K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2009, 20:33   #71
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Nusli, er det en psykiatrisk lægekonsulent som skriver, at arb.prøvning er med risiko for forværring af dine psykiske lidelser?
Hvis det er tilfældet, så skal du klage videre, for så må de ikke arbejdsprøve dig, og dermed må de vel heller ikke sætte dig igang med noget andet.
Det var den som Razmo reddede den på.

Jeg synes det ser mystisk ud, hvis det er en psykiatrisk lægekonsulent som har skrevet dette, og de så nægter at lade den gå videre til pensionsnævnet.
Mit råd vil være, at du skal søge førtidspension efter §17, PÅ DET FORELIGGENDE GRUNDLAG.
Hvis du husker at skrive den sidste sætning med, så kan de ikke nægte at lade den gå videre til pensionsnævnet.

Den sagsbehandler som du skal til samtale med, Reza "et eller andet", har jeg haft som sagsbehandler her i byen, så vidt jeg husker lavede han ikke andet end at indhente en ny "seddel" fra min læge, og var der ikke ret længe, senere oplyste en værkstedsleder mig om , at han hjalp "sine egne" lidt for meget.

Sidst redigeret af Trold; 09-05-2009 kl. 20:37.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 22:16   #72
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Det er den psykiatiske lægekonsulent ja, i samarbejde med den somatiske- men det er den psykiatiske der har skrevet at det sandsynligvis vil forværre mine symptomer.....

Men jeg er bare så udmattet og led ved det hele at jeg har opgivet, jeg orker ikke mere det er blevet for hårdt for mig, jeg bliver mere og mere angstplaget og depressiv og nu skal jeg jo holde mig nogenlunde oppe, jeg skal jo kunne søge job som der står, ellers tager man jo også kontanthjælpen..

Jeg opfatter det som en slags "hævn"/chikane fra ledelsens side fordi jeg tillod mig at klage over at visitationsteamet havde fejlbehandlet min pensionssag.

Men de vandt til sidst, jeg har ikke Razmo´s og flere andres styrke og jeg er helt alene i det her kaos....
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 22:51   #73
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
( Trold)Mit råd vil være, at du skal søge førtidspension efter §17, PÅ DET FORELIGGENDE GRUNDLAG.
Hvis du at skrive den sidste sætning med, så kan de ikke nægte at lade den gå videre til pensionsnævnet.
Nusli jeg føler med dig ......det er rædselsfuldt...det lyder lidt som om de har snydt dig lidt med at stoppe din §17 og så indstille til afslag...det lyder som om de vil fastholde dig på kontanthjælp...og med den udtagelse fra lægekonsulenten er det meget mærkeligt...

men en ting jeg ikke forstår er at du ikke har fået tilbudt i brevet at du kan få sagen afgjort på det foreliggende grundlag...det har du ret til og det skal de tilbyde dig ...

så kommer den til pensionsnævnet og hvis du får afslag så kan du anke sagen til beskæftankenævn og gå helt til ankestyrelsen...hvis du orker det..men det kan du.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 00:28   #74
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nusli, det brev du har fået fra jobcentret er et sandart brev - det får jeg hver 3 mdr selvom jeg søger førtidspension og ikke står til rådighed for arbejdsmarked. Min sagsbehandler Reza Safaei (tror også det er din) plejer at være meget forstående når man siger at man ikke kan møde op, fordi man stadig er under udredning...

Okay, de har givet afslag på §17. Er det fordi de hellere vil søge efter §18 (den mere sikre!)??
Spørger bare, for der er større chancer for en §18 går igennem, end en §17.
Med de papirer du har, står du jo selvfølgelig ikke tilrådighed for arbejdsmarked, hvorfor du hurtigst muligt må få sat en §18 i stand og så bare tage den derfra......

Hvor er det trist læsning, jeg bliver helt dårlig over det, suk.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 08:11   #75
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Jeg skal prøve at kaste lidt lys over dette roderi, det er ikke til at holde styr på....

Jeg startede i feb. 09 med at sagsbehandleren bad mig ansøge §17, da han var sikker på at jeg ville få godkendt pension, han ville så sideløbende tage og indstille mig via §18 men til hans forbavselse så afslog visitationsteamet at indstille mig og så bad han mig om lov til at stoppe §17 ansøgningen da han så mente at var nødt til at gå den *sikre* vej med arbejdsprøvning osv. og så prøve igen da en §17 så sandsynligvis heller ikke ville gå igennem og så skulle jeg bare vente 3 mdr og så få det nederlag, det ville han gerne skåne mig for.....en del af afslaget lød bla på at jeg ikke var ordentligt arbejdsprøvet, sidst man forsøgte i dec07 røg jeg ned med dyb depression og angst og blev indlagt på psyk hvor jeg var en måned, dels at jeg havde en anke over min sygedagpengesag som Ombudsmanden var inden om, så kunne man ikke afgøre noget nu !!!

Jeg klagede over visitationsteamets afgørelse og fik d. 6 april en kvittering hvori de skrev at de havde modtaget min anke og ville behandle min sag indenfor 4 uger, kunne de ikke overholde det ville jeg høre nærmere, hvilket jeg så antog var det brev jeg fik i går lørdag med den indkaldelse, jeg kunne kun se det som at de bevarede min klage ved at raskmelde mig da jeg aldrig tidligere (siden juli 05) har modtaget sådan et "standardbrev". Derfor blev jeg så bange og røg endnu længere ned end jeg allerede var......

Jeg er bare så taknemlig for dette forum hvor man altid kan få luft, råd og vejledning, men engang imellem ville jeg ønske at jeg også kunne råde og vejlede, men det kommer forhåbentligt.

Med ønsket om en smuk og solrig søndag til alle K10´er
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 12:05   #76
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
jeg skal til partshøring på mandag kl 1.....som er min sidste gang jeg kan tilfølje noget til min ansøgning om §17...kan jeg ikke nå spørge om de ikke nok vil rejse den på en §18 i stedet for???eller er dette for sent
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension