K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2012, 12:57   #21
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ziggy09 Se meddelelser
De "raske" mænd har altid været imødekommende, spurgt ind til hvad jeg fejlede, om det påvirkede min dagligdag, osv. 90% af dem har været søde, de sidste lader som regel vær med at svare tilbage, men det gør det jo også bare nemmere for mig;så ved jeg jo, hvor jeg har dem fra starten og skal ikke spilde min tid
En meget vigtig detalje i det ovenstående (ud fra egne erfaringer og erfaringerne fra mange jeg kender, som er i samme situation af den ene eller den anden grad (førtidspensionist eller syg)). Du nævner "mænd" og så går jeg her ud fra, at du er kvinde (og jeg ved Ragdoll også er kvinde). Som jeg også har nævnt i den længere "Single og førtidspensionist/Syg" tråd, så gør det altså en forskel om man er mand eller kvinde der forsøger at finde en partner.
Ligner man ikke den kvindelige udgave af Quasimodo, så er (og, igen, vi snakker om anekdotale erfaringer, men lur mig om tendensen ikke også er mere generel) mænd tilsyneladende mere åbne (desperate?) overfor en kæreste der har diverse problemer.
Som mand... ikke just det samme jeg (eller de andre mænd jeg kender i lignende situation) oplever med kvinder. Og nej, jeg syntes bestemt heller ikke jeg ligner Quasimodo.
Personligt er jeg blevet afvist, netop p.g.a. min situation, af kvinder fra top til "bund" i samfundet, også selvom de var tiltrukket af udseendet og alle de andre kvaliteter jeg besidder.
Alle de kvinder jeg kender i lignende situationer har ingen problemer haft med, at finde en kæreste.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 13:23   #22
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Nu får jeg nok hug, men ser man på mennesket, så har vi i bund og grund de samme instinkter som dyr. Og for hunkønsvæsener drejer ur-instinktet sig om at finde den bedst egnede partner. Dvs. den partner der kan brødføde og give sikkerhed i hverdagen.

Når vi siger i dag, at vi vælger partner af kærlighed, så er det kun en del af sandheden. For det første har dette fænomen kun været almindeligt i godt 100 år, det er ingenting set i det store perspektiv. For det andet, selv om vi gerne vil fortælle os selv og andre at det er kærligheden der gjorde udslaget, så vil vores umiddelbare (fra)sortering, stadig være styret af instinkterne, dette er helt ubevidst, men valget finder sted. Og jeg er enig med GentleGiant, at mandlige førtidspensionister højest sandsynligt er dårligere stillet.

Af dem vi ikke har sorteret fra i første ombæring, kan et forhold måske føre til kærlighed (ikke forelskelse), men det vi søger mere end noget andet er tryghed.

Derfor står førtidspensionister ikke højt i kurs, og jeg er sikker på at mandlige førtidspensionister har en endnu lavere kursværdi end kvindelige, men træffes man som førtidspensionister (mænd og kvinder), så er chancen større for at kvinden ser gennem fingrene med ens status.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 03-05-2012 kl. 13:29.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 15:04   #23
ziggy09
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 19
Styrke: 13
ziggy09 er ny på vejen
"Vil blot lige tilføje, at en ting er psykiatri et andet psykologi. To vidt forskellige ting, hvor psykiatrien tager udgangspunkt i veldefinerede diagnoser. Mens psykologi tager udgangspunkt i det almindelige menneske."

Korrekt! Vil blot tilføje, at jeg er IKKE uddannet, har blot været kontaktperson, og har set, hvilken forskel det har gjort for patienterne, at de kom ud blandt "raske mennesker" Som jeg påpegede, det er enormt vigtigt, at man ikke hænger fast i sin egen selvopfattelse og nogen gange bare tager springet! NOGEN SKAL jo STARTE et sted, så vi kan få aftaburiseret alle de fordomme om førtidspensionister!
Vi er alle født med røven bar'
ziggy09 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 16:52   #24
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ziggy09 Se meddelelser
"Vil blot lige tilføje, at en ting er psykiatri et andet psykologi. To vidt forskellige ting, hvor psykiatrien tager udgangspunkt i veldefinerede diagnoser. Mens psykologi tager udgangspunkt i det almindelige menneske."

Korrekt! Vil blot tilføje, at jeg er IKKE uddannet, har blot været kontaktperson, og har set, hvilken forskel det har gjort for patienterne, at de kom ud blandt "raske mennesker" Som jeg påpegede, det er enormt vigtigt, at man ikke hænger fast i sin egen selvopfattelse og nogen gange bare tager springet! NOGEN SKAL jo STARTE et sted, så vi kan få aftaburiseret alle de fordomme om førtidspensionister!
Vi er alle født med røven bar'
Jeg er slet ikke uenig at det er godt og vigtigt at komme ud blandt almindelige borgere også. Men det er som oftest blandt andre i samme situation at man kanne finde forståelse og empati.
Det er en ret som ingen kan eller bør nægte andre, og da slet ikke nedgøre. Den enkelte skal have retten til selv at vælge, hvor, hvornår og hvor meget.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 22:09   #25
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Ziggy det er da dejligt at du er så positiv =) Og ja vi er alle født med røven bar... nu har vi alle bare ikke fået FP senere i livet (heldighvis) og nogen af os blev heller ikke til kvinder =P

Som Gentlegiant skriver har mænd altså endnu flere odds imod sig på dating markedet og jeg er oprigtigt glad for at se Ragdoll's positive tilbagemelding omkring dette da man tit ser kvinder benægte denne fakta selvom den er så åbenlys at det skriger til himmelen =P
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 22:43   #26
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Jeg ville aldrig melde mig ind. Ville simpelthen frygte tudekiks krummerne mellem tæerne.

Der er så mange på diverse overførelse indkomster der råber op om de ikke vil udstødes, hvorfor i alverden så selv gøre det??



Jeg er glad for forums som dette, bestemt. Jeg er også glad for forums omkring det at være single forældre, om min sport osv. Men smalsporet dating bliver aldrig noget for mig.


Det nærmeste jeg ville kunne komme at være intereseret var at lave et forum ala singleplus bare for os, hvor det er det sociale der er i højsædet og ikke dating delen.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 23:02   #27
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ASR Se meddelelser
Jeg ville aldrig melde mig ind. Ville simpelthen frygte tudekiks krummerne mellem tæerne.

Der er så mange på diverse overførelse indkomster der råber op om de ikke vil udstødes, hvorfor i alverden så selv gøre det??



Jeg er glad for forums som dette, bestemt. Jeg er også glad for forums omkring det at være single forældre, om min sport osv. Men smalsporet dating bliver aldrig noget for mig.


Det nærmeste jeg ville kunne komme at være intereseret var at lave et forum ala singleplus bare for os, hvor det er det sociale der er i højsædet og ikke dating delen.
Nu kender jeg en del der også er medlem af singleplus siden og der er så noget ved den side der "irriterer" mig (og puha hvor lyder jeg negativ det meste af tiden, det er jeg altså ikke! ).
Men det virker også til, at være en "lukket klub" - hvad så med os der ikke har børn, kunne det ikke tænkes, at vi også gerne ville være sociale med dem der har børn og måske date dem?
Og så ender vi hvor vi har været omkring før, nemlig om de "gængse" datingsider måske ikke tjener alles formål bedst? Her kan man møde singler med og uden børn, høj og lav "social status", med og uden skavanker osv.
Tror det vil være nemmere for os at blive accepteret på disse sider hvis man kunne bekæmpe det sociale stigma det er, at være på overførselsindkomst (hvilket både den forrige og nuværende regering desværre kun har været med til, at opildne - altså stigmaet).
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 05:48   #28
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Endnu engang må jeg give GG ret, der er igennem mange år efterhånden skabt et stigma omkring mennesker på førtidspension, og den mistro der har været til førtidspensionister, er blevet forstærket igen og igen, jeg havde selv håbet at det ville begynde at vende efter sidste valg, men nej, det er faktisk blevet værre, for nu er det ens egne der dolker en i ryggen, dem man havde tillid til, der svigter tilliden, sørgerligt.

Dette stigma er blevet større, og det gælder både mænd og kvinder. Men ja, det er nok endnu sværere at være mand på FP end det er at være kvinde, ingen tvivl om det, og jeg må med skam indrømme, at jeg selv før jeg blev syg, ville nok også have fravalgt en mand der var FPer, allerede inden jeg havde lært ham at kende, og det er et faktum jeg i dag skammer mig over.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 14:11   #29
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
GG. Nu er singleplus målrettet singleforældre, der er en masse andre sider for alt fra hundeejere til nørklere. Jeg bruger single+ til at dele erfaringer med andre alene forældre og bruge de lokale arengementer hvor ungerne kan deltage. Så ja, det er en lukket klub på lige fod med herre toilettet kun er for mænd.
Var mest platform ideen om at det sociale er vigtigere end dating delen.

Jeg gider ikke date, for langt imellem jeg er børnefri til jeg vil priotere tiden på en jeg kun kender på skrift. Men deltager gerne i et klatrekursus eller ligende og ser hvad der sker. Så er jeg 100 % sikker på det ikke er helt spild af tid.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 04:05   #30
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ASR Se meddelelser
GG. Nu er singleplus målrettet singleforældre, der er en masse andre sider for alt fra hundeejere til nørklere. Jeg bruger single+ til at dele erfaringer med andre alene forældre og bruge de lokale arengementer hvor ungerne kan deltage. Så ja, det er en lukket klub på lige fod med herre toilettet kun er for mænd.
Var mest platform ideen om at det sociale er vigtigere end dating delen.
Nu foregår der jo også andet end lige arrangementer med børnene og det var mest dem jeg hentydede til var "lukket land" for alle andre.
Hvis ens eneste sociale arrangementer foregår med Single+ gruppen, så isolerer man sig jo også på samme måde, som en singleside kun for førtidspensionister gør. Dog kan man selvfølgelig sige, at hvis en sådan side også er åben for alle andre, med den stipulation, at man er klar over at langt de fleste er førtidspensionister på siden (eller i en anden lignende social situation), så har man også muligheden for, at møde "normale" mennesker.

Citat:
Oprindeligt indsendt af ASR Se meddelelser
Jeg gider ikke date, for langt imellem jeg er børnefri til jeg vil priotere tiden på en jeg kun kender på skrift. Men deltager gerne i et klatrekursus eller ligende og ser hvad der sker. Så er jeg 100 % sikker på det ikke er helt spild af tid.
Men er det så igen kun gennem Single+ eller? Ikke at der er noget i vejen med enlige forældre - men det er jo igen, at minimere "udbuddet" af potentielle kærester/dates.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må førtidspensionister have et job ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 09-08-2012 23:40
Førtidspensionister i efterlønsklemme gh72 Politik og Samfund 2 08-01-2011 00:54
App. Førtidspensionister i job migselv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 39 11-08-2010 08:17
Handicap-site Region Hovedstaden phhmw Et godt link! 0 23-02-2009 14:29
job til førtidspensionister carlos2 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 01-07-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension