K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2005, 16:53   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu skal der vist ske noget.

Jeg blev i forgårs ringet op af min jobkonsulent, og blev bedt om at komme til møde med ham kl 11.

Yes... Så kort varsel så må der da være et job eller noget...

Så jeg drønede derop, tilstede ved mødet var også en anden jobkonsulent som jeg havde haft på et kursus der hedder jobjagten..

Men men der var ikke noget job

Formålet med mødet var dialog

Nu skulle der dialog til for nu skulle der gøres noget ved at finde et job til mig, og ja jeg er jo stor tilhænger af dialog...
Så det sagde jeg jo ja til....

det er jo trods alt trejde år jeg går ledig og det er anden gang jeg ser min jobkonsulent, men efter hvad jeg forstår skal jeg nu rigeligt nå at blive træt af ham, for nu skal jeg til at møde ham en gang om ugen eller hver fjortende dag... :|:|

Men men hvad gør man ikke for at få et job, den dialog vi skulle have bestod mest i at de ville høre hvilke job jeg kunne tænke mig...

Næsten alle ting de spurgte om ville de vide hvis de havde læst min ressource profil...

eller hvis han havde hørt efter og taget notater ved det første møde vi havde :|

Nå men det korte af det lange blev at jeg sagde at for min skyld kan de tilbyde mig hvad som helst (bare der ikke er tunge løft, eller jeg skal vaske både på vandet)
og så skal det ligge inden for tidsrummet 7-16:30

Jeg ved at det ikke rigtig hænger sammen med hvad læger og psykologer mener at jeg kan klare, men jeg er villig til at prøve for et job det vil jeg altså meget gerne have....

Nu skal jeg til møde med min jobkonsulent på Onsdag og høre om han har fundet ud af noget, og finder de ikke noget job (eller jeg finder noget job) inden den 2 Januar,,,

Ja så starter jeg på jobjagten igen... Hvem ved det kan være jeg fatter mere anden gang jeg er der

Oki kurset vare 4 uger og første gang stoppede jeg fordi jeg fik tilbudt et job efter 2½ uge, det var bare ikke et reelt job og derfor røg jeg ud i køen til ledige fleksere igen ...(men jeg fandt da ud af at jeg skulle IKKE vaske både der lå på vandet)

Men nu har jeg besluttet mig for at jeg vil føre en form for dagbog her, hvor jeg hvergang jeg har været til møde vil fortælle hvad der blev sagt på et sådan møde og hvad der er blevet fundet ud af...

Og starter jeg på kurset så vil jeg også delagtigøre jer andre i hvad vi "lære" på sådan et kursus...

Nu har jeg afleveret denne hjemmesides adresse til jobkonsulenter så nu vil jeg jo lige benytte muligheden her for at sige, at min erfaring med jobcentre og deres især er under alt kritik , jeg opfatter dem som totalt inkompentente

Puha så blev det sagt og så har vi det på det rene næste gang vi mødes

Og ja så til sidst for at ikke andre jobkonsulenter skal føle sig truffet, ja så bor jeg i KØGE kommune og jeg er tilknyttet Jobcenter Øst
(ikke at forveksle med Jobcenter Øst Danmark)

Det var bare lige det jeg ville sige B)B)


P.s i retfærdighedens navn skal lige siges at jobkonsulenterne har den opfattelse af mig at jeg er negativ indstillet over for dem
Og at det kan være til skade når man skal finde job til mig, men tro mig min negativitet vil Aldrig komme til udtryk ude hos en arbejdsgiver, men det kan være lidt svært at blive ved at være glad og posetiv (som jeg var den dag jeg blev tilkendt fleksjob og troede at jeg snart kom i job ):|:|
  Besvar med citat
Gammel 07-12-2005, 18:54   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Nu skal der vist ske noget.

tak for det Heiden...det er mærkeligt at man skal gå igemmen alle disse undersøgelser og alt bliver skrevet ned i profilen...og så læser de den ikke....?:@ hvorfor ?
Hvad skal du nu ...finder de så et job til dig ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2005, 09:13   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Nu skal der vist ske noget.

Jeg håber at det ender med at de finder et job til mig

Ihvertfald er jeg selv ved at have opgivet, der kan være dage hvor jeg søger helt vildt, og alt både tænkeligt og utænkeligt..

Men som de fleste jo nok har prøvet, (også almindelige arbejdsløse) så har man det sådan at når man mange gange nok har fået negative svar eller ingen svar..
Ja så går luften ud af ballonen, og man skal så lige bruge lidt tid igen til at finde sine ben og sin gejst igen.. :|:|:|

Så mit håb er jo at de finder noget, jeg formoder at de har lidt bedre forudsætninger for det end jeg har, og ellers er der jo ikke andet at gøre end at tage på kursus igen, en ting er helt sikkert..

Der skal ske noget NU !!! :@:@

Og ellers bliver jeg ved med at søge fiktive job hos kommunen hos borgmesteren og alle dem der ikke gider at høre på mig mere...

Og nå ja, til mødet foreslog jeg da også at man da kunne oprette et fleksjob til mig med at admistre K10.

Det syntes den ene jobkonsulent, var en god ide og opfodrede mig til at finde ud af hvordan man gjorde det (altså fik oprette sådan et job..)

Meeeen vidste jeg det, ja så var jeg sgi da jobkonsulent
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2005, 09:59   #4
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 54
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Nu skal der vist ske noget.

Til Hejdien

Oi, det ville være en ordentlig mundfuld hvis du skulle oprette et job til dig selv som administrator på K10.

Du ville blive selvstændig.....ville skulle udbetale løn til dig selv, indbetale til til told og skat og laver regnskaber.

Dvs at du skulle have en indtægt før at du kan udbetale løn....til dig
med mindre der er nogen der vil købe din fine hjemmeside og være din arbejdsgiverB) og en masse andre ting som jeg jo ikke aner noget om

pyha....bliver helt forpustet af at tænke på det, men mon ikke det ville være noget nær et fuldtidsjob....nåh ja, du ville også selv skulle ordne det med refusionen fra kommunen.....har du i virkeligheden lyst til at ha et så tæt samarbejde med dem ?



Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2005, 10:22   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Nu skal der vist ske noget.

Nej for hulen da ......

Det var også mest en joke fra min side

Jeg kan nu heller ikke se mig selv være tvunget til at skrive noget hver dag.. ikke engang jeg oplever så meget med fleks...


Nææææ de kan sætte mig bag et kasse apperat eller hvad de kan finde på .... bare jeg slipper for alt hvad der hedder kommuner ....

Så vil jeg lave alt (jeg vil altså bare ikke vaske flere både) B)B)
  Besvar med citat
Gammel 30-09-2006, 12:26   #6
sysse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2006
Indlæg: 15
Styrke: 19
sysse er ny på vejen
RE: Nu skal der vist ske noget.

Jeg har været visiteret til et fleks job siden Juni 2004, men er først nu ved at få lavet min ressurse profil. Sidst jeg var til møde hos min sags-behandler sagde hun at vi jo måtte se om jeg kom på kontanthjælp,men nu har hun lige ringet igen for at aftale et møde hvor jeg kan læse hvad hun har skrevet i profilen, og jeg spurgte hende om jeg skulle tage en bisidder med ,da hun jo havde sagt det om kontanthjælpen, men det har hun aldrig sagt siger hun nu . Nu skal jeg så bare finde en afklarings praktik.Har i andre ikke svært ved at finde ud af hvor i skal søge, jeg syntes det er mega svært
sysse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2006, 13:36   #7
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Nu skal der vist ske noget.

Haløjsa Hejdien
jeg er da lidt overrasket,har du ikke lige haft job
eller er jeg helt bag ud af dansen
hilsen
dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2006, 18:34   #8
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Nu skal der vist ske noget.

Til Sysse og Dragen!

Det ser ud som om Sysse har svaret på et meget gammelt indlæg istedet for at oprette en ny tråd! Hvis I ser på datoen for Hejdiens indlæg så er det fra december 2005!!!

Sysse, hvis jeg var dig, ville jeg lave et helt nyt indlæg med en anden overskrift, så folk kan se at du har et spørgsmål. Og jo, det er smaddersvært at finde ud af hvor man skal søge. Jeg har faktisk fået mest ud af at bruge mit netværk, og har lige været i praktik, men er desværre sygemeldt nu. Men, det var en anden historie... :|

Mange hilsner Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2006, 21:12   #9
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Nu skal der vist ske noget.

ja det har du da bare helt ret i !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg var lige inde på en kigger og så at dette emne lå øverst,men jeg er da bare glad for at det er et gammelt indlæg.
dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu skal der ske noget!! Desmond007 Alt det andet 10 08-01-2018 16:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension