K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2016, 01:41   #41
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Det er forfærdeligt at læse.Jeg har ingen rådudover god vin fremover. vi er alle op imod et rigidt og koldt system. Håber det bedste for dig.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2016, 13:54   #42
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
mullamulla3:
Hmm har du overvejet at prøve at skifte læge?
Og derefter finde ud af, om der er andre venlige psykiatere, med knapt så lang venteliste?

Har du haft optaget samtaler med din sagsbehandler? For hvis sagsbehandler opfører sig som du beskriver, bør det ikke være svært at begrunde klagen, hvis du kan medsende en lydoptagelse der dokumenterer den opførsel.

Mht uenighed, tror jeg fik formuleret mig forkert
Du skriver at du synes at borderline passer på dig, og derfor fik jeg vidst gået ud fra, at du ikke mente at nogen som helst af de andre diagnoser passede på dig
Så jeg forstår godt at de to diagnoser er latterlige, bestemt. Det var de andre diagnoser jeg hentydede til
Jeg havde f.eks. ikke tvunget en med svær panikangst ud i alm aktivering. (er ikke sagsbehandler, men hvis jeg var )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2016, 14:03   #43
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
og husk mullamulla, at du altid har ret til at medbringe en bisidder til møderne med kommunen, forhåbentlig har du en i din omgangskreds som vil hjælpe dig og som du er tryg ved.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2016, 16:43   #44
mullamulla3
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Alder: 32
Indlæg: 50
Styrke: 13
mullamulla3 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
mullamulla3:
Hmm har du overvejet at prøve at skifte læge?
Og derefter finde ud af, om der er andre venlige psykiatere, med knapt så lang venteliste?

Har du haft optaget samtaler med din sagsbehandler? For hvis sagsbehandler opfører sig som du beskriver, bør det ikke være svært at begrunde klagen, hvis du kan medsende en lydoptagelse der dokumenterer den opførsel.

Mht uenighed, tror jeg fik formuleret mig forkert
Du skriver at du synes at borderline passer på dig, og derfor fik jeg vidst gået ud fra, at du ikke mente at nogen som helst af de andre diagnoser passede på dig
Så jeg forstår godt at de to diagnoser er latterlige, bestemt. Det var de andre diagnoser jeg hentydede til
Jeg havde f.eks. ikke tvunget en med svær panikangst ud i alm aktivering. (er ikke sagsbehandler, men hvis jeg var )
Der er desværre ikke nogen læger der pt. har åbent for tilgang.
Desuden er der ikke så mange behandlingstilbud her i byen. Det har jeg snakket med min læge om. Så kan hun henvise mig til kolding, men jeg har ikke penge til transport. Og synes heller ikke jeg har overskuddet til at tage til kolding hele tiden.

Jeg har ikke haft optaget samtaler, har ikke tænkt på det. Men jeg vil optage på Mandag.

Helt i orden. Jeg har angst, og muligvis også de andre.. Det vil jeg ikke gøre mig klog på. Jeg håber de ved hvad de taler om mht. diagnoser :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
og husk mullamulla, at du altid har ret til at medbringe en bisidder til møderne med kommunen, forhåbentlig har du en i din omgangskreds som vil hjælpe dig og som du er tryg ved.

vh sortepigen
Jeg har også altid min mor med til møder, dette ændre dog ikke så meget mht. sagsbehandlerens opførsel. Dog er det en tryghed for mig at hun er der.
mullamulla3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2016, 17:13   #45
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
mullamulla3:

Ah ja, kan godt se at det giver problemer.
Jeg har ikke helt styr på reglerne, men der er vidst mulighed for tilskud til transport ift sundhedsloven. Evt sygetransport hvis man f.eks. ikke kan tage offentlig transport.
Om du er berettiget ved jeg ikke, men det håber jeg at andre her på siden kan være behjælpelige med, hvis det er relevant

Tænker dog at jeg synes du skal lade dig skrive på venteliste ved ham du gerne vil snakke med, hvis der er en venteliste.
Kommunerne er jo ofte langsomme, og lige pludselig bliver det din tur.
Selvom det måske først er om 1 år, kan det jo være at kommunen har brugt 1 år på at hive dig gennem diverse tilbud (brugte de 4 år i alt på ved mig), og så kan diagnosticeringen også være relevant, selvom der går måske 1 år (eller mere).

Hvis det så ikke er relevant til den tid, så er det jo ikke værre end at du kan blive fjernet fra listen

Man kan sige at det jo i princippet sagtens kan være angst og borderline
Men ja, håber at du bliver udredt på et tidspunkt, ved en som du har det godt med
Blev selv først udredt af udredningsteamet, hvor jeg kun delvist var enig (deres argumenter var lige vage), så blev også diagnosticeret af min psykiater. Hun gav næsten samme diagnoser, og det at de var næsten enige, gjorde at jeg var mere sikker på, at de ikke var helt forkert på den

Jeg tror virkelig det er en god idé at optage samtalerne. Måske overveje at tage en anden bisidder med, f.eks. fra en af de frivillige foreninger? Kan ikke huske hvilke der tilbyder bisiddere. Men kommunen er i hvert fald ikke helt så opsatte på at forsøge at tromle en ned der kender lovgivningen, og har en større organisation i ryggen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension