K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2016, 23:15   #21
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
På den smerteklinik jeg havde et forløb på ordinerede de ikke antipsykotisk medicin, tværtimod. Selv om det var en overlæge med speciale i smertebehandling og anastæsiologi var hun ikke tilhænger af at fylde patienterne med medicin, tværtimod startede hun ofte med at fjerne det meste af medicinen og prøve andre alternativer først.

Måske det er de offentlige smerteklinikker som er lidt løs på hånden med medicinen - det er vel nemmere og hurtigere end at bruge tid på patienterne og ofte er andre muligheder for smertelindring mere tidskrævende end at skriv en recept.

Nogle offentlige smerteklinikker ser det store lys i at udskrive metadon som smertestillende
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 15:08   #22
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Mange tak Gisne for at beskrive hvilke fremgangsmåde blev der andvendt på den smerteklinik du var tilknyttet.

Jeg kan ikke undgå at spørge: kører smerteklinikkerne efter forskellige metoder ( ang. primært behandling af kroniske smerter) eller meningen var at ændre fremgangsmåden efter en vis popularitet og tillid?

Jeg er tilknyttet en privat smerteklinik. Fremgangsmåden er skræmmende og det vil ikke overraske mig , hvis flere bliver diagnosticeret med neuropatier relaterede sygdomme på smerteklinik. Mange vil blive begejstret og udtryk som f.eks."endeligt har jeg fået et navn på min sygdom og er blevet forstået: fibromyalgi" vil ofte opstå.

Mine muskler var undersøgt af en god og grundig speciallæge for mange år siden. Der er klinisk dokumentation (scanninger, fysio og andre sager) for mine symptomer og et navn på min muskelsmerter alligevel fik jeg fibromyalgi diagnosen på smerteklinikken.

Jeg svarede: det tror jeg ikke og prøvede at gøre opmærksom på fejlen. På 2 minutter fik jeg en ny diagnose. På dette tidspunkt kunne jeg ikke forstå, hvorfor og hvordan, under den mest overfladisk undersøgelse jeg blev udsat i mit liv, en stor og kontroversiel sygdom blev leveret. Fibromyalgi- falder under neuropatier sygdomme og på denne måde kunne retfærdigøres behandlingen med antipsykotisk medicin.

Det vil glæde mig, hvis jeg er kun et enkelt tilfælde hvor en kemisk angreb ( jeg opfatter som kemisk lobotomi) på mit hjerne er forsøgt, og ikke den nye fremgangsmåde af smerter behandling.

Jeg er skræmt fra vid og sans.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 15:36   #23
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jeg har ikke fået tilbudt antipsykotika.

Mine smerter er ikke blevet mindre efter mit forløb på Smerteklinikken.
Jeg afprøvede forskellig slags medicin uden effekt.

D.v.s. jeg tager det samme medicin, som før jeg startede på Smerteklinikken.

Det havde stor effekt på mine smerter, at have alene timer med en fysioterapeut.

Dels fik jeg lært nogle enkelte øvelser, som kan tage toppen af smerterne, når jeg får smertegennembrud/pludselige stærke smerter.

Dels fik jeg "vendt" min hverdag i forhold til hvad og hvornår, det det er at jeg oplever de stærkeste smerter og hvordan jeg kunne søge at undgå dem eller minimere dem ved "omlægning" af rutiner.

Hvilket andre måske har helt styr på.

Men for mig, var det svært i starten af mit liv med smerter.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 19:37   #24
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan huske min mor fik antipayka, fra kræft afdelingen, det var noget med,at når man fik det ville det bedøve nogle nerver, for hende i ryggraden, hun var meget imod, hende hovede fejlet ikke noget, men da hun aligevel var dødene, syntes vi hun skulle prøve.

og det virkede en periode, end til hun skulle have noget stærker
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 06:07   #25
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg gik på en privat tværfaglig smerte klinik. Der desværre er lukket idag pga GIVE
Jeg ved ikke hvad han udleverede til andre . Men jeg lider a neuopatiske nerve smerter . Og efter 12 mdr af div ,sfprøvninger .

Endte det dengang med lyrica 600 mg. Som også kan bruges til andre ting. Metadon og morfin

det var i 08 og 09 .

Jeg følte absolut ikkr de gav for at give. Men nervesmerter og fantom smerter kan være vanskelige at behandle . Og som ham sagde stiller jeg 10 patienter op ved siden af hinanden mee samme problematik Ja så ender de ikke på det samme og samme dosis . For ingen er ens

Nogen skal have rigtig meget før de mærker det . Andre modsat .

Hvert år efterfølgende ringede jeg til lægen og fik en ny henvisning og et pille tjek . For at følge op på det .

Og i 2015 fik jeg min smertepacemaker ind opereret i maven der stimulerer og hjælper mig . Netop for at kunne spare på alle de " dumme " piller .

Det var samme snertelæge der henviste mig til Odense hvor jeg fik den . Det har hjulpet rigtig msnge,

Er dybt taknemmelig for jeg fik den og er trappet ned i piller og det er langt sundere mee pacemakeren .

Men er ked af smerteklinikken er lukket , . Og hvad jeg ved er han i Herlev idag.

Nu man snakker om smerteklinikken . Er det også vigtigt at huske , ingen er ens. En kan have en rigtig god oplevelse mee en smertelæge . Næste patient det modsatte ,

Har heller ikke hørt dårligt om Give . Min bror går der . Borset fra han syns det er for stort og der er for mange læger . Men jeg personlig har aldrig været der
Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 21:19   #26
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Fleksjobber og Stribe

Mange tak for jeres hjælp. De sidste dage, med hjælp fra alle og flere info fra andre steder, har jeg fået lidt fred i sindet.
Min konklusion: bestemt er der 2 forskellige modeller af smerteklinikker. Jeg vil kalde dem"dengang" og " nu". Fra 2016 (siden er opdaret med den dato), de tværfaglige klinikker har fået "et carte blanche kort". Hvad betyder det? Dem som lider af kroniske smerter, ligegyldig at de stammer fra et (ryg, hånd, fod, etc) kirurgiske indgreb,eller er skellet relateret - det er ligemeget- kan der bruges antineurotika og opioider medicin, uden at tænde advarselslamper nogen steder.

Hvis egen læge ordinerer antineurotika/ opioider til patierne med kroniske smerter, tror jeg, lægen vil tænde advarselslamper. Der er et helt klart etisk norm på det område i almen medicin.
Det samme ville ske, hvis psykiatrisk sygehuset starter at behandle kroniske smerter patienter på deres afdelinger med antineurotika medicin. Det vil også vække undren hvis speciallæge (reumatologi) behandler patienter med antineurotika eller sender dem på psykiatrisk sygehuset.

På de tværfaglige klinikker ( jeg kender kun smerteklinikkerne for at være "tværfaglige") er der carte blanche- hvis en patient vurderes for at være "ressource kravende"- er der ikke nogen grænser for metoder eller medicin. Intet. Jeg skulle også nævne, at "drug of choice 2016" er antineurotika, antiepileptika, opioider til smerte behandling ( rækkefølgen er ikke tilfældigt)

Jeg prøver at finde siden med disse oplysninger, som stammer fra januar 2016, og poster.

Sidst redigeret af yoku; 20-02-2016 kl. 21:24.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 10:40   #27
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg startet selv på en privat smerte læge, fik en del smerte stillende, og ja jeg blev smerte fri men jeg sov stadig ikke,

ringede til ham, nå men hvis jeg havde det rimeligt om dagen, så kunne han ikke hjælpe mig mere.

jeg var så dopet,at jeg skulle tappes ned igen, og derefter fik jeg give.

ham her lå i en lille by uden for vejle,han var meget glad for blokken,hans lokale lå på 1 sal op af en brandtrappe, siger lidt om ham
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 11:14   #28
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg fik jo pacemakeren gennem smertelægen .

Altså han henviste mig til Odense . På den måde mistede han mig også.

Handlede det kun Om piller tror jeg ikke han havde gjort det .

For ham er personen og problematikken det vigtigste ,

Men igen. Vi er alle forskellige og har haft forskellige oplevelser . Og respekt for det .

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 13:01   #29
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Jeg glæder mig på dine vegne. Du fik en god og effektivt behandling.

Jeg kan ikke sige det samme. Lægen fra smerteklinikken ud over at stille en diagnose som ikke er rigtigt, har undlad at skrive til fysioterapeuten at jeg har ryg problemer.

Han skulle kun åbne 4 stykker MRI scanninger fra 2015. Jeg hentede selv kopier efter MRI scanninger og det afviste han. Han skulle hente selv og dette ikke er gjort.
Indtil videre er jeg behandlet for fibromyalgi ( stillet diagnose af smerteklinikkens læge). I virkeligheden, blev jeg diagnosticeret for 15 år siden ( jeg var rask på det tidspunkt undtagelivs muskler) med hypermobilitet og i mange år har jeg haft et aktivt liv og masser preventive muskler øvelser og fysioterapi.

Jeg er dybt misfornøjet. Det handler ikke kun om piller men også om selektivitet af hvilke smerter/ skade "godkendes".
Summa summarum: der er ikke givet besked til fysioterapeuten om ryg skade. Jeg har et sundt og rask ryg- ifølge smerteklinik læge på trods af ikke blevet undersøgt for. Jeg har også et par speciallæger undersøgelser af ryggen som er ikke taget i betragtning. Hvis fysioteraputen havde ikke sagt at der blev ikke skrevet noget om ryggen, så anede jeg ikke at det er så alvorlig situationen. Dette er min oplevelse på smerteklinikken og ikke en god en.

Kan det blive være?

Sidst redigeret af yoku; 22-02-2016 kl. 13:19.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2017, 10:39   #30
sarahsnl
Føler sig hjemme på K10
 
sarahsnls avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2014
Lokation: Kønenhavn
Indlæg: 38
Styrke: 10
sarahsnl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Det bedste som er sket for mig, siden jeg blev syg er at komme på tværfaglig smerteklinik.

....
Det var fantastisk at møde nogen (professionelle) som med det samme kunne se, at det var helt galt på alle fronter og at jeg hade brug for hjælp til at komme videre.

Som en af de andre skrev, så er de til for os og ikke kommunen - men kommunerne tager deres udtalelser meget alvorligt.

Jeg ville ønske at alle med behov for det fik muligheden for det samme forløb.
Hejsa, hvilken smerteklinik var du på? jeg søger helt nøjagtig erfaring med private tværfaglige klinikker i hovedstaden, da ventetiden er op til 2 år på rigshospitalt hvortil jeg her henvst.

:-) gamme tråd men forsøger at spørge, da du lod til (i dit svar her) at have fået meget ud af et meget konstruktivt forløb
sarahsnl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension