K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2012, 07:15   #31
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Måske en side for førtidspensionister, der prioriterer RL sociale arrangementer, udflugter, m.m. (kun fantasien sætter grænser) lokalt eller regionalt. Jeg er sikker på at der også til sådanne arrangementer, og det kunne jo i realiteten være hvad som helst, kunne søges støtte, måske endda til drift af siden i sig selv.

Det er bare pokkers svært at finde nok mennesker med tilstrækkelig overskud og kræfter til at organisere noget sådant, ligesom at arrangementerne skal holdes nede i et prisleje som er overkommeligt for FPere.

Jeg ville tro at der ville være nødt til at stå en forening bag, enten en eksisterende eller en der er stiftet til formålet.

En anden mulighed kunne være at man melder sig ind i en forening, patientforening eller en forening der dækker et område man interesserer sig for, og som medlem af den forening, begynder at efterspørge sociale arrangementer.

En anden mulighed er at man giver sig til at deltage i aftenskolekurser, eller tager på højskoleophold, dette kan man som FPer som regel gøre til omkring ½ pris. Derigennem kan man også møde andre ikke-pensionister. Man kan spørge sig for hos sin kommunes kultur og fritidsudvalg, om mulighederne for tilskud til deltager betalingen, nogle kommuner giver per automatik tilskud, andre har lidt mere snørklede regler.

Men det kan være svært at sidde som førtidspensionist og finde lige det rette til at få en ud i verden igen. Man skal se på hvad der interessere en, eller prøve at tænke på, hvad var det nu man dengang, før man blev syg, gik og tænke på at det havde man lyst til at gøre, når man en dag fik tid.

Hvis man selv har nogle færdigheder man mener andre ville have interesse i at lære, så er der også mulighed for selv at blive aftenskolelærer, jeg underviste selv i Engelsk på aftenskole 4-6 timer om ugen da jeg i sin tid blev FPer, og fik derigennem tilbudt og tog voksenpædagogisk uddannelse, et kursus der løb over et år med 3 timer om ugen.

En anden mulighed er at finde et lokalt brugerstyret værested for f.eks. førtidspensionister, jeg har prøvet at google her

Blot nogle få forslag

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 09:16   #32
hankiman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
hankiman er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ziggy09 Se meddelelser
"."

Korrekt! Vil blot tilføje, at jeg er IKKE uddannet, har blot været kontaktperson, og har set, hvilken forskel det har gjort for patienterne, at de kom ud blandt "raske mennesker" Som jeg påpegede, det er enormt vigtigt, at man ikke hænger fast i sin egen selvopfattelse og nogen gange bare tager springet! NOGEN SKAL jo STARTE et sted, så vi kan få aftaburiseret alle de fordomme om førtidspensionister!
Problemerne bliver ikke skabt i hovederne på førtidspensionisterne. Det er helt reelle problemer som udspringer af at man ikke mere er med i et arbejdsfælleskab på en arbejdsplads. Så kan man hyle og skrige i årevis til mennesker på overførselsindkomst om at de skal ændre deres selvopfattelse så vi kan få aftaburiseret alle de fordomme om førtidspensionister. Det hjælper desværre ikke. Man kan ikke fjerne et problem ved at lade som om at det ikke eksistere. Ej heller kan man fjerne problemet ved at sige til sig selv at problemet ikke burde eksistere, og at det bare er tanker som ikke burde være der.

Problemet er at mennesket ikke er skabt til at kunne håndtere en situation hvor man bliver holdt uden for fællesskbet. Og de mennesker som er med i fællesskabet er heller ikke i stand til at håndtere de mennesker som er uden for fællesskabet. Fordi at det er så dybt unaturligt.

Vores krop er optimeret til et liv hvor der næsten altid er mangel på føde. Man lever lever faktisk længere hvis man hele tiden sørger for ikke at spise sig mæt, men istedet hele tiden lever på sultegrænsen. Til gengæld ved kroppen ikke hvad den skal gøre i en tid hvor der er overflod af fødevarer. Så går det helt galt - med alt for mange mennesker som bliver overvægtige.

Ligeledes er vores psyke optimeret til at leve i fællesskaber med andre mennesker. Det er svært at stå alene. Men det er endnu sværere at stå alene udenfor og så få lov til at kigge på andre mennesker som er med i fælleskaber. Vores psyke er slet, slet ikke indrettet til den situation som har eksisteret i ca. 150 år samtidig med industrialiseringen i samfundet.

Jeg har selv erfaret at det langsomt men sikkert er gået ned af bakke med psyken. Det slider at være uden for fællesskaber. Man mister let gnisten i det lange stræk.

Jeg siger tak til alle jer som har kommenteret på min ide om et Dating site for førtidspensionister. Særligt fra dem som har prøvet andre dating sites. Det er tydeligt at høre at dem som ikke selv har prøvet at date på nettet har nogle idealiserede urealistiske forestillinger om hvordan det kan bedst kan gøres.

Jeg vil arbejde videre med ideen. Der er 240.000 førtidspensionister her i landet. Så der må være et grundlag og behov for det vil jeg formode.

Sidst redigeret af hankiman; 11-05-2012 kl. 09:19.
hankiman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 19:35   #33
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hankiman,

Jeg synes helt bestemt du skal arbejde videre med dine ideer, de er supergode, jeg ville med bestemthed bruge et sådant datingsite, hvis jeg var single, men jeg har nu været gift i 8½ år, mødte min mand for 11½ år siden, på et datingsite på nettet, og kan godt anbefale det

Det var dog et almindeligt datingsite, og jeg skrev ikke at jeg var førtidspensionist, eller at jeg var syg, og fik masser af henvendelser.

Men jeg er sikker på at hvordan man får sig selv beskrevet er vigtigt, og selv om det måske lyder lidt plat, så skal man tænke på det som en reklame for en vare (en selv) man vil sælge
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 20:28   #34
KattenJames
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2013
Indlæg: 14
Styrke: 11
KattenJames er ny på vejen
Er siden oppe og køre?
KattenJames er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 08:18   #35
hankiman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
hankiman er ny på vejen
Jeg satser på at have Dating sitet oppe at køre i december måned 2013.

Venter på en opdatering af softwaren.

Tingene er ikke helt på plads endnu, men planen er at det skal være et Dating site udelukkende for mennesker som ikke længere er på arbejdsmarkedet.

Det bliver IKKE et Dating site udelukkende for førtidspensionister.

Om man er millionær og tidligere virksomhedsejer som har trukket sig tilbage fra arbejdsmarkedet og nu lever af sin formue - eller om man er på bistandshjælp - eller anden overførselsindkomst er ikke afgørende for at kunne oprette en gratis profil.

For at undgå enhver form for social diskrimination vil der gælde følgende regler:

For at kunne oprette en gratis profil kræves det at man har forladt arbejdsmarkedet. Det er højt tilladt at have 5 timers arbejde om ugen. (Dette vil blive håndteret meget skapt og profiler som bliver anmeldt for at overtræde dette punkt vil øjeblikkelig blive slettet.) Det er i brugernes personlige profiler ikke tilladt at nævne hvorfor man ikke mere er på arbejdsmarkedet.

Nedenstående ord vil kun forekomme 1 gang på Dating sitet. Og de vil kun optræde i samme forklaring som den du lige nu er igang med at læse. Disse ord kan jeg garantere for heller aldrig får lov til at optræde i nogen profiler. Jeg har tænkt mig at det er mennesker som skal mødes - og ikke sociale kategorier. Jeg understreger at jeg finder at disse regler er strengt nødvendige for at undgå enhver form for menneskelig og social diskrimination.

Disse ord vil aldrig komme til at optræde på Dating sitet: (nye forbudte ord vil løbende blive tilføjet)

Bistandshjælp - overførselsindkomst - skånejob - dagpenge - sygedagpenge - invalid - handicappet - psykisk syg - ledig - arbejdsløs.

Et tænkt eksempel for at tydeliggøre noget af formålet med Dating Sitet. Hvis vi teoretisk forestiller os at et medlem af kongefamilien (som alle er på overførselsindkomst) på et tidspunkt får lyst til at bruge Dating sitet. Ja så behøver de ikke på dette Dating site at være flove over at skulle fortælle andre at de ikke er istand til at forsørge sig selv - men lever af penge fra staten.

Jeg vil også indføre Code of Conduct regler for den indbyrdes kommunikation imellem brugerne af Dating sitet. Det jeg vil prøve at undgå er de tendenser som er på andre Dating sites hvor visse bruger underkaster andre for afhørings-lignende samtaler. Mange samtaler udvikler sig som rene Joblignende interviews hvor der næsten også skal sendes CV.

Er det censur. Ja det er det helt klart. Og det er mig som laver reglerne. Kan man ikke affinde sig med det så står helt frit for at søge andre steder hen. Jeg vil gå langt for på Dating sitet at beskytte det enkelt menneskes ret til at blive behandlet anstændigt og bevare sin menneskelige integritet.

Et skræmme eksempel er dattee her som jeg selv har oplevet på et Dating site:
En kvinde skrev til mig: Fortæl mig hvad du laver på en almindelig tirsdag fra du står op om morgenen til du går i seng om aftenen.

Hvis jeg har oplevet noget på min almindelige tirsdag som jeg vurderer er så interessant at jeg ønsker at fortælle om det - ja så vil automatisk fortælle det. Det er ikke noget jeg vil beordres til at fortælle om.

Et andet eksempel jeg også har oplevet:
En kvinde skrev til mig: Fortæl mig hvad du har lavet i weekenden.
Jeg ønsker på ingen måde at skulle aflægge en udførlig rapport om hvad jeg har lavet den foregående weekend fra fredag aften til søndag aften. Det er et ydmygende og upassende spørgsmål.

Den slags spørgsmål besvares iøvrigt bedst ved at sige: Jeg har ligget på sofaen hele weekenden og drukket guldbajere og set fodbold i fjernsynet. Nej vent lidt - jeg glemte at fortælle at jeg også indimellem kløede mig på maven. Så lidt aktiv har jeg altså været.

Gode ideer og forslag er særdeles velkomne. Men det er mig som bruger tid og penge på dette dating projekt og derfor er det også mig som kommer til at bestemme reglerne. Kan du ikke affinde dig med dette så find et andet Dating site.

Angående dette sidste så læs det indlæg som dette forums Webmaster har skrevet som svar på visse brokkehoveders klager over administreringen af indlæg her på k10.
Det er stort set det samme jeg mener - så ingen grund til at skrive det igen:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27898&page=3

Iøvrigt er min plan at Dating sitet i sidste ende skal udvikle sig væk fra det traditionelle Dating koncept med 2 mennesker som mødes på en cafe og snakker. Det er ikke alle som fungerer optimalt i de traditionelle Dating måder at mødes på. Jeg vil prøve at lave møder hvor flere er tilstede samtidig så at man kan kigge hianden an på en mere afslappet måde uden at føle at man er under pres. Det er mit ultimative ønske at kunne udvikle og lave Dating om til noget som er 100% ukommercielt. Hvorfor er der nogen som skal blive millionærer på at andre mennesker har et behov for at mødes med andre ligesindede? Det er sku da absurd. Gode ideer modtages meget gerne.

Det var en ordentlig smøre og nu er jeg træt og gider ikke at læse mine udgydelser igennem mere for at rette. Det kan godt være at jeg på nogle områder ikke har udtrykt mig tilstrækkelig klart. Så spørg endelig.
hankiman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 09:26   #36
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Når jeg høre ordet dating site, tænker jeg på at finde kæreste.

Jeg synes det er trist at gruppere sig på baggrund af hvad man ikke kan( arbejde)(sygdom)

Jeg synes ikke det har noget overordnet formål at lave et site der er så specaliseret.

Selvom jeg nok snart er pensionist, ville jeg ikke bryde mig om at blive scoret fordi jeg er pensionist.
Jeg ville heller aldrig tænke... nu finder jeg sku en pensionist og scorer.

Der er simpelthe noget der ikke rimer for mig
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 16:42   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo det fine i det hele....du bliver bare væk Nøgne Tær....ingen problemer i det...da der ingen tvang er

Jeg er ret sikker på at man sagtens kan finde et "kundesegment" i sådan et datingsite...da der er mange som har problemer med at finde hinanden...

Dog tror jeg du (hankiman) vil få mere end svært ved at føre de regler ud i verden....at det kun skal være folk der arbejder mindre end 5 timer og det at forbyde bestemte ord som du beskrev..

For hvordan vil man skulle tjekke det....hvem der arbejder eller ej....

Nogle af de ord du har beskrevet vil sagtens kunne bruges i en "uskyldig" vending...

Med hensyn til det med "forhør"....der tror jeg du vil få det meget nemmere hvis du i stedet for at forbyde bestemte ord....i stedet for sætte nogle klare regler op hvor folk kan anmelde dem der evt vil "forhører" andre....

Hvis man sætter det ordentligt op og der er et klart mål med siden....altså for folk UDEN for arbejdsmarked....ja så vil det jo kun være folk der ved at det er folk uden for arbejdsmarked der er at finde på siden....der melder sig ind....

Hvis folk ved dette inden de melder sig ind på siden....ja så vil der jo ikke være det store formål med at forhører folk....for man ved jo at det er folk uden for arbejdsmarked...

Selvfølgelig vil der altid komme nogle forbi som ikke forstår funktionen og meningen med siden....derfor skal der være klare muligheder for at kunne anmelde folk der ikke optræder sådan som du har tænkt dig at siden skulle fungere...

Uanset hvad du vælger at gøre...så skal du huske at det skal kunne administreres...for hvis det ikke kan administreres ja så giver det jo ikke mening at sætte reglen op...

Du har allerede på nuværende tidspunkt sparet dig for mange bekymringer, diskussioner og problemer....da du har fundet ud af at din side ikke skal fungere som et demokrati....og at siden skal fungere som du har tiltænkt....

Tro mig...det kan ikke lade sig gøre at køre den på anden måde og det hele vil fungere bedst hvis den der har sat siden op....eller fundet på hvad siden skal handle om og hvilke intention det er gjort ud fra...bestemmer...

Der vil altid være mennesker som mener at de kan komme ind og ændre på det hele...eller råbe "ytringsfrihed"....eller som ved meget bedre end du gør.....og den eneste måde du kan gøre det på....medmindre du selvfølgelig gider at bruge al din tid på diskutere med disse....det er at der er en der bestemmer....og der er rigtig klare regler for siden og hvem skulle være bedre til det....end den der har lavet siden og som ved hvordan siden skal køre/fungere....

Hvis du undervejs skulle have lyst til at få en anden til at komme med input på noget du har tænkt.....så skal du være velkommen til at skrive til mig på [email protected]

Når du sætter regler op....så skal du hele tiden tænke over hvad der er muligt og hvad der kan administreres.....uden at du skal bruge al din tid på det...for hvis det lykkes at gøre siden populær....ja så vil du komme til at bruge meget mere tid end du nok lige havde tænkt på fra starten af...

Skal du på et tidspunkt have admins til at hjælpe dig....så skal det virkelig være nogen du kan stole på...

Jeg tror også at det er en god ide at lave nogle events hvor der er flere der kan samles....

Når det hele kører bedre...ja så kan du jo forsøge at finde nogle events ansvarlige rundt om i landet så man kan lave dem flere steder i landet....så folk ikke skal rejse så langt for at finde en event...

Når du siger at siden gerne skulle komme op i december...så går jeg ud fra at du har styr på server og al det tekniske ved at få sådan en side op...

Lige til sidst....så skal du vide at man skal være ret tykhudet....når man laver en hjemmeside....specielt hvis den er populær og der er mange brugere...

Man skal være parat til lidt af hvert og forberedt på alt....så vidt som muligt...

Feks er jeg blevet truet på livet...direkte og kontant....jeg skulle dø....grunden til det....jeg flyttede et indlæg fra en kategori til en anden kategori...dette var brugeren bestemt ikke enig i...og så udviklede det sig...

At det står tydeligt under reglerne...at jeg forbeholder mig retten til at flytte indlæg....tja det hjælper åbenbart ikke i alle situationer...

Så forbered dig på lidt af hvert og lad for guds skyld være med at tage noget af det personligt....for gør du det...ja så vil du hurtigt tænke over at lukke for siden...

Så hav hele tiden de mennesker der rigtig godt kan lide din side og som får noget ud af den....i tankerne....så du ved at det nytter at holde siden åben...

Det kan være et vildt utaknemmeligt job at være ejer af sådan en side...specielt når du gør det gratis for brugerne....selv betaler og har al arbejdet....og ikke tjener noget på det selv...eller på anden vis selv får noget ud af det....

Selvfølgelig får man glæden ved at man har lavet noget andre kan bruge...og det varmer da også rigtig meget når folk giver udtryk for det...man skal bare være forberedt på at det er langt fra alle der har det sådan...

Håber du får lavet et godt site...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 18:40   #38
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Web...
I alt beskedenhed, der blev spurgt til hvad man syntes om ideen.... så er der vel ingen som helst grund til at du tager på vej fordi jeg svarer på spørgsmålet, eller hvad ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 18:48   #39
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Web...
I alt beskedenhed, der blev spurgt til hvad man syntes om ideen.... så er der vel ingen som helst grund til at du tager på vej fordi jeg svarer på spørgsmålet, eller hvad ?
Har lidt tvivl om det fornuftige i at Nøgne tær og Web aftaler en date
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 21:42   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Har lidt tvivl om det fornuftige i at Nøgne tær og Web aftaler en date
Altså, hvis det kan foregå som så'n en event, så er jeg gerne med på en kigger/lytter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må førtidspensionister have et job ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 09-08-2012 23:40
Førtidspensionister i efterlønsklemme gh72 Politik og Samfund 2 08-01-2011 00:54
App. Førtidspensionister i job migselv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 39 11-08-2010 08:17
Handicap-site Region Hovedstaden phhmw Et godt link! 0 23-02-2009 14:29
job til førtidspensionister carlos2 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 01-07-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension