................................................. .................................................. .
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 23:00   #15
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Tak for jeres forskellige synspunkter, nu viser det sig at arbejdsgiveren , måske, hvis det overhovedet bliver aktuelt med det job, ønsker langt færre end 18 timer, så ved ikke om jeg så får lov til at tage det. Arbejdsgiveren bliver ved med at trække beslutningen om praktik/job. Må bare væbne mig med tålmodighed, indtil hun melder klart ud om hun vil have mig.
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 23:10   #16
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Det bliver ikke nemmere fremover,der bliver nok nogle grænser omkring de 18 timer, prøv at se her hvad en fleksjobber fik oplyst af kommunen, sagt på et offentligt møde.. Hvor meget rigtigt der er i det, er LAFS ved at få undersøgt i beskæftigelsesministeriet.

Jeg var til en konference med ADHD foreningen her i sidste uge. Hvor en jobkonsulent fra Københavns Kommune var tilstede. Jeg kunne forstå på hende at der ikke var plads til mig på den nye Fleksjobordning. Hvis jeg mistede mit job, som jeg har nu. Pga. at jeg arbejder over 18 timer om ugen. Da den nye ordning kun var beregnet til dem som kunne arbejde mellem 0 - 18 timer. Kommunen ville ikke være med til at man kunne komme i et nyt fleksjob over 18 timer om ugen. Blandt andet fordi at det kan være svært for kommunen at sikre at man ikke bliver løntrykker med de regler om "effektivitetsgrad" i forhold til andre ordinært ansatte på en arbejdsplads. Derfor var den nye ordning ikke for mig, og andre som kan arbejde mere en 18 timer. Jeg skulle leve at et deltidsjob på normale vilkår eller også skulle jeg arbejde fuldtid på normale vilkår, hvis jeg mistede mit fleksjob efter nytår.
Samme besked har jeg også fra min SB kan man arbejde 20 timer eller tjene en brutto løn på højde med kontanthjælpsatsen 10300 for mit vedkommende er det 0 kr i tilskud fra det offentlige fremover så betragtes man som selvforsørgende
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 11:54   #17
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Samme besked har jeg også fra min SB kan man arbejde 20 timer eller tjene en brutto løn på højde med kontanthjælpsatsen 10300 for mit vedkommende er det 0 kr i tilskud fra det offentlige fremover så betragtes man som selvforsørgende

Og jeg har fået samme besked...kan du arbejde 20 timer om ugen...så kan du klare dig selv!!
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 12:09   #18
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmm, det bliver vel IKKE rigtigt(og dermed lovligt) at én, eller flere faglig udygtige og inkompetente asocial sagsmishandlere udtaler disse latterlige udsagn omkring de 20 timer... -eller gør det ???

Ps. Henvis gerne til gældende lovgivning



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 18:21   #19
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hmmm, det bliver vel IKKE rigtigt(og dermed lovligt) at én, eller flere faglig udygtige og inkompetente asocial sagsmishandlere udtaler disse latterlige udsagn omkring de 20 timer... -eller gør det ???

Ps. Henvis gerne til gældende lovgivning



.
Rolig nu....! Jeg ved godt at der findes inkompetente sagsbehandlere...men de er altså ikke alle sådan. Mine to sagsbehandlere som hjalp mig frem til et fleksjob er faktisk fagligt dygtige, kompetente sagsbehandlere...og det var dem begge der, uafhængigt af hinanden, sagde det samme.

Når det så er sagt....så nej, det gør det ikke lovligt eller mere rigtigt. Vi hører det bare også herinde ret ofte. Jeg ved ikke om det så har været nemmere at få det godkendt i fleksteamet eller det er noget helt tredie.

Jeg kan desværre ikke henvise til en lov eller paragraf da jeg ikke har haft brug for det...men google er jo alles ven...;-)
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 18:41   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan ikke finde noget lovgivning som siger at man mindst skal have nedsat arbejdsevne på 50 %....

Det findes simpelthen ikke...

Nogle siger at Ankestyrelsen har lavet nogle afgørelser hvor det indgår....men jeg har endnu ikke fundet disse og der er ikke nogen der har kunne frembringe disse afgørelser...eller links til dem....

Det er ud fra de tilskud man kan få at folk siger at man skal mindst have en nedsat arbejdsevne på 50 %.....jeg ville bare gerne se hor det står henne...så det ikke er noget vi "bare tror"

Man her er hvad der faktisk står på skrift...

Citat:
Kriterier for godkendelse til fleksjob

Følgende kriterier skal opfyldes for, at en person kan godkendes til et fleksjob:

Personen skal være under folkepensionsalderen.
Personen må ikke kunne opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet, herunder ansættelse i et aftalebaseret skånejob efter de sociale kapitler i overenskomsterne. I mange overenskomster er der sociale kapitler, der gør det muligt at aftale sig frem til arbejdsbetingelser og en løn, der fraviger overenskomstens almindelige krav.

Personen skal have en varig og en væsentlig begrænsning i arbejdsevnen. Arbejdsevnen kan være nedsat af fysiske, psykiske eller sociale årsager. Begrænsningen i arbejdsevnen skal ses i forhold til ethvert erhverv. Ved arbejdsevne forstås evnen til at kunne opfylde de krav, der stilles på arbejdsmarkedet for at kunne udføre forskellige konkret specificerede arbejdsopgaver, så der kan opnås en indtægt, der gør personen helt eller delvist selvforsørgende.

Muligheden for revalidering, aktivering og andre foranstaltninger (fx omplacering på arbejdspladsen), der kan fastholde/bringe personen tilbage til beskæftigelse på normale vilkår, skal være afprøvet. Der findes dog tilfælde, hvor det vil være åbenlyst formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen til fleksjob.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c4002

Så er der også her ved Cabi

Citat:
Fleksjob

Find reglerne for fleksjob: job til personer med varig nedsat arbejdsevne.
Fleksjob er job til personer med varig nedsat arbejdsevne. Jobcenteret afklarer arbejdsevnen og visiterer til fleksjob.

Et fleksjob er et almindeligt arbejde i en privat eller offentlig virksomhed, og det følger overenskomster og lønmodtagerlovgivning.

Da arbejdstageren ikke har en fuld arbejdsevne, får virksomheden et tilskud fra kommunen. Dvs., at kommunen i princippet betaler for nedsættelsen af arbejdsevnen, og arbejdsgiveren betaler løn for det arbejde, der udføres.

Fleksjob kan kun oprettes, hvis det ikke på anden måde, fx ved revalidering eller med støtte i form af arbejdsredskaber, hjælpemidler m.m., er muligt at opnå arbejde uden løntilskud. Revalideringsmulighederne skal være udtømte.

En person, der er visiteret til fleksjob, kan ikke få arbejdsløshedsdagpenge eller efterløn. I stedet får vedkommende som hovedregel ledighedsydelse ved ledighed og fleksydelse, når vedkommende når efterløns-/fleksydelsesalderen. Det sidste under forudsætning af, at vedkommende har indbetalt bidrag til ordningen.
Kilde: http://www.cabiweb.dk/lovstof/rekruttering/fleksjob

Der står bare at man skal have en varig nedsat arbejdsevne....

Der står at det ikke skal være mulig på anden vis at blive selvforsørgende evt ved revalidering osv...

Så er der nogen derude der ligger inde med links til afgørelser fra Ankestyrelsen hvor det indgår at man mindst skal have en nedsat arbejdsevne på 50 % .....så vil jeg rigtigt gerne have links....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor Jøsses Alt det andet 5 09-06-2010 16:46
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35
Hvorfor forlanger jobkonsulenten 12 timer pr. uge ? blak401 Spørgsmål ang fleksjob 3 05-11-2008 15:39
Hvorfor gør de det mod mig.... Mette1107 Dit og Dat 2 01-10-2008 19:42
Hvorfor? zuza Dit og Dat 1 13-08-2007 13:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension